p.jarnbak <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3f32d4a3$0$5172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Ole Larsen" <kkk@abc.dk> wrote in message
> news:bgtrm9$5um$1@news.net.uni-c.dk...
> > Heysa..
> >
> >
> > Når man stiller på de 4 blandingsskruer på karbsne .........
> > Hvad er det så man stiller på ??
> > Giver de mere benzin eller giver de mere luft?????..
>
> Man kan altid regne med at en skrue der sidder før gasspjældet er en luft
> skrue der giver mere luft(mager blanding) når den skrues ud,omvent en
skrue der
> sidder efter gasspjældet er en blandingsskrue der giver fed blanding når
den
> skrues ud.
Og dét gav mig så endelig(!) klarhed om hvad den sidste 1/8 drejning af
luftskruen skal gavne:
Haynes siger om Mikuni CV'eren på XS500, at den skal "slut-drejes" indad, og
da den sidder efter gasspjældet må virkningen deraf altså være at give en
anelse magrere(!) blanding efter endelig trimning!!
Nu jeg har fat i det (Skriver tillige et seperat indlæg derom!):
En kollega's Guzzi kan ikke trimmes til "top-punktet" v.h.a. luftskruerne:
Omdrejningerne stiger lige indtil skruen er i bund
n Hvad kan det
skyldes?
Eftersom at tændrørene soder, er mit umiddelbare gæt at tomgangsdysen er
rigelig stor og at luftskruen (der sidder efter gasspjældet) derfor ikke kan
begrænse bensinmængden tilstrækkeligt!
Hvad andet??
--
Armand.