/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GSXR(GSF) 400 motor i GSXR 250 stel
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 18-08-03 15:43

Hejsa... Læste lidt tilbage på gruppen via google, og fandt nogle sjove
posts ang at sætte en Bandit 400 motor i en GSXR 250. Er der nogle der har
prøvet? Hvilke dele fra 400'eren er nødvendig ? (motor , tændspoler, cdi?)
Og skal man til at lave om på stellet for at få plads?
Det kunne jo være et sjovt projekt engang.

Mvh Thomas



 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 18-08-03 19:00

> Hejsa... Læste lidt tilbage på gruppen via google, og fandt nogle
> sjove posts ang at sætte en Bandit 400 motor i en GSXR 250.

Hej Thomas

Jeg har været ude og prøvekøre to Gixxer 400 til 30.000kr. De kørte fint, og
fejlede ikke noget synderligt. Da man kan finde en gixxer 400 i det prisleje
synes jeg idéen med at save løs i en gixxer 250 er dødfødt. Det er for nogen
(Mads Lund typer) lyder som en nem operation, er ikke nemt for os
almindeligt dødelige der ikke lige har et maskinværksted i baghaven. Hvis du
smider en så forskellig motor i en mc skal du have hele ledningsnettet med
tændningsbox o.s.v. med samt karburatorer og luftfilterkasse med. Jeg kan
ikke forestille mig der er plads til en gixxer 400 luftfilterkasse i en
gixxer 250, da 400'erens kasse sidder oven på motoren, og 2½'erens sidder
bag ved.

De motorcykler hvor man kunne snakke om at bytte motoren ud skal de være med
en motor der passer 100% lige over. Især Suzukis luft oliekølede modeller på
600cc og mere er oplagte i den kategori, samt RF serien. Kawasakis ZX(R) er
også oplagte modeller at smide en 900 over i.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Thomas Buus Andersen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 18-08-03 19:36


"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
news:Vu80b.29301$G_1.14382@news.get2net.dk...
> > Hejsa... Læste lidt tilbage på gruppen via google, og fandt nogle
> > sjove posts ang at sætte en Bandit 400 motor i en GSXR 250.
>
> Hej Thomas
>
> Jeg har været ude og prøvekøre to Gixxer 400 til 30.000kr. De kørte fint,
og
> fejlede ikke noget synderligt. Da man kan finde en gixxer 400 i det
prisleje
> synes jeg idéen med at save løs i en gixxer 250 er dødfødt. Det er for
nogen
> (Mads Lund typer) lyder som en nem operation, er ikke nemt for os
> almindeligt dødelige der ikke lige har et maskinværksted i baghaven. Hvis
du
> smider en så forskellig motor i en mc skal du have hele ledningsnettet med
> tændningsbox o.s.v. med samt karburatorer og luftfilterkasse med. Jeg kan
> ikke forestille mig der er plads til en gixxer 400 luftfilterkasse i en
> gixxer 250, da 400'erens kasse sidder oven på motoren, og 2½'erens sidder
> bag ved.
>
> De motorcykler hvor man kunne snakke om at bytte motoren ud skal de være
med
> en motor der passer 100% lige over. Især Suzukis luft oliekølede modeller

> 600cc og mere er oplagte i den kategori, samt RF serien. Kawasakis ZX(R)
er
> også oplagte modeller at smide en 900 over i.

JOw, men der var jo netop snak om, at ophæng osv passede. Det med
luftfilteret at til at finde ud af, da man kan montere KNfilter, i enden af
flexrør, så de kan i princippet monteret længere tilbage på cyklen.
Det var bare en ide til lidt sjow, hvis nu man skulle have tiden og pengene!
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
Thomas



Rune D. Jørgensen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Rune D. Jørgensen


Dato : 18-08-03 19:48

Det var smuk og solrig dag da Jens Jacob Bager Jensen skrev
news:Vu80b.29301$G_1.14382@news.get2net.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Jeg har været ude og prøvekøre to Gixxer 400 til 30.000kr. De kørte
> fint, og fejlede ikke noget synderligt. Da man kan finde en gixxer 400
> i det prisleje synes jeg idéen med at save løs i en gixxer 250 er
> dødfødt.

Pokkers også, den tanke har jeg også haft.
Jeg kan se en på dba.dk til 28kkr, måske det skulle være sådan en næste
gang. Desværre er det vist en jysk forteelse at køre dem. De har hvertfald
mange derovre, der er tilsalg.

--
Rune D. Jørgensen
gsxr250

Morten dahl (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten dahl


Dato : 22-08-03 17:46


"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
news:Vu80b.29301$G_1.14382@news.get2net.dk...
> > Hejsa... Læste lidt tilbage på gruppen via google, og fandt nogle
> > sjove posts ang at sætte en Bandit 400 motor i en GSXR 250.
>
> Hej Thomas
>
> Jeg har været ude og prøvekøre to Gixxer 400 til 30.000kr. De kørte fint,
og
> fejlede ikke noget synderligt. Da man kan finde en gixxer 400 i det
prisleje
> synes jeg idéen med at save løs i en gixxer 250 er dødfødt. Det er for
nogen
> (Mads Lund typer) lyder som en nem operation, er ikke nemt for os
> almindeligt dødelige der ikke lige har et maskinværksted i baghaven. Hvis
du
> smider en så forskellig motor i en mc skal du have hele ledningsnettet med
> tændningsbox o.s.v. med samt karburatorer og luftfilterkasse med. Jeg kan
> ikke forestille mig der er plads til en gixxer 400 luftfilterkasse i en
> gixxer 250, da 400'erens kasse sidder oven på motoren, og 2½'erens sidder
> bag ved.


Det kan lade sig gøre, men som Jacob rigtigt pointerer er der lidt
"tilpasning" men et dødfødt projekt da Gix400 koster så lidt mere..

>
> De motorcykler hvor man kunne snakke om at bytte motoren ud skal de være
med
> en motor der passer 100% lige over. Især Suzukis luft oliekølede modeller

> 600cc og mere er oplagte i den kategori, samt RF serien.

Hey, nu tager vi lige en slapper der bager deres vandkølede modeller er
ski rent plug´n´play. Jeg kan skifte en Gixxer600 klump ud med en 7½ på 4½
time. Og jeg er sku ikke noget orakel (mildest talt)

Men ja Suzuki er gode til at genbruge stumper, og er nok det tætteste man
kommer på en modul opbygget produktion, dog er er RF900 > 1100 lidt mere
omfattende end de andre, da der ikke er plads til karbunaderne med 11 toppen
på, så her skal 900 toppen bruges..

Kawasakis ZX(R) er
> også oplagte modeller at smide en 900 over i.

Jeps, så vidt jeg erfarer også rent plug´n´play..

-
Morten Dahl






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409244
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste