Moller wrote:
> Hvis man har en Cyll. som er grå og kedelig, og man gerne vil ha den
> smykseret op, hva gør man så bedst ??? kan man få den glasblæst, og så male
> den med et eller andet... og hvordan med kølingen ??? da vi snakke om en
> luftkølet, hvor meget vil det forvære kølingen ???
Ja, glasblæsning - eller blæst med knuste valnøddeskaller - er sikkert
det rigtige og lettest at styre; kvartssandet tager nok for hårdt fat.
Meget apropos så jeg et tip til motormaling i dag i Yahoo's
GB500-gruppe: Spray Grey fra det USske lakfirma Eastwood, genskaber en
finish/tone som nyt støbejern; de har også en stålgrå - Detail Grey - og
lys alu - Aluma Blast - og de har minsandten en agent i S, Skevab AB,
der sender i Norden. Se metalfarverne øverst tv på siden:
http://www.skevab.se/eastwood/Produkter/detaljfarger.htm
Deres sorte etkomponent chassis-lak Chassi Black ser også lovende ud.
Uheldigvis er deres fragtpriser lidt dyre, men hvis andre er
interesseret kunne vi lave et samkøb. Skriv gerne direkte - sæt . i
stedet for "punktum" i mailadressen.
Ellers har det tyske lakfirma RH Lacke de fleste japanske cyklers
originalfarver incl deres motorlak:
www.motorradlack.de/
Mht kølingen tror jeg ikke du skal være bange; laget skal jo ikke være
ret tykt, hvis du vælger en metalfarve oven på det blæste metal. Noget
andet hvis du skal farveskifte en sort til rød eller lysegrå fx
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side:
www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade