Jeg har afmonteret den benzin slange der kommer fra tanken og der efter
satte jeg tænding på og der kom benzin, altså er det ikke pumpen
Men det jeg ikke forstår er at selv om jeg kom kørene med ca. 70 km i timen
og motoren gik ud så faldt omdrejningstælleren til nul med samme selv om at
jeg holdte bilen i gear, der var stadig lys på bilen og jeg kunne godt bruge
katastrofeblinket. så der er strøm til alt (på nær motoren) jeg har en ide
om at det er noget med tændingen, jeg har snakket med en som har en bil helt
magen til og han har været ude for det samme, dengang var det ford som fandt
fejlen, det var en relæ men hvilket kan han ikke huske, er der nogen som kan
hjælpe ?
Mvh. Heinrich
"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3f734f0b$0$32513$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Jeg har en Ford Escort som har fået et problem. I går da jeg kørte
"døde"
> > den bare, omdrejningstælleren gik på 0, så gik den i gang igen, "døde"
> igen
> > og sådan fortsatte det et stykke tid, inden den "døde" helt og ikke
kunne
> > startes igen før, det var gået et par timer, men da kørte den også i
> "hop".
> > Benzintanken er fuld af benzin, så det er ikke det. Er der nogen der har
> en
> > løsning eller idé om hvad dette kan være ?
>
> Da du andet steds skriver at det er en 1,4i, ville et godt gær være din
dyse
> i din CFI indsprøjtning, de to ledninger der går over til dysen har en
> tendens til at blive dårlige efter noget tid, prøv at pille dit luftfilter
> og luftfilterkasse af og se om gummiet på stikket og om isolerigen på
> ledningerne er intakte, det gummi der sidder der har jeg flere gange set
> være helt opløst af benzinen, husk at skifte pakninger hvis du piller din
> dyse ud.
>
>