Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
news:3f3f69f8$0$32531$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Armand skrev i meddelelsen ...
> >
>
> > Under den tiltagende forekomst har jeg nu kunnet diagnosticere at
> > "kronsjet" følger motoromdrejningerne igennem alle gearskiftene ved
> > igangsætning, og kun ved belastning => indgangsakslen men ikke gearhjul
(da
> > ved alle gear) => leje :-/
>
> Primærkæde ? Hvis der er nogen ? Ellers må det jo være på indgående
> aksel.
> Kan man komme til akselenden når snekke/hydraulikken og stødstang til
> koblingen er fjernet ? Og evt. mærke for slør her. Det er jo rart at vide
> hvad der er galt, før man flår det hele fra hinanden.
Der fulgte intet med olien ud og førend at jeg afmonterede bundkarret ville
jeg lige checke op på koblingen - jeg kom dog ikke længere end at fjerne
pladerne, da jeg manglede heftigt værktøj til at spænde center-møtrikken af
med.
Bunden af indeskålen kan dreje en smule for sig selv p.g.a.
slipper-koblingen; men der er også et markant aksialt slør
Jeg kan ikke se nogen aksial-lejring i manualen kun et nåleleje i
"fjerneste" ende af indgangsakslen, et kugleleje i "nærmeste-" og et
nåleleje i koblingsskålen - Hvad bør støtte akslen aksialt ??
I guder hvor ville jeg gerne have stået med RGV'ens kasette-gearkasse :-|
--
Armand.