"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
news:Vu80b.29301$G_1.14382@news.get2net.dk...
> > Hejsa... Læste lidt tilbage på gruppen via google, og fandt nogle
> > sjove posts ang at sætte en Bandit 400 motor i en GSXR 250.
>
> Hej Thomas
>
> Jeg har været ude og prøvekøre to Gixxer 400 til 30.000kr. De kørte fint,
og
> fejlede ikke noget synderligt. Da man kan finde en gixxer 400 i det
prisleje
> synes jeg idéen med at save løs i en gixxer 250 er dødfødt. Det er for
nogen
> (Mads Lund typer) lyder som en nem operation, er ikke nemt for os
> almindeligt dødelige der ikke lige har et maskinværksted i baghaven. Hvis
du
> smider en så forskellig motor i en mc skal du have hele ledningsnettet med
> tændningsbox o.s.v. med samt karburatorer og luftfilterkasse med. Jeg kan
> ikke forestille mig der er plads til en gixxer 400 luftfilterkasse i en
> gixxer 250, da 400'erens kasse sidder oven på motoren, og 2½'erens sidder
> bag ved.
Det kan lade sig gøre, men som Jacob rigtigt pointerer er der lidt
"tilpasning" men et dødfødt projekt da Gix400 koster så lidt mere..
>
> De motorcykler hvor man kunne snakke om at bytte motoren ud skal de være
med
> en motor der passer 100% lige over. Især Suzukis luft oliekølede modeller
på
> 600cc og mere er oplagte i den kategori, samt RF serien.
Hey, nu tager vi lige en slapper der bager
deres vandkølede modeller er
ski rent plug´n´play. Jeg kan skifte en Gixxer600 klump ud med en 7½ på 4½
time. Og jeg er sku ikke noget orakel (mildest talt)
Men ja Suzuki er gode til at genbruge stumper, og er nok det tætteste man
kommer på en modul opbygget produktion, dog er er RF900 > 1100 lidt mere
omfattende end de andre, da der ikke er plads til karbunaderne med 11 toppen
på, så her skal 900 toppen bruges..
Kawasakis ZX(R) er
> også oplagte modeller at smide en 900 over i.
Jeps, så vidt jeg erfarer også rent plug´n´play..
-
Morten Dahl