Honda CB 650: Kraftigt opdateret CB 550 med præstationer på niveau med den
oprindelige CB 750. Uhyre driftssikker. Kvalitetspræget, konservativ
motorcykel med god langturskomfort, men også agil i bykørsel.
Motoren er ikke råstærk, men i den senere version med vakuumkarburatorer
mere omdrejningsvillig end setup'et med 8 ventiler til 4 cylindre lader ane.
Det er efterhånden længe siden jeg har ejet en CB 650. Men jeg var glad
for min. Største anke er rigtignok affjedringskomponenterne. Ikke forgaflen
som Armand fremfører, men bagstøddæmperne, der er for bløde til de fleste.
De bør skiftes med noget hårdere (Koni findes desværre ikke længere).
Med CB 650 tegner der sig samme billede som de fleste af datidens mc:
Motoren er med lidt velvilje stadig nogenlunde tidssvarende.
Affjedringskomponenter og bremser bør dog ses efter. Vil man ikke ofre
stålarmerede bremseslanger, så er dyre bremsebelægninger (fx Veshra) et
minimum. Herudover ville jeg overveje en forgaffelstabilisator (og måske
Wirth-forgaffelfjedre). Undgå tidlige CB650 med kun én forbremse. Org.
Honda-reservedele kan alternativt fås (billigt) hos
www.davidsilverspares.co.uk
John de Summer-Brason
(læs om MC i Politiken
www.pol.dk/biler)
"diablo de la velocidad" <find.mig@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:3f4e3fbb$0$26608$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej,
>
> gode og dårlige erfaringer med CB650'er er meget velkomne. Evt. ting som
man
> skal være særlig opmærksom på ved køb.
>
> På forhånd tak.
>
>