Lars D V wrote:
> For Hondaens vedkommende, var jeg i første omgang mest interesseret i EGU's
> rustfri udstødningssystem, da der skulle være noget at hente i
> lav/mellem-området ift standard potterne. Den er velplejet med lavt km-tal
> og burde kunne bære en "opgradering". Men udgangspunket er en bedre
> momentkurve, da den nuværende er lidt "spids". Deres øvrige dele til denne
> cykel ser også tillokkende ud, så når først tanken har bidt sig fast ved man
> jo aldrig hvor det ender.
Er det en af de senere årgange af NX650, hvor karbureringen blev knebet?
- har du prøvet at ændre på dyserne og evt. løfte nålen?
Jeg har mest kigget på EGU's motordele og -tuning til GB'ens 500'er og
den SLR650-motor, der en gang skal erstatte den. Men mht EGU's bøjninger
og lydpotte (eg. en Sebring) er der delte meninger om virkningen i Forum på:
<
http://members.surfeu.at/dominator1/>
men kvaliteten er ihvertfald i orden, siger de
. Søg på EGU, så får
du også en del vedr. EGU-Krümmer.
Har du evt. overvejet en anden knastasel? Til SLR-motoren fandt jeg en
hos Grossewächter, der ombytter for EUR 174 + forsendelse (kræver
moms-nr. at handle der). Til NX'en har de en Tornado "Stage 1"
knastaksel, hvis løft og timing er tilpasset mellemregisteret. Timing og
løft er angivet, ved dog ikke hvor man finder løftet på Hondas
knastaksler, ved du evt. det?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side:
www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade