|
 | Færdelsuheld (test under broen) Fra : Mich@el |
Dato : 01-04-01 21:14 |
|
Hejsa.
Har lige hørt at ham der kørte ind i en bil, han har desværre brækket
lårbenet samt fået et stort kødsår på lægmusklen.
Og Vedr. debatten om skyld, så har billisten helt klart skylden da han
har vigepligt.
Og nu kommer det værste....... !!!!!! ¤"#/%¤&#
MC`en ligger henne ved bilen.
Der løber benzin ud fra tanken.
Den tilskadekomne ligger ved siden af sin MC.
OG SÅ KOMMER DER FAMNE EN HJERNEDØD MC`IST MED EN SMØG I KÆFTEN, OG
BUKKER SIG NED OG SPØRGER HVORDAN DEN TILSKADEKOMNE HAR DET !!!!!!!
%#¤&#¤¤"¤%  (((((
Undskyld råberiet, men jeg blev famne gal, og bad idioten om at pisse af
med sin cigaret omgående.
Mage til tankeløshed skal man famne lede længe efter.
Puhh - Måtte have luft for min harme........
--
Med tilbagelænet hilsen.........
(o; dk.fritid.motorcykel
-------------------------------------------
Mich@el
Yamaha XV 1100 Virago
Med i NFN http://www.mc-nfn.dk/
Virago MC Club Danmark # 1101
Loud pipes saves lives
-------------------------------------------
| |
Steen Schmidt (01-04-2001)
 | Kommentar Fra : Steen Schmidt |
Dato : 01-04-01 21:21 |
|
> Har lige hørt at ham der kørte ind i en bil, han har desværre brækket
> lårbenet samt fået et stort kødsår på lægmusklen.
Øv
Godt hovedet holdt.
> Og Vedr. debatten om skyld, så har billisten helt klart skylden da han
> har vigepligt.
Vigepligt = ansvar. Hvordan kørte den forulykkede MC'ist inden uheldet?
> Mage til tankeløshed skal man famne lede længe efter.
Jesus! Opdagede han fadæsen (i mangel af bedre) da du påpegede det?
Mvh
Steen
| |
Mich@el (01-04-2001)
 | Kommentar Fra : Mich@el |
Dato : 01-04-01 21:26 |
|
Hej Steen.
Steen Schmidt wrote:
> > Har lige hørt at ham der kørte ind i en bil, han har desværre brækket
> > lårbenet samt fået et stort kødsår på lægmusklen.
>
> Øv
> Godt hovedet holdt.
Yep, lidt blodnæse var vist alt hvad der kom til hovedet.
> > Og Vedr. debatten om skyld, så har billisten helt klart skylden da han
> > har vigepligt.
>
> Vigepligt = ansvar. Hvordan kørte den forulykkede MC'ist inden uheldet?
Nok for hurtigt, men det fritager ikke bilisten fra sin vigepligt. Desværre
var der på det tidspunkt enormt meget trafik, så måske billisten var
distraheret, men igen det er ham der har vigepligt.
> > Mage til tankeløshed skal man famne lede længe efter.
>
> Jesus! Opdagede han fadæsen (i mangel af bedre) da du påpegede det?
Ved det ikke, jeg havde travlt med at hjælpe til på ulykkedesstedet.
--
Med tilbagelænet hilsen.........
(o; dk.fritid.motorcykel
-------------------------------------------
Mich@el
Yamaha XV 1100 Virago
Med i NFN http://www.mc-nfn.dk/
Virago MC Club Danmark # 1101
Loud pipes saves lives
-------------------------------------------
| |
Thomas Jensen (01-04-2001)
 | Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 01-04-01 21:25 |
|
Det var der også en FalckMand der råbte meget kraftigt, ikke noget at sige
til det
Men tak for ørepropperne Michael, de er fandme gode
--
Mvh
Thomas Jensen
XJ 600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er sgu mere fornuftige !  "
"Mich@el" <mick@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3AC78BF8.35BD31C4@post5.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Har lige hørt at ham der kørte ind i en bil, han har desværre brækket
> lårbenet samt fået et stort kødsår på lægmusklen.
>
> Og Vedr. debatten om skyld, så har billisten helt klart skylden da han
> har vigepligt.
>
> Og nu kommer det værste....... !!!!!! ¤"#/%¤&#
>
>
> MC`en ligger henne ved bilen.
>
> Der løber benzin ud fra tanken.
>
> Den tilskadekomne ligger ved siden af sin MC.
>
> OG SÅ KOMMER DER FAMNE EN HJERNEDØD MC`IST MED EN SMØG I KÆFTEN, OG
> BUKKER SIG NED OG SPØRGER HVORDAN DEN TILSKADEKOMNE HAR DET !!!!!!!
> %#¤&#¤¤"¤%  (((((
>
> Undskyld råberiet, men jeg blev famne gal, og bad idioten om at pisse af
> med sin cigaret omgående.
>
> Mage til tankeløshed skal man famne lede længe efter.
>
>
> Puhh - Måtte have luft for min harme........
>
> --
>
> Med tilbagelænet hilsen.........
>
> (o; dk.fritid.motorcykel
>
> -------------------------------------------
> Mich@el
>
> Yamaha XV 1100 Virago
> Med i NFN http://www.mc-nfn.dk/
> Virago MC Club Danmark # 1101
>
> Loud pipes saves lives
> -------------------------------------------
>
>
| |
Mich@el (01-04-2001)
 | Kommentar Fra : Mich@el |
Dato : 01-04-01 21:31 |
|
Hej Thomas.
Thomas Jensen wrote:
> Det var der også en FalckMand der råbte meget kraftigt, ikke noget at sige
> til det
>
> Men tak for ørepropperne Michael, de er fandme gode
Selv tak.
--
Med tilbagelænet hilsen.........
(o; dk.fritid.motorcykel
-------------------------------------------
Mich@el
Yamaha XV 1100 Virago
Med i NFN http://www.mc-nfn.dk/
Virago MC Club Danmark # 1101
Loud pipes saves lives
-------------------------------------------
| |
 Thomas Jensen (01-04-2001)
 | Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 01-04-01 21:32 |
|
har forresten lagt de billeder vi snakkede om på dk.binaer
--
Mvh
Thomas Jensen
XJ 600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er sgu mere fornuftige !  "
"Mich@el" <mick@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3AC78FF3.B729FD34@post5.tele.dk...
> Hej Thomas.
>
> Thomas Jensen wrote:
>
> > Det var der også en FalckMand der råbte meget kraftigt, ikke noget at
sige
> > til det
> >
> > Men tak for ørepropperne Michael, de er fandme gode
>
> Selv tak.
> --
>
> Med tilbagelænet hilsen.........
>
> (o; dk.fritid.motorcykel
>
> -------------------------------------------
> Mich@el
>
> Yamaha XV 1100 Virago
> Med i NFN http://www.mc-nfn.dk/
> Virago MC Club Danmark # 1101
>
> Loud pipes saves lives
> -------------------------------------------
>
>
| |
Armand (02-04-2001)
 | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-04-01 00:48 |
|
Mich@el <mick@post5.tele.dk> skrev i en
news:3AC78BF8.35BD31C4@post5.tele.dk...
>
> ...................................Der løber benzin ud fra tanken.
> OG SÅ KOMMER DER FAMNE EN HJERNEDØD MC`IST MED EN
> SMØG I KÆFTEN, OG BUKKER SIG NED OG SPØRGER
> HVORDAN DEN TILSKADEKOMNE HAR DET !!!!!!!
> Mage til tankeløshed skal man famne lede længe efter.
Tjaeh :-/
Der er måske ligefrem et flertal af rygere iblandt vinderne af Darwin
Awards
--
Armand.
| |
Peter Sindrup (02-04-2001)
 | Kommentar Fra : Peter Sindrup |
Dato : 02-04-01 19:58 |
|
Mich@el skrev i meddelelsen <3AC78BF8.35BD31C4@post5.tele.dk>...
>Hejsa.
>Og Vedr. debatten om skyld, så har billisten helt klart skylden da han
>har vigepligt.
Jeg kan altså ikke lade være.
Hvis MC'isten kører _alt_ for hurtigt, så er det også for hurtigt efter
forholdene, og så bærer han selv en stor del af skylden.
Senere i denne tråd oplyses det at der var meget traffik, og så er det også
for hurtigt efter forholdene.
--
Peter Sindrup
(remove dot com in E-mail address for reply)
>-------------------------------------------
>Mich@el
>
>Yamaha XV 1100 Virago
>Med i NFN http://www.mc-nfn.dk/
>Virago MC Club Danmark # 1101
>
>Loud pipes saves lives
>-------------------------------------------
>
>
| |
Emil (04-04-2001)
 | Kommentar Fra : Emil |
Dato : 04-04-01 01:04 |
|
> OG SÅ KOMMER DER FAMNE EN HJERNEDØD MC`IST MED EN SMØG I KÆFTEN, OG
> BUKKER SIG NED OG SPØRGER HVORDAN DEN TILSKADEKOMNE HAR DET !!!!!!!
> %#¤&#¤¤"¤%  (((((
Jeg kan se du higer efter sympati for din heltedåd, -i virkeligheden forholder det sig sådan, at personen blev anråbt til stedet af en official for at slukke motoren. I forvirringen glemte han at fjerne cigaretten, men holdt den bag ryggen.
Desuden har benzin en højere antændelsestemperatur end en cigaretglød, så der var i første omgang ingen reel fare.
Dit råberi er altså nytteløst.
I øvrigt, -tak til yamaha for et godt arrangement.
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Mich@el (04-04-2001)
 | Kommentar Fra : Mich@el |
Dato : 04-04-01 01:31 |
|
Emil wrote:
> Jeg kan se du higer efter sympati for din heltedåd,
Ihh ja, jeg nyder virkelig at se en mand ligge hårdt kvæstet......
> -i virkeligheden forholder det sig sådan, at personen blev anråbt til stedet af en official for at slukke motoren. I forvirringen glemte han at fjerne cigaretten, men holdt den bag ryggen.
Bag ryggen !!!!! enten ved du ikke hvad der er foregået, eller du er fuld af løgn. Men måske det var dig med cigaretten.
> Desuden har benzin en højere antændelsestemperatur end en cigaretglød, så der var i første omgang ingen reel fare.
Jeg er målløs, du aner virkelig IKKE hvad du taler om. Før jeg bad vedkommende person om at fjerne sig med sin cigaret, bad falckmanden der kørte kranvognen et andet fjols om at komme væk med sin tændte cigaret i en vis fart. HVORFOR MON
!!!!!!!!!
Og der er et indlæg i denne tråd der bekræfter dette.....
Michael
| |
Mich@el (04-04-2001)
 | Kommentar Fra : Mich@el |
Dato : 04-04-01 02:04 |
|
>
> Desuden har benzin en højere antændelsestemperatur end en cigaretglød, så der var i første omgang ingen reel fare.
> Dit råberi er altså nytteløst.
Læs og lær lille Emil.
Hentet fra Statoil.........
Flammepunkt
Flammepunktet er den laveste temperatur, hvor en brændbar væske fordamper i en sådan udstrækning, at dampene kan antændes.
Flammepunktet for forskellige olieprodukter varierer inden for vide grænser.
For benzin ligger flammepunktet langt under nul grader.
For opløsningsmidler, petroleum og tynde fyringsolier ligger flammepunktet i området 20-60°C, mens svære fyringsolier antændes mellem 65 og 120°C.
Smøreolier har flammepunkter mellem 140 og 300°C.
Flammepunktet anvendes i første omgang til at klassificere olieprodukter med hensyn til brandfarlighed. Derudover kan man nogle gange ved hjælp af flammepunktet afgøre, om en sværere olie er blandet med eller forurenet af et lettere olieprodukt
med et lavere flammepunkt.
| |
 Armand (05-04-2001)
 | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-04-01 03:52 |
|
Mich@el <mick@post5.tele.dk> skrev i en
news:3ACA730C.26EE9112@post5.tele.dk...
> >
> > Desuden har benzin en højere antændelsestemperatur end en
cigaretglød, så der var i første omgang ingen reel fare.
> > Dit råberi er altså nytteløst.
>
> Hentet fra Statoil.........
> Flammepunkt
> Flammepunktet er den laveste temperatur, hvor en brændbar væske
fordamper i en sådan udstrækning, at dampene kan antændes.
> Flammepunktet for forskellige olieprodukter varierer inden for vide
grænser.
> For benzin ligger flammepunktet langt under nul
grader........................
Misforstået Michael.
Der er stadig forskel på flammepunkt og antændelses temperatur!
Den ringe temperatur i en cigaretglød kan ikke umiddelbar antænde alm.
bensin!
Men derfor støtter jeg dig alligevel omkring rygerens idioti!
--
Armand.
| |
  Steen Schmidt (05-04-2001)
 | Kommentar Fra : Steen Schmidt |
Dato : 05-04-01 07:17 |
|
> Der er stadig forskel på flammepunkt og antændelses temperatur!
> Den ringe temperatur i en cigaretglød kan ikke umiddelbar antænde alm.
> bensin!
Hmm - det afhænger af afstand.
En cigaretglød er imellem 750 og 900 grader celsius varm, med punktvise
temperatursving op til 1050 grader. Koldest når der ikke suges, varmest når
der suges.
Temperaturen falder til ca. 260 grader 3 mm fra gløden, og er normalt ikke
højere end 40 grader i 10 cm's afstand.
Benzins flammepunkt (den temperatur hvorved benzin afgiver dampe i
tilstrækkelig koncentration til antænding - 1,3 volumenprocent) er -43
grader celsius. Benzins antændelsestemperatur (den temperatur hvorved en
temperaturstigning kan antænde nenzin - åben ild er ikke nødvendig) er 250
grader celsius. Alt dette forudsætter almindeligt tryk og ambient
temperatur.
Da det er benzinen i gasform der antændes, kan det faktisk godt tænkes at
der var fare på færde - hvis manden kunne lugte benzin, og havde det i
tilstrækkelige mængder omkring snuden, så kunne hans cigaret sagtens antænde
det.
Mange faktorer spiller ind her. Forskellige kemiske stoffer og påvirkninger
vil ændre de angivne grænser op og ned.
Mvh
Steen
| |
   Steen Schmidt (05-04-2001)
 | Kommentar Fra : Steen Schmidt |
Dato : 05-04-01 07:19 |
|
> temperaturstigning kan antænde nenzin
Det skulle være *benzin*
Mvh
Steen
| |
   Malik Reiding (05-04-2001)
 | Kommentar Fra : Malik Reiding |
Dato : 05-04-01 11:41 |
|
in article 24Uy6.21385$o4.1145950@news010.worldonline.dk, Steen Schmidt at
SSchmidt@nospam.dk wrote on 05/04/01 4:17:
>> Der er stadig forskel på flammepunkt og antændelses temperatur!
>> Den ringe temperatur i en cigaretglød kan ikke umiddelbar antænde alm.
>> bensin!
>
> Hmm - det afhænger af afstand.
> En cigaretglød er imellem 750 og 900 grader celsius varm, med punktvise
> temperatursving op til 1050 grader. Koldest når der ikke suges, varmest når
> der suges.
> Temperaturen falder til ca. 260 grader 3 mm fra gløden, og er normalt ikke
> højere end 40 grader i 10 cm's afstand.
>
> Benzins flammepunkt (den temperatur hvorved benzin afgiver dampe i
> tilstrækkelig koncentration til antænding - 1,3 volumenprocent) er -43
> grader celsius. Benzins antændelsestemperatur (den temperatur hvorved en
> temperaturstigning kan antænde nenzin - åben ild er ikke nødvendig) er 250
> grader celsius. Alt dette forudsætter almindeligt tryk og ambient
> temperatur.
>
benzin's antændelsestemperatur er altså 500C. det er diesel der er på 250C.
malik (brandmand)
hayabusa
| |
    Steen Schmidt (05-04-2001)
 | Kommentar Fra : Steen Schmidt |
Dato : 05-04-01 17:59 |
| | |
    Armand (06-04-2001)
 | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-04-01 00:17 |
|
Malik Reiding <malikules@mac.com> skrev i en
news:B6F1E02C.6FC7%malikules@mac.com...
> >
> benzin's antændelsestemperatur er altså 500C. det er diesel der er på
250C.
Uagtet at jeg mener at have fået forklaret 250º for diesel og 350º for
bensin, vil jeg lige høre om ikke at man får slukket sin cigaret hvis
man smider den i en spand bensin?
--
Armand.
| |
     Ian Rasmussen (06-04-2001)
 | Kommentar Fra : Ian Rasmussen |
Dato : 06-04-01 07:13 |
|
Armand wrote:
> Uagtet at jeg mener at have fået forklaret 250º for diesel og 350º for
> bensin, vil jeg lige høre om ikke at man får slukket sin cigaret hvis
> man smider den i en spand bensin?
Tjoo, men proev med benzin paa en vej, saaledes der stadigvaek er ilt
omkring kraeft-stangen. Proev evt med lidt benzin paa en toer flise og
en cigaret, og det er vel hele pointen ?
Ian, nl
| |
      Armand (06-04-2001)
 | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-04-01 11:31 |
|
Ian Rasmussen <ianr@wm.estec.esa.nl> skrev i en
news:3ACD5E67.43068CF4@wm.estec.esa.nl...
> Armand wrote:
>
> > .....vil jeg lige høre om ikke at man får slukket sin cigaret hvis
> > man smider den i en spand bensin?
> Tjoo, men proev med benzin paa en vej, saaledes der stadigvaek er ilt
> omkring kraeft-stangen. Proev evt med lidt benzin paa en toer flise og
> en cigaret, og det er vel hele pointen ?
Det var egentlig et trick-spørgsmål, idet jeg er af samme mening.
Jeg tror at der ved nedslaget på flisen slår nogle af cigarettens
varmeste gløder af, hvilket vil antænde brændstoffet, hvrimod at skoddet
der er forholdsvis koldere oå overfladen, vil kunne slukkes i en
beholder med bensin!?
--
Armand.
| |
|
|