JC wrote:
> Både BMW og Moto Guzzi har Kron/spidshjuls "klumpen" i højre side.
> Jeg antager at man har valgt denne løsning for at undgår at skulle
> vende rotationsretningen en (unødvendig) yderligere gang...
De har som bekendt allerede indført en mellemaksel for at få møllen til at snurre
rigtigt. Men hvis de havde tænkt over det kunne de nok have fået tingene placeret,
stå stemplerne lå til den modsatte side. Eller have lavet kron/spidshjulet lidt
anderledes.
> Måske nogen har den officielle forklaring...
Jeg hælder mest til den teori, at den detalje var ikke med i projektet.
> Min gl ´83er K100 lagde det mest fuldendte blå røgslør sig ved
> opstart, efter att have stået på sidestøttebenet. Jeg har ikke
> observeret k11'eren gøre det.
Det glæder mig hvis man en dag skulle opgradere fra '86 K100.
> 1200LT ejere anvender vel oftest sidestøttebenet, da de færreste vel
> har kræfter (tør ?) til at sætte den på centralstøttebenet.... ,-)
Den næsten nye K1200LT jeg så for et par år siden røg så meget at jeg måtte spørge
ejeren om det var en totakter med for meget olie i benzinen. Jeg kan afsløre, at han
havde ikke humor.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen