Michael [2760] <FZR1000@sporty.dk> skrev i en
news:F5kQa.17925$Kb2.954881@news010.worldonline.dk...
> Hej Alle.
> Når min Mc har stået stille et styke tid, ca. 1 time er den meget svær at
> starte, den får alt for meget benzin, har den stået stille i et par dage
er
> det endnu sværrere. ...............karburatorerne har været adskildt og
> renset, svømmer standen er ok, benzin hanen er ok, alt ser ud til at være
> iorden...Men hvis jeg piller karburatorerne af og kikker ned i motoren, er
der en
> lille sø af benzin oven på ventilerne, så første gang man starter får den
en
> overdosis af benzin.
> Jeg har haft karburatorerne til at stå på bordet med benzinslangen sat,
til
> men der drypper ikke noget nogen steder...? Jeg er ved at opgive....Eller
er
> der noget jeg har overset..
Du skriver at svømmerhøjden er god nok; men det kan den ikke være eftersom
at det kun kan vær forhøjet svømmerstand der løber over og ind i
indsugningen! :-|
Hvis ikke at det er et forkert mål du har taget på svømmerhøjden (måler du
kun på svømmernes position ved adskildt karburator, og ikke "dynamisk"
v.h.a. en klar plastslange fra bundstutsen og op på siden ag
karburator-batteriet?), så ser jeg kun at fejlen kan ligge i bensinpumpen!
Bensinpumpen skal selv regulere sit tryk til omkring 0,15 - 0,20 bar, og
hvis dét overskrides trykkes bensinen igennem de lukkede svømmernåle,
hvorved at svømmerhøjden stiger!
Egentlig burde dette ikke kunne ske når tænding og dermed strøm til
bensinpumpen er afbrudt, så prøv at afmontere stelledningen på batteriet ved
et prøve-stop (eller find sikringen til bensinpumpen med samme henblik), for
at konstantere om problemet forsvider når bensinpumpen "tvangs-stoppes" =>
den "kører" normalt efter at tændingen er taget, hvilket den ikke skal
--
Armand.