|
| oktan? karbu.sprit Fra : Bo, gsx-R |
Dato : 31-07-03 13:37 |
|
hvilken effekt har karbu.sprit på oktan tallet?
jeg har en motor der helst skal køre på okt. 98
og har haft brugt karbu sprit en gang da jeg
havde mistanke om vand i benzinen.
og så begyndte motoren være meget lang tid om
at falde i omdr. den stoppede næsten helt ved
3-3.500 omdr. og gik kun ned på normal når jeg
slap koblingen igen.
Og er svensk okt. 98 det samme som okt. 98 i dk??
bo-gsxR
| |
Armand (31-07-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-07-03 15:28 |
|
Bo, gsx-R <bo-xxx---thomsen@ishoejby.dk> skrev i en
news:bgb328$cqo$1@sunsite.dk...
> hvilken effekt har karbu.sprit på oktan tallet?
> jeg har en motor der helst skal køre på okt. 98
98?
Hvorfra har du den vilfarelse??
Moderne 16.ventilede MC-motorer klarer sig fint med det lavest mulige
oktantal - Min tidligere GPZ900R skulle have mindst 89Okt. iflg.
værkstedsmanualen!!
--
Armand.
| |
Bo, gsx-R (01-08-2003)
| Kommentar Fra : Bo, gsx-R |
Dato : 01-08-03 07:44 |
|
> 98?
> Hvorfra har du den vilfarelse??
mc-xpress, som har monteret en et turbokit
på den.
de sagde at jeg skulle bruge højest mulige okt.
og de var lidt overrasket over at der
ikk ( på nær hydroT ) var okt. 98 i dk.
bo-gsxR
| |
Armand (01-08-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-08-03 17:14 |
|
Bo, gsx-R <bo-xxx---thomsen@ishoejby.dk> skrev i en
news:bgd1rs$nc6$1@sunsite.dk...
> > 98?
> > Hvorfra har du den vilfarelse??
>
> mc-xpress, som har monteret en et turbokit
> på den.
> de sagde at jeg skulle bruge højest mulige okt.
> og de var lidt overrasket over at der
> ikk ( på nær hydroT ) var okt. 98 i dk.
OK, så!
--
Armand.
| |
p.jarnbak (31-07-2003)
| Kommentar Fra : p.jarnbak |
Dato : 31-07-03 18:38 |
|
"Bo, gsx-R" <bo-xxx---thomsen@ishoejby.dk> wrote in message
news:bgb328$cqo$1@sunsite.dk...
> hvilken effekt har karbu.sprit på oktan tallet?
> jeg har en motor der helst skal køre på okt. 98
> og har haft brugt karbu sprit en gang da jeg
> havde mistanke om vand i benzinen.
> og så begyndte motoren være meget lang tid om
> at falde i omdr. den stoppede næsten helt ved
> 3-3.500 omdr. og gik kun ned på normal når jeg
> slap koblingen igen.
Du har sikkert brugt lidt for meget sprit.Spriten øger oktantalet men
har mindre brændværdi, så din motor har nok kørt med for mager
blanding
>
> Og er svensk okt. 98 det samme som okt. 98 i dk??
Ja men den svenske benzin er mere ren,så du kan måske godt mærke
lidt bedre motorgang.De har lidt højere miljøkrav til benzin i sverige
Hej Palle.
P.s. vilken gsxr er det der skal have over oktan 92 og hvad er det for
et bigbore kit du har.
| |
Bo, gsx-R (01-08-2003)
| Kommentar Fra : Bo, gsx-R |
Dato : 01-08-03 07:46 |
|
> Du har sikkert brugt lidt for meget sprit.Spriten øger oktantalet men
> har mindre brændværdi, så din motor har nok kørt med for mager
> blanding
P%& så håber jeg sku ikk der er røget et stempel
> > Og er svensk okt. 98 det samme som okt. 98 i dk??
> Hej Palle.
> P.s. vilken gsxr er det der skal have over oktan 92 og hvad er det for
> et bigbore kit du har.
øh er det til mig? ( bo)
så har jeg en gsxR750 '99 Turbo.
bo-gsxR
| |
|
|