|
| GSX250R probs? Fra : Martin Leong |
Dato : 05-08-03 14:48 |
|
Hej NG
Svigerfar har lidt problemer med sin GSX, når den har stået i længere tid,
typisk et par dage vil den ikke starte. Den kan dog løbes i gang, så jeg
ville mene at det måske betyder at den står og "drukner sig selv".
Han har fået skiftet tændrør et utal af gange, men det har aldrig rigtig
løst problemet. Er der nogen der har haft lignende problemer?
(Der er intet centralstøtteben på mc'en, tror I måske det kan være et
problem at den står skævt når den står i længere tid?)
Martin
| |
Psycho Cowboy (05-08-2003)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 05-08-03 15:03 |
|
Martin Leong wrote:
> Hej NG
>
> Svigerfar har lidt problemer med sin GSX, når den har stået i længere
> tid, typisk et par dage vil den ikke starte. Den kan dog løbes i
> gang, så jeg ville mene at det måske betyder at den står og "drukner
> sig selv".
> Han har fået skiftet tændrør et utal af gange, men det har aldrig
> rigtig løst problemet. Er der nogen der har haft lignende problemer?
> (Der er intet centralstøtteben på mc'en, tror I måske det kan være et
> problem at den står skævt når den står i længere tid?)
>
> Martin
___________________________________
Den står formegentlig ikke bare og drukner sig selv... Benzinhanen skal jo
nemlig lukke for benzinen, hvis ikke der er gang i motoren. Dette foregår
vha. vakumslangen fra de to karburatorer.
I mine ører kunne det lyde som et nyt batteri evt.?
Der er (så vidt jeg husker) en del fra gruppen, som har haft held med at
skifte batteriet, selvom det lød som om det sagtens kunne dreje motoren
rundt. Det er nemlig ret svært at høre, når ikke starteren kører med fulde
skrald. :o/
--
Psycho Cowboy
Også en GSX-R 250 ejer, men den virker!
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
Pia Holmvard (05-08-2003)
| Kommentar Fra : Pia Holmvard |
Dato : 05-08-03 17:53 |
|
Jeg mener der er blevet sat nyt batteri i flere gange uden det har hjulpet,
men forhører mig lige...
"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> wrote in message
news:3f2fb8bb$0$7835$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Martin Leong wrote:
> > Hej NG
> >
> > Svigerfar har lidt problemer med sin GSX, når den har stået i længere
> > tid, typisk et par dage vil den ikke starte. Den kan dog løbes i
> > gang, så jeg ville mene at det måske betyder at den står og "drukner
> > sig selv".
> > Han har fået skiftet tændrør et utal af gange, men det har aldrig
> > rigtig løst problemet. Er der nogen der har haft lignende problemer?
> > (Der er intet centralstøtteben på mc'en, tror I måske det kan være et
> > problem at den står skævt når den står i længere tid?)
> >
> > Martin
> ___________________________________
>
> Den står formegentlig ikke bare og drukner sig selv... Benzinhanen skal jo
> nemlig lukke for benzinen, hvis ikke der er gang i motoren. Dette foregår
> vha. vakumslangen fra de to karburatorer.
> I mine ører kunne det lyde som et nyt batteri evt.?
> Der er (så vidt jeg husker) en del fra gruppen, som har haft held med at
> skifte batteriet, selvom det lød som om det sagtens kunne dreje motoren
> rundt. Det er nemlig ret svært at høre, når ikke starteren kører med
fulde
> skrald. :o/
>
> --
> Psycho Cowboy
> Også en GSX-R 250 ejer, men den virker!
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
>
>
| |
Rune D. Jørgensen (06-08-2003)
| Kommentar Fra : Rune D. Jørgensen |
Dato : 06-08-03 08:40 |
|
Det var smuk og solrig dag da Pia Holmvard skrev
news:bgonh9$b4r$1@sunsite.dk i dk.fritid.motorcykel:
> Jeg mener der er blevet sat nyt batteri i flere gange uden det har
> hjulpet, men forhører mig lige...
En hurtig test kunne jo være med startkabler fra en bil. Hvis den kan med
dem på så er det nok batteriet den er gal med.
--
Rune D. Jørgensen
| |
Pia Holmvard (05-08-2003)
| Kommentar Fra : Pia Holmvard |
Dato : 05-08-03 17:55 |
|
Men ok, hvis batteriet skulle være dårligt, hvad skulle forklaringen på at
den sagtens kan starte når den f.eks. kun har stået et par timer, men ikke
når den har stået et par dage?
"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> wrote in message
news:3f2fb8bb$0$7835$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Martin Leong wrote:
> > Hej NG
> >
> > Svigerfar har lidt problemer med sin GSX, når den har stået i længere
> > tid, typisk et par dage vil den ikke starte. Den kan dog løbes i
> > gang, så jeg ville mene at det måske betyder at den står og "drukner
> > sig selv".
> > Han har fået skiftet tændrør et utal af gange, men det har aldrig
> > rigtig løst problemet. Er der nogen der har haft lignende problemer?
> > (Der er intet centralstøtteben på mc'en, tror I måske det kan være et
> > problem at den står skævt når den står i længere tid?)
> >
> > Martin
> ___________________________________
>
> Den står formegentlig ikke bare og drukner sig selv... Benzinhanen skal jo
> nemlig lukke for benzinen, hvis ikke der er gang i motoren. Dette foregår
> vha. vakumslangen fra de to karburatorer.
> I mine ører kunne det lyde som et nyt batteri evt.?
> Der er (så vidt jeg husker) en del fra gruppen, som har haft held med at
> skifte batteriet, selvom det lød som om det sagtens kunne dreje motoren
> rundt. Det er nemlig ret svært at høre, når ikke starteren kører med
fulde
> skrald. :o/
>
> --
> Psycho Cowboy
> Også en GSX-R 250 ejer, men den virker!
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
>
>
| |
Psycho Cowboy (05-08-2003)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 05-08-03 21:48 |
|
Pia Holmvard wrote:
> Men ok, hvis batteriet skulle være dårligt, hvad skulle forklaringen
> på at den sagtens kan starte når den f.eks. kun har stået et par
> timer, men ikke når den har stået et par dage?
_______________________________________
Forklaringen er skam så simpel, at motorcyklen jo lader når den har været
ude at køre, og når den kun har stået et kort stykke tid, når batteriet ikke
at tabe strømmen, hvilket det derimod gør jo længere cyklen står uberørt.
--
Psycho Cowboy
Babygixxer
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
Martin Leong (06-08-2003)
| Kommentar Fra : Martin Leong |
Dato : 06-08-03 20:28 |
|
Hvis nu vi så siger at der lige er blevet skiftet batteri, hvad kan det så
skyldes? Sidder der en strømfordeler og kunne det evt. være den?
"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> wrote in message
news:3f3017af$0$6811$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Pia Holmvard wrote:
> > Men ok, hvis batteriet skulle være dårligt, hvad skulle forklaringen
> > på at den sagtens kan starte når den f.eks. kun har stået et par
> > timer, men ikke når den har stået et par dage?
> _______________________________________
>
> Forklaringen er skam så simpel, at motorcyklen jo lader når den har været
> ude at køre, og når den kun har stået et kort stykke tid, når batteriet
ikke
> at tabe strømmen, hvilket det derimod gør jo længere cyklen står uberørt.
>
> --
> Psycho Cowboy
> Babygixxer
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
>
>
| |
Psycho Cowboy (06-08-2003)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 06-08-03 21:32 |
|
Martin Leong wrote:
> Hvis nu vi så siger at der lige er blevet skiftet batteri, hvad kan
> det så skyldes? Sidder der en strømfordeler og kunne det evt. være
> den?
___________________________________
Jeg synes først at du skal prøve med et andet / opladet batteri, inden du
begynder på andre ting... Det er simpelt at afprøve, og er tit årsag til
dumme startproblemer ved motorcykler. Selvom batteriet er nyt, kan det jo
sagten være i stykker. Der er ingen strømfordeler på en GSX-R 250, og hvis
det er tændingen, skal der næsten også være fejl ved den, når maskinen
kører.
Fejlen skal findes et sted, som ændrer sig ved stilstand, siden motorcyklen
har sværre ved at starte efter længere tids pause. Dette kan næsten kun være
batteriet. Som før beskrevet kan det være ret svært at høre forskel på, om
starteren får tilpas eller for lidt strøm ved start,(!!) og det kan sagtens
betyde om maskinen starter eller ej, selvom du ikke kan høre forskel.
--
Psycho Cowboy
Babygixxer
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
Jacob Stegelmann (06-08-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Stegelmann |
Dato : 06-08-03 21:43 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f31655a$0$7809$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Fejlen skal findes et sted, som ændrer sig ved stilstand, siden
motorcyklen
> har sværre ved at starte efter længere tids pause. Dette kan næsten kun
være
> batteriet. Som før beskrevet kan det være ret svært at høre forskel på, om
> starteren får tilpas eller for lidt strøm ved start,(!!) og det kan
sagtens
> betyde om maskinen starter eller ej, selvom du ikke kan høre forskel.
Kunne det ikke også være at cyklen bare aflader batteriet ved stilstand? og
fejlen således skal finde i det elektriske system og ikke i batteriet.
--
Jacob GSXR250
| |
Psycho Cowboy (07-08-2003)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 07-08-03 15:13 |
|
Jacob Stegelmann wrote:
> Kunne det ikke også være at cyklen bare aflader batteriet ved
> stilstand? og fejlen således skal finde i det elektriske system og
> ikke i batteriet.
________________________________
Det er jo selvfølgelig svært at udelukke, men sådanne fejl har jeg ikke hørt
om før. :o/
--
Psycho Cowboy
Babygixxer
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (07-08-2003)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 07-08-03 15:22 |
|
>> Kunne det ikke også være at cyklen bare aflader batteriet ved
>> stilstand? og fejlen således skal finde i det elektriske system og
>> ikke i batteriet.
> ________________________________
>
> Det er jo selvfølgelig svært at udelukke, men sådanne fejl har jeg
> ikke hørt om før. :o/
Min fede XJ 600, som jo har fejlet alt mellem himmel og jord, har hat sådan
en lille kortslutning. Den gjorde at jeg kunne køre 30km på et fuldt opladt
batteri, så var det faldt, og skulle lades op igen. Under mine spæde forsøg
på at rette fejlel gav jeg hele systemet en 30-40V som brændte alt af der
var tændt på det tidspunkt. Så lærte jeg forskellen på de forskellige
laderelæer den hårde måde.
Fejlen var at der lå vand den ene strømpe til styrledninger, og som
foresagede en krypestrøm som ikke var stor nok til at brænde sikringerne af.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Armand (07-08-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-08-03 15:43 |
|
Psycho Cowboy <chrijac@hotmail.com> skrev i en
news:3f31655a$0$7809$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> >
> Jeg synes først at du skal prøve med et andet / opladet batteri, inden du
> begynder på andre ting... Det er simpelt at afprøve, og er tit årsag til
> dumme startproblemer ved motorcykler. Selvom batteriet er nyt, kan det jo
> sagten være i stykker
Det kan f.eks være kogt tør af Suzuki's legendarisk højteknologiske
ladesystem
--
Armand.
| |
Martin Leong (08-08-2003)
| Kommentar Fra : Martin Leong |
Dato : 08-08-03 16:26 |
|
Hvis det hjælper har jeg lidt en ide om at den ihvertfald kun starter på 3
cylindere når den nu starter efter startproblemer. Så skal den lige køres i
3 min før den 4 kommer med....
Men jeg prøver at give beskeden med defekt batteri videre...
"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> wrote in message
news:3f31655a$0$7809$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Martin Leong wrote:
> > Hvis nu vi så siger at der lige er blevet skiftet batteri, hvad kan
> > det så skyldes? Sidder der en strømfordeler og kunne det evt. være
> > den?
> ___________________________________
>
> Jeg synes først at du skal prøve med et andet / opladet batteri, inden du
> begynder på andre ting... Det er simpelt at afprøve, og er tit årsag til
> dumme startproblemer ved motorcykler. Selvom batteriet er nyt, kan det jo
> sagten være i stykker. Der er ingen strømfordeler på en GSX-R 250, og hvis
> det er tændingen, skal der næsten også være fejl ved den, når maskinen
> kører.
> Fejlen skal findes et sted, som ændrer sig ved stilstand, siden
motorcyklen
> har sværre ved at starte efter længere tids pause. Dette kan næsten kun
være
> batteriet. Som før beskrevet kan det være ret svært at høre forskel på, om
> starteren får tilpas eller for lidt strøm ved start,(!!) og det kan
sagtens
> betyde om maskinen starter eller ej, selvom du ikke kan høre forskel.
>
> --
> Psycho Cowboy
> Babygixxer
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
>
>
| |
p.jarnbak (06-08-2003)
| Kommentar Fra : p.jarnbak |
Dato : 06-08-03 13:49 |
|
"Martin Leong" <Martin@njfk.dk> wrote in message
news:3f2fb5a3$0$6811$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej NG
>
> Svigerfar har lidt problemer med sin GSX, når den har stået i længere tid,
> typisk et par dage vil den ikke starte. Den kan dog løbes i gang, så jeg
> ville mene at det måske betyder at den står og "drukner sig selv".
> Han har fået skiftet tændrør et utal af gange, men det har aldrig rigtig
> løst problemet. Er der nogen der har haft lignende problemer?
> (Der er intet centralstøtteben på mc'en, tror I måske det kan være et
> problem at den står skævt når den står i længere tid?)
Kan være at benzinen i karburatorene fordamper.Prøv at sætte benzinhanen på
PRI før i prøver at starte.
Husk at sætte hanen tilbage efter start.
Hej Palle.
| |
Sonny Toft (06-08-2003)
| Kommentar Fra : Sonny Toft |
Dato : 06-08-03 14:14 |
|
> Kan være at benzinen i karburatorene fordamper.Prøv at sætte benzinhanen
på
> PRI før i prøver at starte.
> Husk at sætte hanen tilbage efter start.
Der er ingen PRI på en GSXR250, kun RES og ON som begge er vakum styret.
Mvh
Sonny - R1
| |
Psycho Cowboy (06-08-2003)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 06-08-03 16:59 |
|
Sonny Toft wrote:
> Der er ingen PRI på en GSXR250, kun RES og ON som begge er vakum
> styret.
>
> Mvh
>
> Sonny - R1
________________________________
Det er ikke rigtigt! Originalt sidder der en lille skrue på hanen, som man
kan skrue ud, og så kan den drejes over på PRI. Jeg bruger det selv efter
vinteropbevaring, og det står også beskrevet i instruktionsbogen.
--
Psycho Cowboy
Babygixxer
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
Thomas Buus Andersen (06-08-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 06-08-03 17:29 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f312555$0$26582$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> ________________________________
>
> Det er ikke rigtigt! Originalt sidder der en lille skrue på hanen, som man
> kan skrue ud, og så kan den drejes over på PRI. Jeg bruger det selv efter
> vinteropbevaring, og det står også beskrevet i instruktionsbogen.
>
Jeps.....
Og jeg tror faktisk heller ik det er vacum på reserve, men jeg er dog ikke
100% sikker.
Når vi lige er ved det. Er min den eneste 250'er hvor benzinmåleren går
langsom mid ½, og derfra nærmest sluger resten på 30km?
> --
> Psycho Cowboy
> Babygixxer
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
>
Thomas
| |
Jon Larsen (06-08-2003)
| Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 06-08-03 17:35 |
|
"> Når vi lige er ved det. Er min den eneste 250'er hvor benzinmåleren går
> langsom mid ½, og derfra nærmest sluger resten på 30km?
>xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nej bestemt ikke.... den er 100 år og en madpakke om det første stykke på
måleren... nok grundet tankens udformning, og derefter æder den helt vildt
løs af beholdningen
--
MVH.
Jon Larsen
Procesteknolog, med procesteknik som speciale.
GSX 250 R Supersport ( i ekstase og snart med ny kæde og tandhjul )
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "
| |
Psycho Cowboy (06-08-2003)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 06-08-03 17:48 |
|
Jon Larsen wrote:
> Nej bestemt ikke.... den er 100 år og en madpakke om det første
> stykke på måleren... nok grundet tankens udformning, og derefter æder
> den helt vildt løs af beholdningen
________________________________
Jeg må også hellere skrive mig på her, for jeg har samme problem...
Jeg læste iøvrigt i en test af maskinen i forbindelse med, at jeg skulle
købe modellen, at benzinmåleren (i modsætning til mange andre mc'er) virkede
fremragende... Det er desværre bare ikke mine erfaringer. :o/
--
Psycho Cowboy
Babygixxer
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
Jacob Stegelmann (06-08-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Stegelmann |
Dato : 06-08-03 21:34 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f3130fc$0$26582$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jeg må også hellere skrive mig på her, for jeg har samme problem...
> Jeg læste iøvrigt i en test af maskinen i forbindelse med, at jeg skulle
> købe modellen, at benzinmåleren (i modsætning til mange andre mc'er)
virkede
> fremragende... Det er desværre bare ikke mine erfaringer. :o/
>
Min benzinmåler virker fint. man skal bare lige lære den at kende, men den
er pålidelig.
Ligesom i andres bevæger måleren sig også meget langsomt på den første del
af tanken, og derefter at tage fart på. Men så snart man lige er klar over
dette er der intet problem.
--
Jacob GSXR250
| |
Jon Larsen (08-08-2003)
| Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 08-08-03 16:53 |
|
"> Min benzinmåler virker fint. man skal bare lige lære den at kende, men
den
> er pålidelig.
> Ligesom i andres bevæger måleren sig også meget langsomt på den første del
> af tanken, og derefter at tage fart på. Men så snart man lige er klar over
> dette er der intet problem.
>
> --
> Jacob GSXR250
xxxxxxxxxxxxxx
Det er jo helelr ikke fordi benzinmåleren ikke virker elelr viser korrekt,
det er fordi tanken er udformet som den er..
Den begynder med et forholdsvist stort volumen som ikke blir mindre før man
når ca. ½ tank, derefter ser det ud som om den æder et helt vildt volumen,
som jo illustrere et falskt overforbrug..
--
MVH.
Jon Larsen
Procesteknolog, med procesteknik som speciale.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "
Se mindesiden på : http://www.mobilixnet.dk/~mob21913/minde.html
| |
Sonny Toft (06-08-2003)
| Kommentar Fra : Sonny Toft |
Dato : 06-08-03 23:32 |
|
> Det er ikke rigtigt! Originalt sidder der en lille skrue på hanen, som man
> kan skrue ud, og så kan den drejes over på PRI. Jeg bruger det selv efter
> vinteropbevaring, og det står også beskrevet i instruktionsbogen.
Du har sgu ret, jeg havde ikke tænkt over det med skuen da jeg skulle tømme
kærstens tank for benz.
mvh
Sonny -R1
| |
Psycho Cowboy (07-08-2003)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 07-08-03 15:11 |
|
Sonny Toft wrote:
> Du har sgu ret, jeg havde ikke tænkt over det med skuen da jeg skulle
> tømme kærstens tank for benz.
>
> mvh
>
> Sonny -R1
______________________________
Øv, så er det ikke så nemt!
--
Psycho Cowboy
Babygixxer
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
|
|