"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
news:THNQa.13$1%4.12@news.get2net.dk...
> Brian wrote:
> > Maskine: CB 550F SuperSport ´76
> > Nu har jeg været ude og teste hende godt igennem, og det er som om
> > hun kører dårligere og dårligere, desto varmere hun bliver.
> > Nogen gode bud på hvad det kan være, og hvad der kan gøres?
> > Hun skulle gerne nå at være i "mint condition" inden weekenden, da
> > jeg har inviteret hende en tur over broen, og til KBH :)
>
> Hej Brian
>
> Det kunne være et karburerings problem. Hvilken farve har dine tændrør,
hvis
> du laver denne test. Kør din mc gennemvarm. Kør i det område du ønsker at
> teste i flere minutter. Tag dødemandsknappen, træk ind til siden og pil
> tændrørene ud og kig på dem. Hvilken farve har de nu?
Vil de ikke være BRANDVARME? Desuden har jeg lidt besvær med at tage
tændrørene af uden at tage toppen af: Men... det kan vel løses med en
tændrørsnøgle der passer bedre end den jeg har...
Dog skal det siges, at de sidste gange jeg har haft den adskildt har
tændrørene set fine ud...
Vil gerne vide noget mere om justereringen af svømmehus højden. Hvordan og
hvorledes?
Brian
> Der er flere oplysninger her:
> <
http://www.factorypro.com//tech/carbtun.html>
> <
http://204.71.0.3/motoprof/moto/mcycle/mototech.html>
> På det nederste link er det tændrørsfarver og karburatorteori der
> interesserer dig.
>
> Hvar det min honda vill jeg skifte svømmehusnålene, checke tanken
indvendigt
> med en lommelygte for rust, tømme svømmehusene og se efter skidt og
justere
> svømmehus højden. Det er de mest alm karb fejl på ældre cykler som jeg
> oplever.
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
>