|
| Ducati Monster versus SV650 Fra : Henrik |
Dato : 07-07-03 07:54 |
|
Hej NG !
Jeg har kraftigt overvejet at anskaffe en Ducati monster - 600.
Hvordan er kvaliteten på sådan en cykel ?
Jeg har tidligere haft en SV650 og jeg overvejer hvad jeg "får" ekstra
for mer' prisen. [Min antagelse går på at SV650 er 650ccm/2V/vandkølet
- og derfor sammenlignlig]
mvh, Henrik
| |
Søren Johansen (07-07-2003)
| Kommentar Fra : Søren Johansen |
Dato : 07-07-03 10:50 |
|
Henrik wrote:
> Jeg har kraftigt overvejet at anskaffe en Ducati monster - 600.
> Hvordan er kvaliteten på sådan en cykel ?
>
> Jeg har tidligere haft en SV650 og jeg overvejer hvad jeg "får" ekstra
> for mer' prisen. [Min antagelse går på at SV650 er 650ccm/2V/vandkølet
> - og derfor sammenlignlig]
Hvis du har besluttet dig for en lille Monster, skal du sørge for at få
prøvet både en 600 og en 620'er.
620'eren har indsprøjtning og er en langt sjovere MC end 600'eren. Stort
set alle tests af 620'eren er positive og min oplevelse er at den er
rigtig sjov at køre på (når man tager i betragtning at det er en lille
motor!)
Hvis du er i tvivl om du skal vælge en Suzuki eller Ducati, er der ingen
tvivl! Tag Suzukien...
Hvis man skal have en Ducati er man ikke i tvivl...De er på mange måder
lidt "sære" men giver enorm køre- og ejerglæde. De fleste Ducati ejere
skifter kun til en anden Ducati.
Hvis du har yderligere spørgsmål er der masser af information (og et
forum: Ducati Baren) på www.ducati.dk.
Mvh
Søren
Ducati 888 '93 + Pantah 500 '79
| |
D@n Dethlefsen (07-07-2003)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 07-07-03 21:07 |
|
Søren Johansen wrote:
>
> Hvis du er i tvivl om du skal vælge en Suzuki eller Ducati, er der
> ingen tvivl! Tag Suzukien...
> Hvis man skal have en Ducati er man ikke i tvivl...De er på mange
> måder lidt "sære" men giver enorm køre- og ejerglæde. De fleste
> Ducati ejere skifter kun til en anden Ducati.
>
Jeg kan kun tilslutte mig Søren`s ord.
Prøv en Ducati, på nogle veje hvor der er brug for både gashåndtag & bremser
meget gerne kryderet med nogle gode overskuelige sving, hvis du falder for
Ducati`en på disse veje skal du nok vælge SV650`eren.
Har prøvet en lille tur på en SV650 og indtrykket var at det er en god
ukompliceret motorcykel, hvor man får meget for pengene, men det er dog
ingen Ducati
Held og lykke med valget.
--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar
| |
D@n Dethlefsen (07-07-2003)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 07-07-03 22:27 |
|
D@n Dethlefsen wrote:
> Søren Johansen wrote:
>>
>> Hvis du er i tvivl om du skal vælge en Suzuki eller Ducati, er der
>> ingen tvivl! Tag Suzukien...
>> Hvis man skal have en Ducati er man ikke i tvivl...De er på mange
>> måder lidt "sære" men giver enorm køre- og ejerglæde. De fleste
>> Ducati ejere skifter kun til en anden Ducati.
>>
>
> Jeg kan kun tilslutte mig Søren`s ord.
>
> Prøv en Ducati, på nogle veje hvor der er brug for både gashåndtag &
> bremser meget gerne kryderet med nogle gode overskuelige sving, hvis
> du falder for Ducati`en på disse veje skal du nok vælge SV650`eren.
Der mangler lige et lille ikke i ovenstående sætning, så here vi go again:
Prøv en Ducati, på nogle veje hvor der er brug for både gashåndtag &
bremser meget gerne kryderet med nogle gode overskuelige sving, hvis
du IKKE falder for Ducati`en på disse veje skal du nok vælge SV650`eren.
>
> Har prøvet en lille tur på en SV650 og indtrykket var at det er en god
> ukompliceret motorcykel, hvor man får meget for pengene, men det er
> dog ingen Ducati
>
> Held og lykke med valget.
Hvad man ikke har i hovedet må man have i hænderne .......
--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar
| |
Armand (08-07-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-07-03 22:16 |
|
Søren Johansen <soren@SLETducati.dk> skrev i en
news:3f094250$0$76053$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Henrik wrote:
> > Jeg har kraftigt overvejet at anskaffe en Ducati monster - 600.
> > Hvordan er kvaliteten på sådan en cykel ?
> > Jeg har tidligere haft en SV650 og jeg overvejer hvad jeg "får" ekstra
> > for mer' prisen. [Min antagelse går på at SV650 er 650ccm/2V/vandkølet
> > - og derfor sammenlignlig]
>
> Hvis du har besluttet dig for en lille Monster, skal du sørge for at få
> prøvet både en 600 og en 620'er.
> 620'eren har indsprøjtning og er en langt sjovere MC end 600'eren. Stort
> set alle tests af 620'eren er positive og min oplevelse er at den er
> rigtig sjov at køre på (når man tager i betragtning at det er en lille
> motor!)
Til næsten 120.000 og med 10 hk. færre end Sv'eren, tror jeg dog at
man vil blive skuffet i det lange løb (det ér svært at gå ned i effekt!) :-|
På samme måde kan "SV"-Raptor heller ikke være yderligere +10.000,- kr værd
:-/
--
Armand.
| |
Martin Sørensen (08-07-2003)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 08-07-03 22:39 |
|
>>> Jeg har kraftigt overvejet at anskaffe en Ducati monster - 600.
> Til næsten 120.000 og med 10 hk. færre end Sv'eren, tror jeg dog at
> man vil blive skuffet i det lange løb (det ér svært at gå ned i
> effekt!) :-|
Det kommer jo også an på hvad man først og fremmest går efter.. Personligt
kan jeg rigtigt godt lige udseendet på Monster 900'eren. Den virker meget
kompakt og har en finish ingen af de japanske cykler kan matche, men den
koster så også en god sjat mere.
I sidste ende plejer økonomien dog at vinde, så Ducati er kun sjældent et
fornuftigt valg, specielt i Danmark.
Skulle jeg veje en SV650N op mod en Monster600, så blev det nok SV'en der
vandt, men udelukkende pga. prisen.
signing off.. Martin Sørensen
| |
Steen Gruby (08-07-2003)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 08-07-03 23:16 |
|
On Tue, 8 Jul 2003 23:15:36 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
Hej.
>
>Til næsten 120.000 og med 10 hk. færre end Sv'eren, tror jeg dog at
>man vil blive skuffet i det lange løb (det ér svært at gå ned i effekt!) :-|
>
Jeg har i dag fået en prøvetur på en Suzuki SV1000S.
(Og - Nej, jeg skal IKKE ekskluderes af Ducati klubben selv om jeg
også er set på Klemmen på min XN85 - be be).
Nå men SV1000S kører faktisk godt.
Dens indsprøjtningssystem fungerer rigtig godt, den trækker hele vejen
op til det røde felt, gearkasse og kobling fungerer blødt og venligt.
Man sidder godt på den, og selv med en smule mave kommer man ikke i
karambolage med tanken.
Den styrer neutralt, man skal måske kaste lidt med den for at få den
ind i svingene, men jeg tror det skyldes dæk der synger på sidste
vers, og desuden var jeg ikke hård ved en maskine der blot var til
låns.
Bremserne er så vidt jeg kan bedømme OK.
Kåben dækker godt, faktisk så godt at et blik på speedometeret flere
gange fik mig til at linde lidt på gassen for ikke at være for grov -
jeg var kommet meget højere op end jeg havde følelsen af.
Alt i alt syntes jeg faktisk ikke den er så tosset.
Som en anden sagde om den: Det er en SV650, bare med flere kræfter..
Det er der nok noget om, men da jeg aldrig har prøvet SV650 kan jeg
ikke udtale mig om det.
Jeg ved ikke nøjagtigt hvad gadeprisen er, men noget med ca. 130K for
en MC med ca. 110 HK på hjulet er vel ikke så galt.
Jeg vil ikke sammenligne den med min Duc - det er som at rette bager
for smed.
Der er 15 år mellem dem, Duc'en har sjæl, den er italiensk og så er
den forresten min, så hos mig vinder den
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Ole Larsen (09-07-2003)
| Kommentar Fra : Ole Larsen |
Dato : 09-07-03 07:42 |
|
"Steen Gruby" <steen.gruby@(at)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:0hfmgvcv0d0lkbfqqn4daoi0mig8ffahmf@4ax.com...
> Der er 15 år mellem dem, Duc'en har sjæl, den er italiensk og så er
> den forresten min, så hos mig vinder den
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk
Ofte hører man, specielt om Italienske mc` er, at de har sjæl. Det kunne
egentlig være rart at vide, hvad der menes med
at en mc "har sjæl".
Spørger man en Japaner-tilhænger, får man ofte et svedet grin og en
bemærkning a la at det er fordi der er noget der ikke
virker ordentligt. Og det er måske en lille del af svaret, men med den
vedholdenhed "har sjæl" fremføres, må der være mere
og andet.
Og nu ingen Berluscone vitser!
--
Mvh,
Ole(rigtigemailadresseermugglerattiscalipunktumdk)
Slet det, du ikke kommenterer og skriv dit indlæg under det citerede.
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
| |
Armand (09-07-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-07-03 16:00 |
|
Ole Larsen <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en
news:gBPOa.15070$Kb2.746471@news010.worldonline.dk...
>
> "Steen Gruby" <steen.gruby@(at)gruby.dk> skrev i en meddelelse
> news:0hfmgvcv0d0lkbfqqn4daoi0mig8ffahmf@4ax.com...
> > Der er 15 år mellem dem, Duc'en har sjæl, den er italiensk og så er
> > den forresten min, så hos mig vinder den
>
> Ofte hører man, specielt om Italienske mc` er, at de har sjæl. Det kunne
> egentlig være rart at vide, hvad der menes med
> at en mc "har sjæl".
> Spørger man en Japaner-tilhænger, får man ofte et svedet grin og en
> bemærkning a la at det er fordi der er noget der ikke
> virker ordentligt. Og det er måske en lille del af svaret, men med den
> vedholdenhed "har sjæl" fremføres, må der være mere
> og andet.
Jvf. de efterhånden regenererede "uskrevne love" fra MC-Chaufførerne er
begrebet defineret!
Citat:
§4 a:
En motorcykel vil altid fremstå uden fejl og mangler overfor ejeren.
§4 b, stk 1:
Udenforståendes indsigelser derom vil altid kunne dækkes ind under
begreberne "charme", "karisma" og "sjæl".
§4 b stk. 2:
Såfremt at sådanne indsigelser vedrører aldersbestemte forhold, gælder
begrebet "patina" .
--
Armand.
| |
Steen Gruby (09-07-2003)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 09-07-03 21:28 |
|
On Wed, 9 Jul 2003 16:59:58 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
Hej.
>
>Jvf. de efterhånden regenererede "uskrevne love" fra MC-Chaufførerne er
>begrebet defineret!
>Citat:
>
>§4 a:
>En motorcykel vil altid fremstå uden fejl og mangler overfor ejeren.
>
>§4 b, stk 1:
>Udenforståendes indsigelser derom vil altid kunne dækkes ind under
>begreberne "charme", "karisma" og "sjæl".
>
>§4 b stk. 2:
>Såfremt at sådanne indsigelser vedrører aldersbestemte forhold, gælder
>begrebet "patina" .
Tjeh - Hvad pokker kan man tilføje til den definition?
Intet
Men - Jeg tillader mig nu alligevel at pensle mit definition af sjæl
lidt mere ud:
Paso'en er min MC helt igennem.
Den er reddet fra næsten totalskade til det den er i dag - af mif selv
- Det er jeg lidt stolt af.
Jeg kender den og dens "nykker" til hudløshed selv om jeg har fået
styr på de fleste af dem
Så er den af italiensk afstamning med mange sjove løsninger.
Det er den eneste MC der har desmodromiske ventiler.
Koblingen er en tørkobling der rasler som bare pokker - Jeg har
forsøgt at få min til at holde bøtte, andre borer huller i dækslet så
lyden kan komme ud
Man kan kende en Duc på lyden fra udstødningen - intet lyder så flot
son en veltrimmet Duc motor.
En Ducati kan, uafhængigt af alder, kendes på lang afstand.
Der er ingen der kan tage fejl af Duc's design - Den ligner ikke alle
andre.
Og læg så mærke til Ducati ejere - Det brede smil er ikke til at tørre
af - faktisk må de fleste skrue hatten af pga. samme brede smil )
Og så er der lige specialiteten for de der medlemmer af Ducati Klub
Danmark - Medlemsskaren er sammensat af venlige, hjælpsomme livsnydere
der ikke tager tingene for alvorligt - når jeg da ikke lige drister
mig til at stille på en Skruzuki på Malerklemmen og samtalen
automatisk drejes til eksklutionsmuligherer
Og hermed har jeg faktisk bekræftet Armand's paragraf 4
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Ole Larsen (09-07-2003)
| Kommentar Fra : Ole Larsen |
Dato : 09-07-03 22:03 |
|
"Steen Gruby" <steen.gruby@(at)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:c0togvgb766rm46ckftotq5vf80tna9dpg@4ax.com...
> On Wed, 9 Jul 2003 16:59:58 +0200, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> Hej.
> >
> >Jvf. de efterhånden regenererede "uskrevne love" fra MC-Chaufførerne er
> >begrebet defineret!
> >Citat:
> >
> >§4 a:
> >En motorcykel vil altid fremstå uden fejl og mangler overfor ejeren.
> >
> >§4 b, stk 1:
> >Udenforståendes indsigelser derom vil altid kunne dækkes ind under
> >begreberne "charme", "karisma" og "sjæl".
> >
> >§4 b stk. 2:
> >Såfremt at sådanne indsigelser vedrører aldersbestemte forhold, gælder
> >begrebet "patina" .
>
> Tjeh - Hvad pokker kan man tilføje til den definition?
> Intet
>
> Men - Jeg tillader mig nu alligevel at pensle mit definition af sjæl
> lidt mere ud:
>
> Paso'en er min MC helt igennem.
> Den er reddet fra næsten totalskade til det den er i dag - af mif selv
> - Det er jeg lidt stolt af.
> Jeg kender den og dens "nykker" til hudløshed selv om jeg har fået
> styr på de fleste af dem
> Så er den af italiensk afstamning med mange sjove løsninger.
> Det er den eneste MC der har desmodromiske ventiler.
> Koblingen er en tørkobling der rasler som bare pokker - Jeg har
> forsøgt at få min til at holde bøtte, andre borer huller i dækslet så
> lyden kan komme ud
> Man kan kende en Duc på lyden fra udstødningen - intet lyder så flot
> son en veltrimmet Duc motor.
> En Ducati kan, uafhængigt af alder, kendes på lang afstand.
> Der er ingen der kan tage fejl af Duc's design - Den ligner ikke alle
> andre.
> Og læg så mærke til Ducati ejere - Det brede smil er ikke til at tørre
> af - faktisk må de fleste skrue hatten af pga. samme brede smil )
> Og så er der lige specialiteten for de der medlemmer af Ducati Klub
> Danmark - Medlemsskaren er sammensat af venlige, hjælpsomme livsnydere
> der ikke tager tingene for alvorligt - når jeg da ikke lige drister
> mig til at stille på en Skruzuki på Malerklemmen og samtalen
> automatisk drejes til eksklutionsmuligherer
>
> Og hermed har jeg faktisk bekræftet Armand's paragraf 4
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk
Jeg takker og føler mig i den grad opløftet og oplyst.
Det med sjæl er altså lidt lige som med elefanter og kvinder: Yderst
spændende dyr, der
ikke er til at have i huset ?
Mvh
Ole
| |
Steen Gruby (11-07-2003)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 11-07-03 19:23 |
|
On Wed, 9 Jul 2003 23:03:07 +0200, "Ole Larsen"
<oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:
Hej Ole.
>
>Jeg takker og føler mig i den grad opløftet og oplyst.
>
Det manglede da bare efter den smøre
>Det med sjæl er altså lidt lige som med elefanter og kvinder: Yderst
>spændende dyr, der
>ikke er til at have i huset ?
Ja, percis som elefanter og kvinder.
Elefanter og kvinder skal begge dreseres hvis de skal være til at have
i huset, og begge er dyrt legetøj
Ducati'en har dog en væsentlig fordel - Den kan tale (højt), men kan
ikke kommandere )
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Thomas Hjort (07-07-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Hjort |
Dato : 07-07-03 12:27 |
|
"Henrik" <xs650@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:a6a8ae2b.0307062254.5006e1ba@posting.google.com...
> Hej NG !
>
> Jeg har kraftigt overvejet at anskaffe en Ducati monster - 600.
> Hvordan er kvaliteten på sådan en cykel ?
>
> Jeg har tidligere haft en SV650 og jeg overvejer hvad jeg "får" ekstra
> for mer' prisen. [Min antagelse går på at SV650 er 650ccm/2V/vandkølet
> - og derfor sammenlignlig]
Du får en Ducati, men hvad du får for mer' prisen er vidst en langsommere
acc. og lavere tophastighed ;) Til gengæld skulle de være nemme at få på
baghjulet hvis det er det man lyster efter.
Mvh Thomas
SV650S
| |
Dennis Hellan Peders~ (07-07-2003)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 07-07-03 19:07 |
|
Henrik wrote:
> Hej NG !
>
> Jeg har kraftigt overvejet at anskaffe en Ducati monster - 600.
> Hvordan er kvaliteten på sådan en cykel ?
>
> Jeg har tidligere haft en SV650 og jeg overvejer hvad jeg "får"
ekstra
> for mer' prisen. [Min antagelse går på at SV650 er
650ccm/2V/vandkølet
> - og derfor sammenlignlig]
>
Hej
Har du set en Cagiva Raptor 650, den er altså sprød, der får du
Japansk teknik i et Italiensk design , de har den her
http://www.haasum-mc.dk/
--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=66
| |
Søren Johansen (08-07-2003)
| Kommentar Fra : Søren Johansen |
Dato : 08-07-03 10:22 |
|
Dennis Hellan Pedersen wrote:
SNIP
> Har du set en Cagiva Raptor 650, den er altså sprød, der får du
> Japansk teknik i et Italiensk design , de har den her
> http://www.haasum-mc.dk/
Jeg ville være meget varsom med at købe en Cagiva!
Brødrene Castiglioni som ejer bl.a Cagiva er (igen) i økonomisk uføre og
det er pt. ikke sikkert hvordan det ender. Claudio Castiglioni udtaler
jævnligt til pressen at NU er problemerne overstået og produktionen er
NÆSTEN i gang igen.
Før i tiden trådte den italienske stat ind med hjælp, organisatorisk som
økonomisk, når en virksomhed kom i uføre, men det kan de ikke mere i
samme grad på grund af konkurrence-regler i EU. Ducati er jo også
"reddet" på den måde i flere omgange, for TPG kom ind i billedet.
Iøvrigt er finishen noget dårligere på Cagiva Raptor end på Ducati. I en
test (jeg tror det var Performance Bikes) røg indmaden ud af forlygten
på en Raptor, da den blev sat lidt hårdt efter en Wheelie...
Just my 2 cents...
Mvh
Søren
888
| |
thebiker (18-07-2003)
| Kommentar Fra : thebiker |
Dato : 18-07-03 08:24 |
|
Så har min sver også sjæl den har nemlig også sine små nykker
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
thebiker (18-07-2003)
| Kommentar Fra : thebiker |
Dato : 18-07-03 08:25 |
|
Så har min sver også sjæl den har nemlig også sine små nykker
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
|
|