|
| Bruuumm, bruuuuummm ;-) Fra : Jon Larsen |
Dato : 29-07-03 09:49 |
|
Så blev cyklen samlet, og jeg lavede startforsøg igår, den startede da også
men køre ikke optimalt.
Idag skal der tjekkes svømmernåle og svømmerhøjde, og spjældende skal
indstilles ( vacuumet )
Karbsne er renset og alt er blæst igennem med trykluft.
Jeg kan godt få den til at tage gassen, men den er lang tid om at falde ned
igen, og det lyder som om den mangler 1 cylinder...
Nu må vi se hvad jeg kan få justeret frem I det mindste starter den
nemt ---
--
MVH.
Jon Larsen
Procesteknolog, med procesteknik som speciale.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "
| |
Martin Sørensen (29-07-2003)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 29-07-03 16:29 |
|
> Så blev cyklen samlet, og jeg lavede startforsøg igår, den startede
> da også men køre ikke optimalt.
Tillykke med opstarten, så kan man da mærke at der sker fremskridt.
> Idag skal der tjekkes svømmernåle og svømmerhøjde, og spjældende skal
> indstilles ( vacuumet )
> Karbsne er renset og alt er blæst igennem med trykluft.
> Jeg kan godt få den til at tage gassen, men den er lang tid om at
> falde ned igen, og det lyder som om den mangler 1 cylinder...
Ok, når den er lang tid om at falde ned, så plejer det at tyde på for mager
blanding, men hvordan en manglende cylinder påvirker det, det ved jeg ikke.
> Nu må vi se hvad jeg kan få justeret frem I det mindste starter
> den nemt ---
Ja, jeg brugte også det meste af min sommerferie sidste år på at skrue i min
MC, da den fik et ildebefindende i starten af juli. Nu er motorproblemerne
heldigvis ovre (håber jeg da), men når alt kommer til alt, så var det da
rart at problemerne opstod netop i begyndelsen af sommerferien, så jeg havde
en masse fritid at skrue i. Hvis det eksempelvis var sket i september, så
havde jeg sikkert ikke fået det ordnet før midten af det næste år..
signing off.. Martin Sørensen
| |
Per Odense (29-07-2003)
| Kommentar Fra : Per Odense |
Dato : 29-07-03 18:30 |
|
"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en meddelelse
news:bg63sk$19av$1@news.cybercity.dk...
> > Så blev cyklen samlet, og jeg lavede startforsøg igår, den startede
> > da også men køre ikke optimalt.
>
> Tillykke med opstarten, så kan man da mærke at der sker fremskridt.
>
> > Idag skal der tjekkes svømmernåle og svømmerhøjde, og spjældende skal
> > indstilles ( vacuumet )
> > Karbsne er renset og alt er blæst igennem med trykluft.
> > Jeg kan godt få den til at tage gassen, men den er lang tid om at
> > falde ned igen, og det lyder som om den mangler 1 cylinder...
suger den evt. falsk luft et eller andet sted...?
- hvis du har noget startgas/æter - så prøv at sprøjte lidt ned omkring
indsugningsgummi/studser når den går i tomgang. Hvis den stiger i
omdrejninger, så suger den falsk luft.
Per
| |
Jon Larsen (29-07-2003)
| Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 29-07-03 19:40 |
|
Sidste nyt i sagen...
Jeg har nu fundet ud af at den overhovedet ikke tændte på en af cylinderne,
og da jeg satte den mistænkte cylinder ud af spil, kunne den stadig køre,
men stadig som før, med problemer. Jeg har lokaliseret fejlen, nemlig en
defekt tændspole..
Så nu skal jeg have hittet en hugger der har en brugt der dur..
Nu gider jeg heller ikke have mere uheld... Først gik MC'en i udu, så
"mistede" jeg mine dele hos mekanikeren, nu er der røget en tændspole, og
som prikken over i'et, så røg kæden på trædecyklen på vej hjem efter
roderiet med motorcyklen idag..
--
MVH.
Jon Larsen
Procesteknolog, med procesteknik som speciale.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "
| |
Thomas Jensen (29-07-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 29-07-03 21:11 |
| | |
Jon Larsen (29-07-2003)
| Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 29-07-03 21:26 |
|
"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
news:bg6kbu$47n$1@sunsite.dk...
> > "mistede" jeg mine dele hos mekanikeren,
>
> hvilket værksted var det, og hvad mistede du ?
>
> --
> mvh
>
> Thomas Jensen
> XJ600s div ´96
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
F.A.Værkstedet på middelfartvej i Odense, og jeg mistede 3 kølerslanger, et
termostathus med tilhørende termostat, føler, og blæserføler, mine
dobbeltkarburatorer, luftfilterkassen, gas kabel og chokerkabel,
overløbsslange fra termostathuset.
Han er anmeldt på www.dmcn.dk under " Værkstedet" nederst på siden
--
MVH.
Jon Larsen
Procesteknolog, med procesteknik som speciale.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "
| |
Ib Jakobsen (29-07-2003)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 29-07-03 23:13 |
|
Jon Larsen wrote:
> Sidste nyt i sagen...
>
> Jeg har nu fundet ud af at den overhovedet ikke tændte på en af cylinderne,
> og da jeg satte den mistænkte cylinder ud af spil, kunne den stadig køre,
> men stadig som før, med problemer. Jeg har lokaliseret fejlen, nemlig en
> defekt tændspole..
Inden du sendte den til værksted spurgte jeg dig ad om du havde undersøgt
tændspolerne. På det tidspunkt var jeg selv lige blevet narret af samme fejl.
Normalt dør den på to cylindre ved defekt tændspole. Tænk hvis alle dien kvaler
har ligge samme sted.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
Steen Gruby (29-07-2003)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 29-07-03 23:36 |
|
On Wed, 30 Jul 2003 00:12:51 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:
Hej Ib.
>
>. Tænk hvis alle dien kvaler >har ligge samme sted.
Du er ond Ib
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Ib Jakobsen (29-07-2003)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 29-07-03 23:47 |
|
Steen Gruby wrote:
> On Wed, 30 Jul 2003 00:12:51 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
> wrote:
>
> Hej Ib.
> >
> >. Tænk hvis alle dien kvaler >har ligge samme sted.
>
> Du er ond Ib
Jeg ved godt den var lige på kanten. Men som jeg skrev kan man åbenbart
godt blive snydt af netop den model.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
Jon Larsen (30-07-2003)
| Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 30-07-03 08:26 |
|
>
> Inden du sendte den til værksted spurgte jeg dig ad om du havde undersøgt
> tændspolerne. På det tidspunkt var jeg selv lige blevet narret af samme
fejl.
> Normalt dør den på to cylindre ved defekt tændspole. Tænk hvis alle dien
kvaler
> har ligge samme sted.
>
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Ib Jakobsen
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ja.. men man må lære af sine fejl.. ellers lære man ikke noget... Men det er
kun den ene spole der er død, dvs, at det andet rør fra samme tændspole
fungere upåklageligt, desuden var de fleste af ventilerne i det gamle
topstykke utætte, så det skulle have været skilt ad under alle
omstændigheder. Det slår mig ( selvfølgelig bagefter ) at det med tændspolen
har væet undervejs et stykke tid, og derved den pludselige ændring, som jeg
allerførst beskrev da problemet opstod. På den anden side har jeg lært en
masse om teknikken i min motor, og nu kan jeg køre med den viden at
stempler, ventiler og alt andet er i orden det næste stykke tid også
selv om det har været dyre lærepenge.
--
MVH.
Jon Larsen
Procesteknolog, med procesteknik som speciale.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "
| |
Ib Jakobsen (30-07-2003)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 30-07-03 11:23 |
|
Jon Larsen wrote:
> Ja.. men man må lære af sine fejl.. ellers lære man ikke noget... Men det er
> kun den ene spole der er død, dvs, at det andet rør fra samme tændspole
> fungere upåklageligt,
Det er det jeg finder lidt usædvanligt. Og jeg måtte da også bytte rundt på
diverse tændrør med mere før jeg jeg var overbevist.
> stempler, ventiler og alt andet er i orden det næste stykke tid også
> selv om det har været dyre lærepenge.
Det er jo lige det. Så har man heller ikke hængt på gadehjørnet så længe.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
Jon Larsen (30-07-2003)
| Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 30-07-03 14:55 |
|
>
> Det er det jeg finder lidt usædvanligt. Og jeg måtte da også bytte rundt
på
> diverse tændrør med mere før jeg jeg var overbevist.
>
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ja.. det er usædvaneligt, men ikke desto mindre er det sandt.. jeg har
byttet rør, ledninger og sågar tændspolen fra den anden side, det er kun den
ene "side" på den ene spole der ikke dur... men der sidder jo også 2 spoler
i såen en fætter så det er ikke utænkeligt at der er røget en vikling på den
ene af spolerne..
--
MVH.
Jon Larsen
Procesteknolog, med procesteknik som speciale.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "
| |
Jon Larsen (29-07-2003)
| Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 29-07-03 21:28 |
|
Rettelse.. Anmeldelse er nu indskrevet inde under F.A værkstedet på
www.dmcn.dk
--
MVH.
Jon Larsen
Procesteknolog, med procesteknik som speciale.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "
| |
Thomas Jensen (29-07-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 29-07-03 21:54 |
|
> Rettelse.. Anmeldelse er nu indskrevet inde under F.A værkstedet på
> www.dmcn.dk
>
Sikke en lorteoplevelse du har haft.
Men jeg er glad for din anmeldelse, da jeg overvejede at få stillet
karbunadder og ventiler ved ham, men det er nu droppet
Sig til når du er klar til en tur i odense!
--
mvh
Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
| |
|
|