Michael Kristensen wrote:
> Så fik jeg lidt tid igen til at rode med SVeren. Tak for de mange råd
> fra sidste tråd.
>
> Afmonterede mc batteri og tilsluttede med startkabler plus og minus
> til en kørende (motoren) bils batteri. Jeg kunne ikke starte MCen.
>
> Puttede en kammerats batteri i. SVeren starter uden problemer og
> meget mere overbevisende end når jeg selv har manuelt opladet mit
> egen batteri.
....jeg synes ikke der er en logisk forklaring på dét, medmindre bilen er
defekt...
> Hvordan kan laderelæet testes? Med min kammerats raske batteri ladede
> den med 13,6 i tomgang (hans batteri var fuldt opladet) og faldt til
> ca. ned til 13,2, når der blev givet gas. Dette har jeg fået fortalt
> hos Suzuki, at ladespændingen skal falde, når man giver gas.
....jeg har som udgangspunkt fået at vide, at der skal være mellem
13,8-14,4V over polerne ved hurtig tomgang et par minutter efter start -
*med* lyset tændt (min viste 12V med defekt ensretter)...
Schnabel bad mig måle min ensretter igennem med et batteri og en pære,
for at se, om der var gennemgang - men jeg har ærlig talt glemt
resultatet, så det...
Anyone?
Jeg skulle osse måle generatoren på følgende måde: med et mc-batteri og
en pære ser man, om man "kan få stel" gennem hver af de tre ledninger
fra statoren - dét må man ikke kunne...
Dernæst sætter man en kraftig forlygtepære mellem to af ledningerne fra
statoren ad gangen og starter, hvor efter pæren skal lyse kraftigt - giv
ikke gas, så springer den (got the T-shirt)...
....gør dette sidste ved alle 3 (frakoblede) ledninger fra statoren: a-b,
b-c og a-c...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286