Morten Christensen <morten@mummitrold.dk> skrev i en
news:Ne_A6.33459$o4.2411169@news010.worldonline.dk...
>
> Men kan det virkelig være rigtigt, at man skal ha' hele kåben af, for
> at komme til dernede????
Husker det ikke med sikkerhed.
På 750'eren er stellet lagt således at det umiddelbart virker som at man
kan åbne den "fra toppen" :-/
> Snakkede med mek'en fra Aagesen tidligere i dag, som mener, at
> *forhåbentlig* kan jeg nøjes med, at det er den selvjusterende
> knaststrammer, som har fået lidt for meget "hjælp" da den ikke selv
> kan finde ud af stramme sig.
Hvilket jeg fint kan følge!!
>Den sidder i 2 gummi-"slidsker" (eller hva' fa***
> man nu kalder dem) og hvis de er slidte, så er det trist ;c/
> Jeg blev dog ikke helt klar over, om det kan lade sig gøre at skifte
> de 2 gummi-ting, knasten bevæger sig i, uden at skulle skifte kæden og
hele
> balladen.
Risikoen ligger nærmere i at enden af én af skinnerne måske ligger
lejret imellem(!) motor og cylinder -blok - Hvorved at cylinderen skal
af, for at af/på -montere!
> Fik også at vide, at der var 2 måder at skifte knastkæden på.
> 1) Den "rigtige". Motor adskilles i stumper og stykker og kæden
> skiftes...............
> 2) Den "hurtige". Man "klipper" den gamle over, hæfter den nye på...
Længe leve tidens trend med knastkæden i enden af knastakslerne!!!
> Han foreslog mig dog at komme ned med den, og så de lige gennemgik
> den: total-service, ventiler, karburatorer, udstødning, tænding, osv -
og
> så tage den derfra, og se hvordan kæden opfører sig. Han fortalte
hvorfor:
> Fordi knastkæderne kun i få tilfælde er nødvendige at skifte ved dette
> km-tal, og som oftest hjælper det, at den får en total gennemgang af
> indstillingerne, så den kører så optimal som muligt.
Måske meget relevant :-/
Alternativt kunne du selv lige forsøge dig med at løsne
knastkædestammeren under karburatorerne!
--
Armand.