> Her på det sidste har jeg haft problemer med, at motoren sætter ud på 1 -
> 2 cylindre sådan i ryk, når der bliver vredet godt på håndtaget. Ved jævne
> hastigheder i byen osv. er der ikke noget, men når den virkelig skal yde,
> ryger den somme tider ned og kører på 3 cylindre og sommetider kun 2. :o/
> --
> Psycho Cowboy
> Babyixxer
>
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
>
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Du kan evt. teste dine tændspoler, ved at skrue ledningerne ud af
tændrørshætterne og så holde dem tæt på et sted hvor de kan få stel ( evt.
ventildækslet ), så skulle der gerne springe nogle store blå gnister, når du
MED EN ISOLERET TANG holder ledningen mindst 5 mm afstand fra stel-stedet,
imens du trykker på starter knappen.
Men ud fra din beskrivelse, tror jeg ikke det er din tænding der fejler
noget, det lyder mest som et karbureringsspørgsmål.
Tjek dine karburatorer, og se om de er sat til std.indstillingen, medmindre
der er lavet ændringer ved f.eks. udstødningen for så skal den dysses om, og
mens du har det skilt ad, så rens alle dyser, og huller du kan se.
Std. indstillingen er:
Benzinblandeskrue.... 1½ omgang ud fra bund
( skrues den ind giver den magere blanding og vice versa )
Nålehøjde...... Midterste hak.
Svømmerhøjde..... 20,5 mm
Om det er fordi tændrørene lejlighedsvis drunker, tør jeg ikke sige, lav evt
tændrørstesten og se om du kan læse noget ud fra farven på tændrørerne, på
denne måde kan du måske oven i købet finde ud af hvilke cylindre det drejer
sig om.
Dette er kun en ide, men kunne det være fordi der ved pludselig gasgivning
lukkes en mermængde ind, og som følge af for fed blanding gør at
tændrørerne drunker, hvorefter de ved mindre gasgivning, bliver "brændt"
tørre og derved tænder igen ???????
Du må gerne skrive hvis du finder ud af hvad der er galt
--
MVH:
Procesteknolog. Jon Søgaard Larsen
Suzuki GSX-R 250
" Før var jeg forvirret. Det er jeg også nu, bare på et højere plan"