/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Aprilia RSV Mille R,
Fra : OFH


Dato : 07-07-03 15:19

Hej derude.
Der må være nogen af jer som har erfaringer med MilleR.
Er de gode eller dårlige. Kan sådan en lækker racer overhovedet bruges til
touring, og er den for upraktisk til almindelig dagligdags brug.?
Har den nogen mekaniske fejl eller mangler.?


--
ofh@email.dk



 
 
Kim Lundgaard (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Kim Lundgaard


Dato : 07-07-03 15:35

OFH <ofh@email.dk> skrev:
>Hej derude.
>Der må være nogen af jer som har
>erfaringer med MilleR.
>Er de gode eller dårlige. Kan sådan
>en lækker racer overhovedet bruges til
>touring, og er den for upraktisk til
>almindelig dagligdags brug.?
>Har den nogen mekaniske fejl eller mangler.?

Jeg kender ikke til modellen, men jeg læste engang
en test på den blå avis´s hjemmeside! Fandt lige
linket til dig: http://makeashorterlink.com/?W66921D25
--
Mvh.
Kim Lundgaard
(Bandit600)
http://www.thormc.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=24


Peter Aagaard (07-07-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 07-07-03 22:25

OFH wrote:
> Hej derude.
> Der må være nogen af jer som har erfaringer med MilleR.
> Er de gode eller dårlige. Kan sådan en lækker racer overhovedet
> bruges til touring, og er den for upraktisk til almindelig dagligdags
> brug.?
> Har den nogen mekaniske fejl eller mangler.?

Jeg købte en sidste mandag, det er dog ikke en R model. Jeg har nu kørt
1000km. så der er ikke så meget jeg kan sige udover at jeg synes at sædet er
lidt hårdt, men det er nok tilvænning.
Den længste tur jeg har kørt er på knap 400km i et stræk, og det var kun
bagdelen der var træt.
Ud over det er den utrolig fed og sjov at køre på, og jeg ville ikke være
betænkelig på at tage på langfart på den.
Husk dog at R modellen ikke har bagsæde.

Mvh. Peter
(RSV Mille)



Bike-Shoppen (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Bike-Shoppen


Dato : 08-07-03 08:01

Hej

Jeg vil tilføje at de nye modeller RSV R har bagsæde.


MVH


Eddie



"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> skrev i en meddelelse
news:3f09e4c8$0$76108$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> OFH wrote:
> > Hej derude.
> > Der må være nogen af jer som har erfaringer med MilleR.
> > Er de gode eller dårlige. Kan sådan en lækker racer overhovedet
> > bruges til touring, og er den for upraktisk til almindelig dagligdags
> > brug.?
> > Har den nogen mekaniske fejl eller mangler.?
>
> Jeg købte en sidste mandag, det er dog ikke en R model. Jeg har nu kørt
> 1000km. så der er ikke så meget jeg kan sige udover at jeg synes at sædet
er
> lidt hårdt, men det er nok tilvænning.
> Den længste tur jeg har kørt er på knap 400km i et stræk, og det var kun
> bagdelen der var træt.
> Ud over det er den utrolig fed og sjov at køre på, og jeg ville ikke være
> betænkelig på at tage på langfart på den.
> Husk dog at R modellen ikke har bagsæde.
>
> Mvh. Peter
> (RSV Mille)
>
>



Lasse Lundberg (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 08-07-03 09:07

min er ikke en r model men sædet er vist det samme, og i mine balders mening
er det, det bedste sæde jeg har kørt langt på nogensinde ! det kan
umiddelbart virke hårdt men det virker bare 100% har kørt 1300 km på en dag
uden ligge sår jeg har prøvet at køre langt på xj600 og på cbr1000f og
min krop vil til hveren tid tage millen, det er den jeg befinder mig bedst
på, et lidt højere vindue vil være et hit tror jeg. da vinden rammer lige på
hjelmen, med en masse støj til følge og dit hovede vil blive rusket lidt
rundt.

lagture er nok nærmere hård på håndled, men ved en 130-140 er det ikke noget
problem ej heller 80-90 så længe man rykker sig frem og sidder så oprejst
man nu kan...så skal vinden nok bære en.

vibrationerne kan genere lidt, min lilel finger har det med at falde i
søvn..men det er også det.

benene syntes jeg man sidder ok med og jeg er 193 høj

passager....naahhh det er den ikke til...de sidder højt, lige i fartvinden,
140 kmt og de er ved at blæse bagover, benene er ægte skovskider stilling og
det holder de ikek til med mindre vedkommende er under 150 cm LOL

bagsædet er ellers ok på min 2003 model, rent polstringsmæssigt.

den kører ca 15 km/l ved touring, så kan du selv regne ud hvor langt du kan
nå....

tanken på min er ren plastic og tanktasker skal derfor snørres på, og det
ridser nemt det bløde plastic...så en bagster er næsten eneste mulighed.

bagpå havde jeg en vandtæt "pølse" snurret på, det virkede fint og med en
kobination af bagage net...kunne der snildt stå en lilel skoletaske samt
klemme en dunk sodavand ind under også...så det var helt fint.

til dagligdags brug synes jeg den er fin fin, lidt belastende på håndledene
i by kørsel, men det er også det. eneste problem er vist at de er frygtelige
populære blandt tyve :-0, jeg kører regn som tørvejr og har ikke haft noget
at komme efter.

reservedele er MEGET dyre og der kan være forfærdelig lang vente tid (eller
var det bare sigma mc der var langsomme ??)

forlygten kunne finde på at revne, men jeg mener det kun var de tidlige
modeller, klistermærker er lidt sparet, den matsorte er meget flot men man
ser enhver fedtfinger, og tanken ridses nemt...det var vist også hvad jeg
lige kunne komme på


Lasse
Mille & Karin & Neelix



OFH (08-07-2003)
Kommentar
Fra : OFH


Dato : 08-07-03 20:25

Jamen det lyder jo slet ikke så tosset enda. Jeg kan købe en brugt årg. 90.
Den har kørt 6500 km som demomodel, og siden kørt race i 3 weekender.
Kilometertælleren står med andre ord på 6500km, og til race har den kørt ca.
1000 km.
Så er 30000,- (uden afgift) vel ikke for meget for sådan en, eller hvad. Det
er godt nok ikke alle plastdele som er hele, men til gengæld er der ekstra
brede fælge, og andre gode ting med. Den er ligeledes chiptunet til lidt
flere heste, men det behøver jo ikke være nogen fordel.
Men ellers ser den jo ud som ny, der er jo intet at se på stel og motor, og
ledningsnettet er komplet. Lygter og blinklys samt saddel ligger pakket ned
som nye.
Motoren går som en drøm, og de ekstra racerpotter har en aldeles vidunderlig
lyd.
Men selvfølgelig kan det blive tæmmlig dyrt med diverse nye plastdele.
Hvis i har nogen kommentarer vil jeg gerne høre dem....

--
M.V.H.
Ove Fogh Hansen
ofh@email.dk

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
news:bedu16$mo9$1@news.net.uni-c.dk...
> min er ikke en r model men sædet er vist det samme, og i mine balders
mening
> er det, det bedste sæde jeg har kørt langt på nogensinde ! det kan
> umiddelbart virke hårdt men det virker bare 100% har kørt 1300 km på en
dag
> uden ligge sår jeg har prøvet at køre langt på xj600 og på cbr1000f og
> min krop vil til hveren tid tage millen, det er den jeg befinder mig bedst
> på, et lidt højere vindue vil være et hit tror jeg. da vinden rammer lige

> hjelmen, med en masse støj til følge og dit hovede vil blive rusket lidt
> rundt.
>
> lagture er nok nærmere hård på håndled, men ved en 130-140 er det ikke
noget
> problem ej heller 80-90 så længe man rykker sig frem og sidder så oprejst
> man nu kan...så skal vinden nok bære en.
>
> vibrationerne kan genere lidt, min lilel finger har det med at falde i
> søvn..men det er også det.
>
> benene syntes jeg man sidder ok med og jeg er 193 høj
>
> passager....naahhh det er den ikke til...de sidder højt, lige i
fartvinden,
> 140 kmt og de er ved at blæse bagover, benene er ægte skovskider stilling
og
> det holder de ikek til med mindre vedkommende er under 150 cm LOL
>
> bagsædet er ellers ok på min 2003 model, rent polstringsmæssigt.
>
> den kører ca 15 km/l ved touring, så kan du selv regne ud hvor langt du
kan
> nå....
>
> tanken på min er ren plastic og tanktasker skal derfor snørres på, og det
> ridser nemt det bløde plastic...så en bagster er næsten eneste mulighed.
>
> bagpå havde jeg en vandtæt "pølse" snurret på, det virkede fint og med en
> kobination af bagage net...kunne der snildt stå en lilel skoletaske samt
> klemme en dunk sodavand ind under også...så det var helt fint.
>
> til dagligdags brug synes jeg den er fin fin, lidt belastende på
håndledene
> i by kørsel, men det er også det. eneste problem er vist at de er
frygtelige
> populære blandt tyve :-0, jeg kører regn som tørvejr og har ikke haft
noget
> at komme efter.
>
> reservedele er MEGET dyre og der kan være forfærdelig lang vente tid
(eller
> var det bare sigma mc der var langsomme ??)
>
> forlygten kunne finde på at revne, men jeg mener det kun var de tidlige
> modeller, klistermærker er lidt sparet, den matsorte er meget flot men man
> ser enhver fedtfinger, og tanken ridses nemt...det var vist også hvad jeg
> lige kunne komme på
>
>
> Lasse
> Mille & Karin & Neelix
>
>



Jacob Hornemann (10-07-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Hornemann


Dato : 10-07-03 10:19

OFH wrote:

> Jamen det lyder jo slet ikke så tosset enda. Jeg kan købe en brugt årg. 90.

En årgang '90? Det må være en tastefejl -Millen blev første gang vist i 1997.


> Den har kørt 6500 km som demomodel, og siden kørt race i 3 weekender.
> Kilometertælleren står med andre ord på 6500km, og til race har den kørt ca.
> 1000 km.
> Så er 30000,- (uden afgift) vel ikke for meget for sådan en, eller hvad. Det
> er godt nok ikke alle plastdele som er hele, men til gengæld er der ekstra
> brede fælge, og andre gode ting med.

Mener du ekstra fælge? Eller ekstra-brede fælge? Håber ikke fælgene er bredere
end de originale? Det kunne snildt forringe køreegenskaberne.


> Den er ligeledes chiptunet til lidt
> flere heste, men det behøver jo ikke være nogen fordel.
> Men ellers ser den jo ud som ny, der er jo intet at se på stel og motor, og
> ledningsnettet er komplet. Lygter og blinklys samt saddel ligger pakket ned
> som nye.
> Motoren går som en drøm, og de ekstra racerpotter har en aldeles vidunderlig
> lyd.
> Men selvfølgelig kan det blive tæmmlig dyrt med diverse nye plastdele.
> Hvis i har nogen kommentarer vil jeg gerne høre dem....

Vær opmærksom på at originale kåbedele koster kassen til en Mille. Har hørt
priser på omkring 25.000,- for en komplet kåbe. Ellers lyder det som en rigtig
fin pris.
Hvis du ikke selv er interesseret, kan man da lokke ud af dig, hvem der har den
til salg?

-Jacob
'00 RSV Mille til gade. Mangler en RSV Mille til bane.


OFH (11-07-2003)
Kommentar
Fra : OFH


Dato : 11-07-03 21:44

Ja hvis jeg ikke selv finder ud af noget, skal jeg nok lade det gå videre

"Jacob Hornemann" <jacobh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3F0D2F87.5A64F685@hotmail.com...
OFH wrote:

> Jamen det lyder jo slet ikke så tosset enda. Jeg kan købe en brugt årg.
90.

En årgang '90? Det må være en tastefejl -Millen blev første gang vist i
1997.


> Den har kørt 6500 km som demomodel, og siden kørt race i 3 weekender.
> Kilometertælleren står med andre ord på 6500km, og til race har den kørt
ca.
> 1000 km.
> Så er 30000,- (uden afgift) vel ikke for meget for sådan en, eller hvad.
Det
> er godt nok ikke alle plastdele som er hele, men til gengæld er der ekstra
> brede fælge, og andre gode ting med.

Mener du ekstra fælge? Eller ekstra-brede fælge? Håber ikke fælgene er
bredere
end de originale? Det kunne snildt forringe køreegenskaberne.


> Den er ligeledes chiptunet til lidt
> flere heste, men det behøver jo ikke være nogen fordel.
> Men ellers ser den jo ud som ny, der er jo intet at se på stel og motor,
og
> ledningsnettet er komplet. Lygter og blinklys samt saddel ligger pakket
ned
> som nye.
> Motoren går som en drøm, og de ekstra racerpotter har en aldeles
vidunderlig
> lyd.
> Men selvfølgelig kan det blive tæmmlig dyrt med diverse nye plastdele.
> Hvis i har nogen kommentarer vil jeg gerne høre dem....

Vær opmærksom på at originale kåbedele koster kassen til en Mille. Har hørt
priser på omkring 25.000,- for en komplet kåbe. Ellers lyder det som en
rigtig
fin pris.
Hvis du ikke selv er interesseret, kan man da lokke ud af dig, hvem der har
den
til salg?

-Jacob
'00 RSV Mille til gade. Mangler en RSV Mille til bane.




Armand (08-07-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-07-03 16:42


OFH <ofh@email.dk> skrev i en news:bebvh7$h2j$1@news.cybercity.dk...
> Hej derude.
> Der må være nogen af jer som har erfaringer med MilleR.
> Er de gode eller dårlige. Kan sådan en lækker racer overhovedet bruges til
> touring, og er den for upraktisk til almindelig dagligdags brug.?
> Har den nogen mekaniske fejl eller mangler.?

Det er nok dén model der har landets landets højeste reservedels-indeks

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409245
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste