//Overby wrote:
>> En af de ting Armand tit er kommet frem med er knast-problemer på
>> specielt denne model. Der er mange der har oplevet at knasterne
>> efter få kilometer begynder at få små huller i overfladen (pga. en
>> dårlig hærdning?), og derefter hurtigt vil nedslibe armene hvorefter
>> det bliver en lidt dyrere affære at få lavet.
>
> Kan man teste det på nogen måde, mens man inspicere den - er der nogle
> kendetegn, mislyde?
>
Mig bekendt er den eneste inspicerings mulighed, øjnene.....dvs at man skal
have ventildækslet af modellen så man kan se knasterne !!!
En løsning kunne være at du gjorde en evt handel betinget at knasterne er
OK, ved at betale et eftersyn på et værksted sælger & du kan blive enige om.
Hvis knasterne er OK har du købt en nyserviceret MC, hvis knasterne ikke er
OK har sælger gratis fået syn for sagen.
Har selv haft en GSX750F årg.90 fra ny af, i den holdt det første sæt
knaster 19.000 km (blev kørt på 9 måneder), nye knaster & vippearme blev
efter meget tovtrækkeri betalt af importøren Reinhart, og kostede ifølge den
forhandler der lavede det ca. 8000 kr.- for stumperne.
--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar