Brian <Brian@haarh.net> skrev i en
news:3f16bd65$0$32444$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Et bitter råd:
> Tag topstykket af, kost det pakningssæt der skal til.
> Jeg ville også bare lige skære bolt-resten over, og bore nyt hul + dreje
> gevind i mens det sad i.
> Resultat: Et topstykke hvor det ene hul er ØDELAGT.
Jup!
Slige sager skal gøres ordentligt i første hug!
Mit bedste bud er at trække, eller køre den uden udstødning, til nærmeste
auto-værksted (hvis ikke at der ligger en smed på vejen dertil?), og dér få
svejst en møtrik på (det er enkelt enten at udbore en møtrik i
original-størrelsen, eller bruge en møtrik af næstkommende størrelse til at
lægge ned over bolt-stumpen og derefter svejse en solid klat ned i hullet og
oven i boltenden med en almindelig CO²-svejseværk!).
Har du forinden haft boltenden lagt i blød i WD40/lign (gør allerede dét
idag!), vil den have lettere ved at skrues ud - Og gør forøvrigt også dét på
stedet, ifald at første svejseklat skulle knække!
> Kan ikke fixes, svejses eller andet... DAMN.
Sure??
> Løsning da jeg ikke har andet topstykke.
> 2 stykker plade omkring stel-benene der er lige foran kransen til
> udstødningen. Hul igennem, og en bolt til at holde dem sammen.
> Dernæst et hul igennem begge lige ud for det hul i topstykket som er
> ødelagt. Gevind i begge stykker plade: En bolt igennem, med et par
> møtrikker på til at presse kransen ind... og et par kontra-møtrikker i den
anden
> ende til at sørge for at det ikke glider ud igen.
Hæ!
Den sidste ægte mekaniker er ikke uddød endnu!
--
Armand.