In article <3f183dc3$0$2692$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Brian W.
says...
> Shsj wrote:
> > "Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykel-MAPSON-.dk> wrote in message
> > news:MPG.1981ec52c59cad45989919@news.cybercity.dk...
> >> In article <mIPRa.888$rg3.251@news.get2net.dk>, "Shsj"
> >> <Shsj@(FJERN)kabelnettet.dk> says...
> >>> ...jeg kan ikke lige greje hvordan jeg skal åbne ind
> >>> til selve "urværket"...
> >
> >> Måske er det lavet på samme måde som på min GS'er. (mekanisk)
> >>
> >> --
> >> Brian/Hekto
> >
> > Hej Hekto.
> > Jeg er ikke sikker på at det er samme fremgangsmåde der skal bruges
> > til min...jeg har lagt et par billeder af den her:
> >
http://makeashorterlink.com/?Y6B621F45
> >
> > VH.
> > Shsj
>
> hmmm, jeg havde samme problem, bare med skruerne der holder urskiven på min
> gamle bol´dor.. Der er klokkerne magen til din suzuki. Enten skal du ud til
> en hugger og finde en brugt, eller oxo skal du gøre som jeg gjorde.
> Man kan ikke komme ind i huset uden at man skal brække i det
Jeg brugte
> en bævskider, og en spidstang, til at åbne med. Det kan anbefales at ligge
> noget stof mellem tang og huset for at undgå ridser. Der sidder en sort ring
> hele vejen rundt om klokken der holder glasset fast. Det er underkanten af
> den du skal tvinge ud så du kan løfte ringe af. Derefter har du direkte
> adgang til selve urskiven.
>
> Nu gør du så følgende. Du afmontere stopnålen der holder viseren nede ved
> nul. Så falder nålen længere ned. Der hvor nålen stopper sætter du et mærke
> med en tushpen. Når du har gjort det, kan du trække nålen af, og ligge den
> gamle skive oven på den nye, og overføre mærket dertil. Så sætter du den nye
> skive i klokken, sætter nålen udfor det mærke du du har lavet på den nye
> skive, drejer nålen frem foran 0, og sætter stopnålen i. ^
> På den måde kan du undgå dyre regninger til kalibrering, og værksted. Det er
> nemlig dyrt, det ved jeg alt om.
>
Nåååh ... så har jeg en difus!
Det var det samme på RD'eren. Dér trængte glassene voldsomt til at
blive pudset på indersiden.
Den sorte ring der holder glasset er bertlet rundt om kannten. For at
få den af, brugte jeg en fil og en roterende slibesten. Jeg sleb
bertlingen væk på 'bagsiden' så ringen kunne trækkes af.
Den blev så lakkeret og glassene pudset. Derefter limede jeg glas,
gummitætning o.s.v. fast med Dow Corning 3140, som er en silicone der
ikke udgasser eddikesyre.
--
/Hekto
Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto
.... What about
www.mc-portalen.com ?