Så lykkedes det at komme afsted igen.
http://roadracing.netpartner.dk opdateres snarest med billeder og et
lille videoklip. Opdateringen er faktisk klar, men jeg kan ikke ftp'e
til sitet. Har en høne at plukke med min host (men det er en kollega
der er administrator, så jeg skal ikke løbe så langt for at ramme ham)
- - - -
Der er sætninger, man skal holde sig fra at sige...
F.eks. skal man ikke sige "det er lidt ærgerligt at der ikke er noget
ophidsende at skrive i dagbogen"...
Det er nu mandag den 15/9-2003 og jeg burde sidde i Roskilde og skrive
på min dagbog. Imidlertid er det kun sidste del, der passer da jeg
fortsat sidder i Tyskland. Mere om det senere.
Turen startede som sædvanlig med 1 times køretur fra Roskilde til
Malmø og upåklagelig RyanAir service til Frankfurt - efterfulgt af
sædvanlig Tanjapræcision. Aldeles begivenhedsløst.
Efter overnatning i pitområdet på Nürburgring er vi klar til at køre.
Mit batteri var godt nok fladt, men rare mennesker har ladet det op.
Transponderen blevet ladet op i Tanjas bil, hvor jeg også sov.
Jeg får at vide, at der er nogle ændringer i forhold til normalt.
Dauerprüfung er senere og vi skal køre fuld GP længde. Det med fuld GP
længde er interessant, da det tilføjer en lille km. til banen og et
stykke, jeg ikke har prøvet før.
Desværre for min dagbog forløber Dauerprüfiung også udramatisk. Min
bedste tid lå omkring 2:22 og det er ikke super. De hurtige ligger
omkring 2:11 - 2:13.
Pga. at niveauvariationen er større på den fulde bane, stiller det
lidt større krav til min affjedring, og den når at banke ud - ikke
rart under indbremsning at skulle opnå affjedring via dækket...
En "kollega" der så mig køre mente dog at jeg ville nå et stykke ved
at skrue lidt på kompression og uddæmpning, så det vil jeg prøve til
Hockenheim i næste weekend.
I løbet slås gruppe 7 og 2 sammen pga ringe tilmelding i gruppe 7. Det
betyder at vi starter lidt forskudt, men ellers kører samtidigt. Hvis
nu ham Claus havde valgt at tage med, ville vi have kunne køre mod
hinanden (han er jo så hurtig at han nemt var nået op til mig - eller?
.
Jeg får en ret god start (for en gangs skyld) og prøver for første
gang at køre et løb, hvor jeg ingen overhaler - undtagen 2-3 ret
langsomme, som jeg tog med en omgang. Og bortset fra et par stykker,
der nappede mig efter 1. sving, kom ingen fra min gruppe forbi mig.
Det er faktisk ret kedeligt. Det var som at få 25 minutters fri
træning. De der var foran, var laaangt foran, og de der var bag, var
laangt bag.
Nåmen. Jeg startede fra plads 16 og sluttede på 14. plads ud af 24
kørere, hvilket jeg er tilfreds med. Blev nr. 13 i point, da en af
kørerne kørte på midlertidig licens. Så 3 point til mig.
I næste weekend er det Hockeheim. Bessermachen.
Hjemturen blev en kende forsinket, da Tanjas bilbatteri var afladet.
Den opmærksomme læser ved hvordan, så det vil jeg ikke udpensle.
Nu kommer så detaljen, der betyder at jeg fortsat sidder i Tyskland og
er glad for Tanjas gæstfrihed og ADSL forbindelse.
Vi nåede simpelthen ikke flyet i morges. Vi var ellers i ok tid, og
sad og talte om, hvordan det var lidt ærgerligt at der intet
interessant var at putte i dagbogen. Så brugte vi 30 min. i trafikprop
og kom til lufthavnen 5 min. efter at checkin var lukket. Flyet
lettede godt nok først 25 min. efter, men regler er regler.
Første minuspoint til RyanAir, men det er altså vilkårene, når man
rejser ultrabilligt.
Og... de flyver kun 1 gang om dagen, så jeg kommer hjem i morgen mod
ekstra €60,-
Næste weekend sker i Hockenheim (top 10 denne gang?) - sidste
Seriensportløb i år. Herefter er det 4-timers løb i Oschersleben den
19. oktober.
--
Peder
SGSXR750 (
http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX