Peter <hotpwc@hotmail.com> skrev i en
news:9ahvnr$2s3e$1@news.cybercity.dk...
>Hej,
>Hvad skal jeg putte på min maskine af Benzin, Olie, tændrør
osv?
>Jeg har p.t. bare putte 95 Blyfri på den
>Mvh
>Peter
>Nybagt ejer af en XJ600S '93
---------------------------------
Tillykke med nyerhvervelsen
I manualen står at du skal bruge "regular unleaded ...
octane number 91 or higher"... jeg futter selv rundt på 92
oktan.
Den oplysning kan jeg give dig, da jeg er så heldig både at
ha' en XJ600 OG en manual. Min MC er fra 94 og den "gamle"
model (model 3KM3/3KM4 den med 72 heste... tjek evt foto på
http://hjem.get2net.dk/leifwj/mc/billeder/xj600'89/ .. det
er ikke min hjemmeside, men modellen er den samme)
Nu kunne jeg jo godt scanne manualen ind ... den spanske
version

... men faktisk synes jeg ikke den er særlig
anvendelig. Denne nyedsgruppe er faktisk alt hvad man har
brug for, det er min erfaring. Spørg om det du er i tvivl
om - jeg har fået mange fif her. Og hvis du gerne vil
supplere så overvej at købe en Haynes værkstedsbog
Men her er lidt facts fra original manualen:
olie: SAE 20W40 (når temp. ikke kommer under 5C)
tændrør: DR8ES-L/NKG (der er blandede meninger om NKG...
måske kan du finde et alternativ)
tændrør mellemrum: 0.6-0.7 mm spændes med 17.5 Nm
hjul 90/90 - 1851 H (foran) og 110/90-1861H (bag)
.... hos nogle dækfabrikanter svarer dette til 90/90-18 og
110/90-18
dæktryk (kolde dæk, last op til 90 kg): 25 psi=1,75 kgf/cm2
i front, 29 psi bag =2,00 kgf/cm2
dæktryk (kolde dæk, high speed eller last 90 til 188kg): 29
psi=2,00 kgf/cm2 i front, 33 psi bag =2,25 kgf/cm2
.... det var vist det væsentligste
... og lige en ting om skivebremsel,åse... tjek om de kan
bruges før du køber... ikke alle kan komme på plads p.g.a.
bremseskivens dimension.
God tur!
René J.
XJ 600
Faktisk klarer man sig ufatteligt godt ved at spørge her i
gruppen.
Jeg vil anbefale, at , der står ikke meget praktisk i den
orignale manal.