anders boesen wrote:
> Jeg har besluttet at min første cykel skal være en Yamaha SR500. Faktisk
> mest baseret på lyden! Har dog hørt en masse positivt om denne model senere.
Den er sikkert også fin - men hvia lyden er vigtig burde du høre en Honda
XBR500 - fx på lovik.net ( det er svjv ikke Arvids GB500, men en XBR500;
den har dybere lyd end GB'en, som - det har jeg en synsmands ord for -
lyder af for lidt
> Mine planer er at jeg vil anskaffe mig en her inden for den nermeste tid og
> så renovere/ombygge den, så den er klar til sommeren 2004.
> Mit første problem, har lige købt bil så har ikke så mange at gøre med lige
> PT. men så tænkte jeg på om det kan lade sig gøre, at købe en cykel uden
> afgift.
Du er næppe den første...
> Få vuderet afgiften, evt. synet. Dette uden at betale afgiften før sommer
> 2004, hvor jeg vil have pladerne på?
> Er det ikke sådan ca. det foregår?
Ja, god idé / sådan gjorde jeg også: Købte en GB500 i D sidste efter år og
ventede med at syne, indregistrere og fremstille den til her i foråret.
(Nopgel mener, at man lettere kan presse T&S' vurderingsfoljk ved at vente
med at indregistrere til efter vurderingen/fremstillingen til vurdering;
men jeg tvivle på så kendt en cykel som din. Se evt. mere hos Steen Gruby
på gruby.dk
Køber du et vrag, skal du dog ikke sætte den mere i stand, end at den kan
synes og godkendes. Den kosmetiske istandsættelse bør du vente med, til
efter den har været fremstillet til vurdering. (I samme moment skal du
vide, at T&S' vurderingsmænd ikke er født igår, så der er grænser for, hvo
meget slidt lak og rust trækker ned. Som de sagde til ham, der
fremstillede sin en Aprilia Pegaso lige efter mig og fremlagde en masse
kvitteringer på arbejde, han havde fået gjort, efter han havde købt den i
udlandet: Nå, så har du vel fået den så meget billigere?!
> Problem nummer to. Jeg er ikke alt for god til det tyske. Er der nogle
> firmaer der importere cykler for en til en rimelig pris? Har kigget på
> Mobile.de priserne starter fra 500euro og op, så er jo ikke intereseret i at
> betale det samme bare for at købe den og få den til DK. Nogle forslag?
Ud over Hekto's:
www.folmersmc.dk på Fyn,
www.classic-bikes.dk i Lystrup
og Køge Mc-Center. Men køber du hos en forhandler skal du huske at bore i
hans fortolkning af reklamationsreglerne - bed ham om navn på et par
kunder fra det sidste års tid og ring til dem.
> Håber der er nogle flinke gutter som kan hjælpe med mine spørgsmål!!
Jamen, der er SÅ mange, m/k
> Ps. Hvor meget må man ændre på Hjul/Dæk montering, set fra lovens side?
I din situation: Hvis blot de alternative dæk er skrevet ind i fx det
tyske Fahrzeughbrief (~modsvarer vores registreringsattest), burde der
ikke være problemer med at få cyklen godkendt med dem herhjemme.
Og hvis du lige vil se en anden fin et-bener, en Honda GB500:
www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade