"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> skrev i en meddelelse
news:3f6aae42$0$48898$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> En række folk her på NG kører med alarmer som beskrevet i tråden
> "Anbefalinger til tyveri-sikring" (fra d. 17/9)
>
> Men ingen har rigtigt skrevet HVILKEN alarm de kører med og hvilke
> (navngiven) alarm de vil/ikke vil anbefale! (og hvorfor!)
Jeg har en Defa MC alarm på min (
www.defa.com) , samt en skivebremselås og
"mc-garage".
Gav 2500,- for den hos Haasum MC, det var lidt mindre end udsalgspris, da de
havde pakket den ud, men fandt ud at den var for komplisert at montere,
fremfor en fabrikstilpasset Spyball til 4000,- alt incl.. Det kunne jo kun
tages som en udfordring for en ex-autoeletriker
Den har 2 startspærrer, mulighed for at koble sig ind på ekstraudstyr -
tasker, bagageboks m.m., bevægelsessensor som først går når cykkelen kommer
i lodræt position, batteribackup via eget batteri (oplades når du kører), og
videre slår den til hvis du forsøger at løfte sadelen, tyvkoble
forbindelserne til alarmen, eller frakoble batteriet, dog medfølger der en
servicenøgle så sidstnævnte funktion kan slåes fra. Den har også en
indstilling hvor bevægelses-sensoren kan slåes fra, praktisk ved
færgeoverfart, eller arbejde på cykkelen, imens startsperren stadig er
aktiv.
Den aktiveres automatisk efter tændingsafslag og 30 sekunders stilstand, og
afaktiveres med en lille chip som hænger i nøjlehanken. Udover dette
medfølger et "kreditkort" som også kan føres over alarmenheden for at slå
den fra.
Den har en gang blevet aktivert under et meget kraftig blæsevejr, og i
starten skulle man lige vænde sig til at den blev aktiveret automatisk.....
men det er jo en vanesag, jeg er meget glad for min alarm.
Havde også kig på en Spyball, men leste om flere her inde som havde haft
problemer med den, eller drænet batteri, og ville forsøge noget andet.
--
/Bjørn