/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tændings problemer Yamaha sr 500
Fra : Ukendt


Dato : 12-08-03 09:14


Davs

En ven har en sr 500, som kun kan køre med lave omdr, det virker som om at
den "glemmer " at avancere..

Der sidder en "tændings dims" 3hi 500, som sikkert koster spidsen af en
jetjager, jeg har lige snakket med schnabel, men han har kun lade ting

Nogen som lige har en ide til hvor man bedst køber denne tændings ting ??

Der sidder jo en pickup, og en tændspole, så mon ikke der findes noget
uorginalt ?

HIlsen

Jesper www.dynomet.dk




 
 
Boya (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Boya


Dato : 12-08-03 13:04


"jesper ankersen" <jaATdynometDOTdk> skrev i en meddelelse
news:3f38a1cb$0$21636$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Davs
>
> En ven har en sr 500, som kun kan køre med lave omdr, det virker som om at
> den "glemmer " at avancere..
>
> Der sidder en "tændings dims" 3hi 500, som sikkert koster spidsen af en
> jetjager, jeg har lige snakket med schnabel, men han har kun lade ting
>
> Nogen som lige har en ide til hvor man bedst køber denne tændings ting ??
>
> Der sidder jo en pickup, og en tændspole, så mon ikke der findes noget
> uorginalt ?
>
> HIlsen
>
> Jesper www.dynomet.dk

Er du/i sikker på at det er tændingen ?

Jeg har selv haft samme problem, men efter en grundig karburator-rensning,
forsvandt problemet. Det behøver ikke kun være vand, men kan også være alm.
skidt fra benzin tanken.

Hilsen Bo YA



Ukendt (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-08-03 14:07

Tjaa sikker er man vel aldrig

men hvis man tilslutter en tændingspistol. kan man se at avanceringen bilver
ustabil, og pulserne ligeså.
Jeg ved ikke om dårlig blanding kan påvirke tændingen så meget

jesper

"Boya" <barmand7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f38d820$0$48913$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "jesper ankersen" <jaATdynometDOTdk> skrev i en meddelelse
> news:3f38a1cb$0$21636$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Davs
> >
> > En ven har en sr 500, som kun kan køre med lave omdr, det virker som om
at
> > den "glemmer " at avancere..
> >
> > Der sidder en "tændings dims" 3hi 500, som sikkert koster spidsen af en
> > jetjager, jeg har lige snakket med schnabel, men han har kun lade ting

> >
> > Nogen som lige har en ide til hvor man bedst køber denne tændings ting
??
> >
> > Der sidder jo en pickup, og en tændspole, så mon ikke der findes noget
> > uorginalt ?
> >
> > HIlsen
> >
> > Jesper www.dynomet.dk
>
> Er du/i sikker på at det er tændingen ?
>
> Jeg har selv haft samme problem, men efter en grundig karburator-rensning,
> forsvandt problemet. Det behøver ikke kun være vand, men kan også være
alm.
> skidt fra benzin tanken.
>
> Hilsen Bo YA
>
>



Armand (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-08-03 22:20


jesper ankersen <jaATdynometDOTdk> skrev i en
news:3f38e655$0$21651$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tjaa sikker er man vel aldrig
>
> men hvis man tilslutter en tændingspistol. kan man se at avanceringen
bilver
> ustabil, og pulserne ligeså.
> Jeg ved ikke om dårlig blanding kan påvirke tændingen så meget

Hæ!
jeg var lige ved at foreslå at strobo-teste, for det fremgår ikke særligt
tydeligt at du havde været dér. Derfor er BoYa også undskyldt i sit foreslag
(som forøvrigt også lå mig på tungen derved at det er std. symptombehandling
#1 i min trick-skuffe!) :-/

Næste ide:
Omdrejnings-bestemt på 500/1'eren => vibrations-bestemt!?
Hva' mæ' en løs forbindelse, et sted i tændkredsløbet (incl. tændingslås)??

--
Armand



Ukendt (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-08-03 06:55

> Hæ!
> jeg var lige ved at foreslå at strobo-teste, for det fremgår ikke særligt
> tydeligt at du havde været dér. Derfor er BoYa også undskyldt i sit
foreslag
> (som forøvrigt også lå mig på tungen derved at det er std.
symptombehandling
> #1 i min trick-skuffe!) :-/

Kaburatoren har iøvrigt været renset, osv


> Næste ide:
> Omdrejnings-bestemt på 500/1'eren => vibrations-bestemt!?
> Hva' mæ' en løs forbindelse, et sted i tændkredsløbet (incl.
tændingslås)??

Det skal da prøves, evt kunne man jo sætte permant + på men en ekstra
ledning ?

I høre nærmere. Hvis ikke det er løse forbindelser, så prøver vi at købe
denne CDI ting

Den koster 1600Kr, så det var egentligt billigere end jeg havde forestillet
mig.

Jesper



>
> --
> Armand
>
>



Armand (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-08-03 19:04


Jesper Ankersen <jaATdynometDOTdk> skrev i en
news:3f39d2ad$0$21628$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > >
> > Næste ide:
> > Omdrejnings-bestemt på 500/1'eren => vibrations-bestemt!?
> > Hva' mæ' en løs forbindelse, et sted i tændkredsløbet (incl.
> tændingslås)??
>
> Det skal da prøves, evt kunne man jo sætte permant + på men en ekstra
> ledning ?

Dét alene gør nok ikke sagen - Der er adskillelige andre ledninger (á
"signal" fra pick-up'en!) der også kan være såvel (vibrations-)knækkede som
irrede eller vibrerede fra hinanden i stikforbindelser!
Fingerspitsen-arbeit er vejen frem!!

--
Armand.



Orla Pedersen (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 13-08-03 21:55


Jesper Ankersen skrev i meddelelsen
<3f39d2ad$0$21628$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>I høre nærmere. Hvis ikke det er løse forbindelser, så prøver vi at købe
>denne CDI ting
>
>Den koster 1600Kr, så det var egentligt billigere end jeg havde forestillet
>mig.


Spar nu lige pengene, det kunne også meget vel være pick-up spolen der har
fejlen. Det kender Wheeler til ?

Og skal vi ikke lige få definitionerne på plads, CDI (capacitor discharge
Ignition) var et fenomen i halvfjerdserne, og bruges ikke mere. Det sidste
anlæg af typen så jeg på en KH 500. Anlægene idag er almindelige
"induktions" tændingsanlæg, og elektronikken burde kaldes en
"tændingsmodul". Det er i øvrigt let at kontrolere om det er et CDI-anlæg,
for netop på disse anlæg er den ene ledning fra tændspolen direkte forbundet
til stel. Induktionsanlæget har typisk den ene ledning fra tændspolen koblet
til + over tændingskontakten/nøglen. CDI-anlægene var kendetegnet ved en
meget høj tændspænding, men desværre også lavt energiindhold i gnisten.
Induktionsanlægene har betydelig mere energi i gnisten, og mere sikker
tænding.

Mange kalder stadig boksene for CDI, men det bliver det jo ikke mere korrekt
af.

mvh
Orla


>
>Jesper
>>
>> --
>> Armand



Ukendt (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-08-03 15:37

Nå fejlen er fundet

det var en spole i "lysmaskinen" der var defekt. / Kortsluttet

Tak for alle de gode råd, især til Poul, som endda har fundet en adresse i
tyskland, hvor de kan vikle den om

HIlsen

Jesper



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409244
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste