Peter Jakobsen <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en
news:3f506372$0$7804$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
> Hvad skal man regne med på en sportscykel ??? (hvis der nu sidder en med
en
> Hayabusa eller lign., ved jeg godt at alt er relativt
>
> Cyklen har nu kørt 26000 km., og jeg kan ikke umiddelbart se kæden eller
> tandhjul er slidt, men hvornår skifter i ??
Med motorydelsen stiger kravet også til kæden strækstyrke, så en hayabusa
trækker ikke sin kæde længere/tidligere end en GS500; men slitagen kommer
derimod i høj grad an på brugen/smøringen!
Det er min erfaring fra 110.000 km på GPZ900 at den holder ca. 20.000km,
hvilket matcher mange af mine kameraters erfaringer. Men mine kæder havde
det med at "gå" det forår hvor kæden havde passeret 20.000km, og dét kan man
sikert tage som udtryk for en dårlig procedure omkring kæde-konserveringen
ved opstaldningen (læs: ingen!).
Ergo: Spares kæden for vintersalt og ikke forglemmes smurt efektivt
(specielt under/efter regnkørsel, samt rengøres og smøres grundigt ved
vinteropstaldningen, skulle den sagtens kunne holde længer end dét - En
Scott-olier, skulle efter sigende gøre sit i dén retning!
--
Armand.