John Jensen wrote:
> Jeg formoder det er pga. et for lavt salgstal,- specielt efter T.A. blev
> faceliftet for et par år siden, med
> den prisstigning det medførte, og så kan jeg også forestille mig at det
> måske har været muligt for importøren
> at finde et parti Africa T. til en fornuftig pris et eller andet sted,
Det er nok snarere det sidste, de gjorde dog en del for at promovere
TAen efter faceliftet, og den blve da også modtaget fint i pressen mv.
Så det er nok af prismæssige årsager, de nu sætter hele det arbejde over
styr. Og så er TA'en vel også for tæt på Deauville'en, som den tidligere
var prissat identisk med - og konkurrredede med qua sine udmærkede
langtursegenskaber. Der er AT'en mere terrænpræget.
> de fleste andre lande satser nok mere på
> Varadero'en med 1000cc. V2 motor, men den er jo desværre også for dyr til at
> være med i Nellemann's program.
Ja, det er et sølle indskrænket sortiment af Honda's store udvalg, N&D
tager hjem. I Bella forsøgte jeg at starte en diskussion om det med en
af deres medarbejdere pba de mange fabrikker, der overtager importen.
Det var der absolut ikke udsigt til for Honda's vedkommende og fordelene
ved fx at et sådant datterselskab kunne trække ad libitum fra et
europæisk centrallager, var da iøvrigt også kun til stede for
bilimportens vedkommende, mente han. Og bilimport ville han meget
hellere snakke om...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side:
www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade