Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
news:bj88ff$gqa$1@sunsite.dk...
> Robert A. Hansen wrote:
>
> > Har en kammerat som købte det værste l**t af en CB550.
> > Hans mekaniker foreslog ham at købe en MC i Tyskland, for at flytte alt
over
> > på sit danske stel.
> > Så vidt jeg er klar over, så er det vist ikke helt tilladt, men hvad kan
der
> > i værste fald ske ved det??
>
> Du tænker sikkert på en regel om, hvor meget man må istandsætte et
> køretøj for i forhold til dets værdi, inden man skal betael ny afgift af
> det? .........[men] Hvordan skulle T&S finde ud af, hvor meget bedre, din
cykel
> bliver sat i stand? - de kender/kendte jo ikke køretøjest stand før
istandsættelsen!
> Dog kan motornummeret være registreret fx på køretøjer, der importeres
> brugt (fx på min GB500). i så fald kan du jo beholde motorblokken og
skifte indmaden
Det kunne jo være modsat: At man havde fyldt indaden over i en anden
motorblok (p.g.a. skade efter sprængt kæde?), og det er fuldt ud lovligt,
hvad det forøvrigt også er at skifte hele motoren!
Det med at overbygge en komplet importeret motorcykel:
- Hvem ved i hvilken stand at modellen er nu? Ikke T&S!
- Hvem ved at man har hentet en tilsvarende model i .de? Ikke T&S!
- Hvem ved i hvilket omfang at man har overbygget .de-modellen? Ikke T&S!
Det skulle da lige være fordi man skriver for meget og for tydeligt derom i
et offentligt forum som dette
Ryg på!
--
Armand.