> Aaaah - teknik!
>
> Dette er et klassisk eksempel på at når man ikke har fornøden
> instruktion á en manual, skal man ikke adskille førend at man har
> reservedelene i hånden og derved kan sammenligne (i dette tilfælde)
> ringenes placering
>
> Om dine problemer:
> Mon det er tilfældigt at den ene er kaldt "top-ring"
>
> Ud over rækkefølgen, skal du også være opmærksom på at vende dem
> rigtigt
>
> Top-ringen er sikkert af symmetrisk tværsnit, imens at "Second"
> (2nd) -ring er slebet en anelse skarp!
> Er der noteringer på ringene skal disse sandsynligvis vende opad!
> Ellers kan du vurdere tværsnittets "skævhed" i enden af ringen og vende
> en smalleste flade opad!
>
> Eftersom at spiralringen skal ligge bag skraberingene, skal denne lægges
> i sporet før de to tynde skraberinge, som skal ligge i den lillle reces
> der er i hver side af spiralringen!
>
> --
> Armand.
Tak for hjælpen!!!!!!
Dette er ikke et "klassisk eksempel"
Selvfølgelig er det ikke tilfældigt at den ene hedder topring, det er den
der skal sidde øverst! og det er meget vigtigt at de bliver monteret
korrekt!
Jeg tog ikke ringene af førend jeg havde de nye, og eftersom de
gamle var slidte var det ikke muligt at se hvilken en af dem der havde
været slebet. som man kan på de nye.
Man kan heller ikke måle sig frem til hvilken rækkefølge
de skal sidde, eftersom der ikke er forskel i tykkelsen på ringene
(målt med mikrometer skrue)!
Ja selvfølgelig skal de vende rigtigt!! der er stemplet et bogstav på den
ene side.
Det skal vende opad!!
Det er ikke svært at gætte hvordan olieskraberne skal monteres!! især da de
ikke
kan vendes forkert, og heller ikke kan monteres i forkert rækkefølge!
Du glemmer at advare mig imod at vende alle ringåbningerne den samme vej
for at undgå for høj kompression
Jeg har fåret at vide at
Topringen er "reifet" dvs. afrundede kanter, lys ring
2nd ring: skarpkantet sort ring
Lad dog være med at være så Arrogant Armand!!
--
MVH.
Mogens Overgård Jørgensen
- Honda CX500 1979 Uden Motor
- Honda CX500 1981 Uden Plader og afgift
- MZ ETZ 250 1985
MCTC #142431
HCXCDK #775