Veset <vesetdk@hotmail.com> skrev i en
news:efc3mv45g852ptbqoo3ctq7tgohlipvd2q@4ax.com...
>
> Min Honda er blevet underlig. Når man kører ved konstant hastighed og
> omdr. er det som om den ikke vil tage helt fat (den rykker på en
> underlig måde), men hvis man giver gas er der ingen problemer.
> Det er opstået efter den har været til 12000km service, hvor den
> blandt andet fik skiftet tændrør. Hvis man antager at et tændrør ikke
> virker, hvor meget vil det så få betydning for motorgangen? Der sidder
> 2 tændrør i hver cylinder!
> Jeg har påtalt overfor mekanikeren at den ikke kører optimalt, og
> efter han selv tog en prøvetur, gav han mig ret. En mulig løsning var
> at blandingen var for mager, og han justerede tomgangsskruen på hver
> karburator, så den fik en federe blanding, Umiddelbart hjalp dette en
> del, men der var stadigvæk noget i vejen, og jeg fik så et
> "vidundermiddel" der skal hældes i benzinen
Sikke noget snot at en mekaniker farer til at afhælpe sager som plejer at
komme snigende, når dit problem er opstået akut efter at han har haft den i
hænderne :-|
Min første tanke er mit sædvanlige mantra: Har modellen været på
reserve-tank eller "PRI" umiddelbart forinden?
Ifald er problemet sandsynligvis at der er kommet vand fra bunden af tanken
ned i svømmerhusene, hvor det nu ligger og stopper for hoveddysen :-/
Løsning: Tøm svømmerhusene!
Second choise: En utæthed ved indsugningen! - Har mekanikeren forglemt at
montere en vacuum-slange (til bensinhanen) eller en tilpropning efter
vacuum-test :-/
En enkel måde at teste for falsk luft i almindelighed, er at sprøjte
dieselstart forsigtigt (= æter => meget let antændelig!) ind omkring
karburatorer og indsugnings-stutse: Hvis der er en utæthed vil der blive
suget æter den vej ind, hvorved motoren vil stige i omdrejninger
--
Armand.