|
| Ang: RR Fra : Lars |
Dato : 27-07-03 20:01 |
|
Sad og så Moto GP tidligere på dagen, er det 500 kubik de kører på der??
Komentatoren sagde noget med at de regnede med at de vildeste af dem havde
240 hk
kan det virkelig passe??
Så på deres speedometer på et tidspunkt, der var den lige oppe og runde 270
km/t
er det virkelig kun 500 kubikere ???
Håber lige på lidt info.
Mvh Lars
| |
Peter Jakobsen (27-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter Jakobsen |
Dato : 27-07-03 20:18 |
|
Lars wrote:
> Sad og så Moto GP tidligere på dagen, er det 500 kubik de kører på
> der??
>
> Komentatoren sagde noget med at de regnede med at de vildeste af dem
> havde 240 hk
> kan det virkelig passe??
>
> Så på deres speedometer på et tidspunkt, der var den lige oppe og
> runde 270 km/t
> er det virkelig kun 500 kubikere ???
>
> Håber lige på lidt info.
>
> Mvh Lars
nej, det er da 1000 cc., men alligevel imponerende med 220+ heste til ca.
140 kg.
--
M V H
Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !
| |
Henrik Steen Larsen (27-07-2003)
| Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen |
Dato : 27-07-03 20:26 |
|
> > Så på deres speedometer på et tidspunkt, der var den lige oppe og
> > runde 270 km/t
> > er det virkelig kun 500 kubikere ???
Hastigheder på ca. 330 er også set - men det er også 1000 kubik.
| |
Erland R. Nielsen (27-07-2003)
| Kommentar Fra : Erland R. Nielsen |
Dato : 27-07-03 21:21 |
|
"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> wrote in message
news:bg192b$1vk1$1@news.cybercity.dk...
> > > Så på deres speedometer på et tidspunkt, der var den lige oppe og
> > > runde 270 km/t
> > > er det virkelig kun 500 kubikere ???
>
> Hastigheder på ca. 330 er også set - men det er også 1000 kubik.
>
>
I gamle dage nåede man 320 km/t med 2taks 500'er, og ca. 200 Hk. mvh Erland
| |
John Jensen (27-07-2003)
| Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 27-07-03 21:30 |
|
"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse
news:bg192b$1vk1$1@news.cybercity.dk...
> > > Så på deres speedometer på et tidspunkt, der var den lige oppe og
> > > runde 270 km/t
> > > er det virkelig kun 500 kubikere ???
>
> Hastigheder på ca. 330 er også set - men det er også 1000 kubik.
>
> Da de kørte med 2-taktere (som Proton også gjorde idag) var snakken om ca.
170-180 Hk.
og hvis jeg ikke husker helt galt så er de også målt til over 300 Km/t.
Ved tidtagningen til det tyske GP på Sachsenring var hurtigste cykel
Capirex's Duc med 283,2 Km/t.
og den 3 cyl. 2-takts Proton kørte 261,6 Km/t., det skal dog siges at SR er
en micky mouse bane
hvor der ikke nåes de store hastigheder.
/ John
| |
-V- (27-07-2003)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 27-07-03 23:25 |
|
John Jensen wrote:
> Ved tidtagningen til det tyske GP på Sachsenring var hurtigste cykel
> Capirex's Duc med 283,2 Km/t.
> og den 3 cyl. 2-takts Proton kørte 261,6 Km/t., det skal dog siges at
> SR er en micky mouse bane
> hvor der ikke nåes de store hastigheder.
Wayne Rainey blev engang interviewet, efter at han havde sat
hastighedsrekord med sin Yam på en Suzuka (?) med 323 km/t.
"What did it feel like?"
"It felt like it needed a tooth off the rear sprocket".....
-V-
| |
-V- (27-07-2003)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 27-07-03 23:36 |
|
-V- wrote:
> Wayne Rainey blev engang interviewet, efter at han havde sat
> hastighedsrekord med sin Yam på en Suzuka (?) med 323 km/t.
Underforstået 'med sin Yamaha på Suzuka-banen', hvis jeg ellers husker ret.
-V-
| |
Armand (28-07-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-07-03 00:03 |
|
-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
news:3f245136$0$93521$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> Wayne Rainey blev engang interviewet, efter at han havde sat
> hastighedsrekord med sin Yam på ... Suzuka (?) med 323 km/t.
> "What did it feel like?"
> "It felt like it needed a tooth off the rear sprocket".....
Hæ!
Cool svar, der burde hugges ud i granit for eftertiden
--
Armand.
(der morede sig yderst over oversigten over klassiske fraser fra Mader &
Leth's mund i dagens BT !)
| |
Jacob Hornemann (28-07-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Hornemann |
Dato : 28-07-03 07:48 |
|
-V- wrote:
> John Jensen wrote:
> > Ved tidtagningen til det tyske GP på Sachsenring var hurtigste cykel
> > Capirex's Duc med 283,2 Km/t.
> > og den 3 cyl. 2-takts Proton kørte 261,6 Km/t., det skal dog siges at
> > SR er en micky mouse bane
> > hvor der ikke nåes de store hastigheder.
>
> Wayne Rainey blev engang interviewet, efter at han havde sat
> hastighedsrekord med sin Yam på en Suzuka (?) med 323 km/t.
> "What did it feel like?"
> "It felt like it needed a tooth off the rear sprocket".....
>
>
> -V-
Itoh har hastighedsrekorden for to-taktere i GP. 325 km/t på Hockenheim på
en Honda NSR500.
-Jacob
| |
Steffler (28-07-2003)
| Kommentar Fra : Steffler |
Dato : 28-07-03 08:07 |
|
-V- wrote:
> John Jensen wrote:
>> Ved tidtagningen til det tyske GP på Sachsenring var hurtigste cykel
>> Capirex's Duc med 283,2 Km/t.
>> og den 3 cyl. 2-takts Proton kørte 261,6 Km/t., det skal dog siges at
>> SR er en micky mouse bane
>> hvor der ikke nåes de store hastigheder.
>
> Wayne Rainey blev engang interviewet, efter at han havde sat
> hastighedsrekord med sin Yam på en Suzuka (?) med 323 km/t.
> "What did it feel like?"
> "It felt like it needed a tooth off the rear sprocket".....
Klart
/S
| |
Armand (27-07-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-07-03 23:53 |
|
John Jensen <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> skrev i en
news:3f2435a9$0$76098$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse
> news:bg192b$1vk1$1@news.cybercity.dk...
> > > > Så på deres speedometer på et tidspunkt, der var den lige oppe og
> > > > runde 270 km/t
> > > > er det virkelig kun 500 kubikere ???
> >
> Ved tidtagningen til det tyske GP på Sachsenring var hurtigste cykel
> Capirex's Duc med 283,2 Km/t.
- - - - hvilket er en 1000 cm³ V4 firetakter med tvangsstyrede ventiler!
> og den 3 cyl. 2-takts Proton kørte 261,6 Km/t.,
- - - - Hvilket er en 500cm³ totakter!
> det skal dog siges at SR er en micky mouse bane hvor der ikke nåes de
> store hastigheder.
Jup!
Man skal ikke anskue topfarten alene, da der ganske klart er vildt forskel
på (hvad topfart angår) langsiden (/-ernes) længde, og gearingen er udlagt
til kun akkurat at rende ud for enden af langsiden!
Jeg tror at det eneste sted hvor man kan tale om ekvipagens reelle
topfarts-grænse nåes var den på den gamle udlægning af
Lausanne-langstrækningen på 24-timers banen ved Le-Mans - Dér rendte
motorerne ud allerede længe iden halvvejs!
Men det dækker kun bilsporten, da dén bane ikke har været brugt til
motorcykler!
--
Armand.
| |
Morten Lange (28-07-2003)
| Kommentar Fra : Morten Lange |
Dato : 28-07-03 11:35 |
|
> nej, det er da 1000 cc., men alligevel imponerende med 220+ heste til ca.
> 140 kg.
4-takterne må være på op til 990ccm og 2-takterne op til 500. Proton deltog
med 2-takter i går.
Vægten er afhænging af 2/4-takt samt cylinderantallet. Hondaerne har
mindstekrav på 145 kg tør, hvilket jo giver noget over 200kg køreklar med
kører. Men stadig hvis man har 1 HK til at flytte hvert kg så sker der
noget.
Proton 2-taker mener jeg har krav på 125kg men yder så heller ikke så meget.
Lange
| |
Jacob Hornemann (28-07-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Hornemann |
Dato : 28-07-03 12:51 |
|
Morten Lange wrote:
> Vægten er afhænging af 2/4-takt samt cylinderantallet. Hondaerne har
> mindstekrav på 145 kg tør, hvilket jo giver noget over 200kg køreklar med
> kører. Men stadig hvis man har 1 HK til at flytte hvert kg så sker der
> noget.
Tør og tør... Vægten bliver målt på køreklare maskiner, men uden benzin.
Altså med olie, vand, bremsevæske m.v.
Apriliaen yder 220-230 hk, men da den er en trecylindret må den gå helt ned til
135 kg.
> Proton 2-taker mener jeg har krav på 125kg men yder så heller ikke så meget.
116 kg er minimumsvægten for en 3 cyl. to-takter.
-Jacob
| |
MKS - 74 (28-07-2003)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 28-07-03 13:21 |
|
On Mon, 28 Jul 2003 13:51:21 +0200, Jacob Hornemann
<jacobh@hotmail.com> wrote:
>Apriliaen yder 220-230 hk, men da den er en trecylindret må den gå helt ned til
>135 kg.
Var der forresten ikke også noget med at der var lidt problemer i
starten med at få den ned i vægt og at det først på det seneste er
lykkedes ?!?
--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-06-2003)
| |
Jacob Hornemann (28-07-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Hornemann |
Dato : 28-07-03 14:40 |
|
MKS - 74 wrote:
> Var der forresten ikke også noget med at der var lidt problemer i
> starten med at få den ned i vægt og at det først på det seneste er
> lykkedes ?!?
Jo, den var 10-15 kg for tung i starten, men de er vist kommet efter det. Tror dog
ikke, at den er helt nede på minimumsvægten endnu.
-Jacob
| |
Erland R. Nielsen (30-07-2003)
| Kommentar Fra : Erland R. Nielsen |
Dato : 30-07-03 10:13 |
|
"Jacob Hornemann" <jacobh@hotmail.com> wrote in message
news:3F2527A9.405B07A2@hotmail.com...
MKS - 74 wrote:
> Var der forresten ikke også noget med at der var lidt problemer i
> starten med at få den ned i vægt og at det først på det seneste er
> lykkedes ?!?
Jo, den var 10-15 kg for tung i starten, men de er vist kommet efter det.
Tror dog
ikke, at den er helt nede på minimumsvægten endnu.
-Jacob
Ja sidste år var cyklen alt for tung men nu er det vist bedre. Hvad jeg ikke
forstår er hvorfor Aprillia starter ud med en alt for tung cykel. De mange
erfaringer de opbyggede sidste år på de forskellige baner er mere eller
mindre uanvendelige med en cykel der nu er meget lettere. Sidste år var det
meget tydeligt at cyklen ikke var i balance. Ved skred på hjulene blev den
meget urolig, modsat en Honda der kan holdes i en utrolig balance.
Aprilliaen er blevet bedre i år, jeg har kunnet se fremskridt i balancen,
men de er stadigt urolige. Værst er det dog at se en Kawa, disse cykler er
da helt umulige at håndtere på grænsen.
mvh Erland
| |
|
|