kombivogn
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-07-03 21:07

Min kæreste og jeg skal have et barn til efteråret, og er begyndt at
kigge på barne/kombi-vogn, fordi vi har fået et mægtigt godt tilbud på
en "Knorr Combi Klapvogn". Det er sådan een her:

http://www.askepotbabyudstyr.dk/graphics/pictures/2382_3_full.jpg

Men der er noget jeg ikke forstår, så her kommer nogle spørgsmål:

- Hvad er en "kørepose" for noget?

- Adskiller liften i en "Knorr Combi Klapvogn" sig fra lifen i en
alm. barnevogn?

- Kan man køre sig spædbarn rundt i en "Knorr Combi Klapvogn" om
vinteren, eller støder man her ind i en begrænsning
ift. tradtionelle barnevogne?

Jeg er meeeeeeeeeeget fristet til at købe "Knorr Combi Klapvogn" (den
er fed at se på, og et mægtig god tilbud), men kan ikke helt
gennemskue om jeg alligevel skal gå efter er skrummel af en gammel og
traditionel barnevogn.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 02-07-03 21:17

"Janus Sandsgaard" <spam@janus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er fed at se på, og et mægtig god tilbud), men kan ikke helt
> gennemskue om jeg alligevel skal gå efter er skrummel af en gammel og

Du skal først og fremmest tænke på, at dit barn skal kunne
sove til middag udenfor i køretøjet - helt indtil 2 års alderen.
Derfor skal den have en passende indvendig længde -
passende til 2 års alderen + lidt luft i begge ender.
Jeg kan ikke huske præcist hvor stort det er, men spørg din
sundhedsplejerske, hvis du har en sådan - ellers ring til den,
du regner med at få, hun ved helt sikkert svaret.

En kørepose er forresten en slags "sovepose", som beskytter
barnet mod vejr og vind, når der køres udenfor i regn og rusk.

Mvh.Bodil.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-07-03 21:25

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> writes:

> En kørepose er forresten en slags "sovepose", som beskytter barnet
> mod vejr og vind, når der køres udenfor i regn og rusk.

Altså sådan en slags kraftigt klæde som man "knapper" på liften?

Tak for svaret.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Christian Bech

Dato : 02-07-03 21:39

On 02 Jul 2003 22:24:44 +0200, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

>Altså sådan en slags kraftigt klæde som man "knapper" på liften?

Nej, snarere en termo- eller uldpose, som man stopper barnet ned i.
Den behøves ikke at være knappet på liften.

Fra : Stine

Dato : 03-07-03 21:56

"Janus Sandsgaard" <spam@janus.dk> wrote in message
> [...]
> kigge på barne/kombi-vogn, fordi vi har fået et mægtigt godt tilbud på
> en "Knorr Combi Klapvogn". Det er sådan een her:

Øh, Janus... Det dér billede - det er jo en alm. klapvogn... Den kan du
altså ikke have en nyfødt med rundt i. Jo, det kan du vel sådan set godt,
men "normalt" køber man først sådan én, når barnet er ca. ½ år - eller når
det kan sidde selv (nogenlunde samme forskel for mine børns vedkommende).

I skal gøre op med Jer selv, hvad I skal bruge vognen til. Er det til at stå
ude i haven og sove - evt. en indkøbstur i ny og næ - eller skal den bruges
hver dag evt. med i bussen osv.?

Hvis det er en "havevogn" vil jeg klart foretrække en rigtig barnevogn. Er
det derimod én I skal have med, er en combi nok at foretrække, da den er
mindre og dermed nemmere kan komme med bus og den slags.

/Stine

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-07-03 22:17

"Stine" <unknown@unknown.dk> writes:

> [...]
> set godt, men "normalt" køber man først sådan én, når barnet er
> ca. ½ år - eller når det kan sidde selv (nogenlunde samme forskel

Nå for søren! Jeg kan læse følgende om vognen på Askepots website:

"Knorr Combi Klapvogn, med vendbart styr, 4 rygpositioner,
indbygget barnesele, luft hjul + pumpe, varekurv, justerbar
styr, lift og kørepose.

Som jeg har forstået den kan liften så køre det ud for liften i en
alm. barnevogn, om end man måske ikke kan lade barnet some ude i 20
graders frost i flere timer.

Har jeg helt misforstået det!?

> I skal gøre op med Jer selv, hvad I skal bruge vognen til. Er det
> til at stå ude i haven og sove - evt. en indkøbstur i ny og næ -
> eller skal den bruges hver dag evt. med i bussen osv.?

Mest til at køre ungen rundt i (indkøb, besøg, ture), når den ikke
ligger i lift i ladcyklen. Regner med at bruge den en del, når vi er
uden for ladcyklens aktionsradius. Vil gerne have noget, vi kan tage
med Vendsyssel, have med i en bil etc. Noget kompakt og mobilt (og
gerne tærrangående).

-j

Fra : Nette

Dato : 02-07-03 22:29

"Janus Sandsgaard" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Som jeg har forstået den kan liften så køre det ud for liften i en
> alm. barnevogn, om end man måske ikke kan lade barnet some ude i 20

Måske ikke
Men i fald mangler liften på det billede, som du linker til.

Normalt bruger man en lift i en barnevogn indtil barnet er måske 6 mdr. så
tager man liften op og lader barnet ligge direkte på madressen i
barnevognskassen. De fleste barnevognskasser kan også "rejses" lidt op i
ryggen, så barnet kan sidde og kigge ud.
Når barnet er f.eks. 1-1½ år, kan man så begynde med en klapvogn, som ser
ud, som den du linker til. Den vogn skal så bruges indtil barnet fylder ca.
3 år.

Den der er på dit billede, mangler altså både kasse og lift.
Jeg forstår godt, i gerne vil have noget der er nemt at transportere i bil.
Liften, som er i en barnevogn, kan spændes fast inde på bagsædet af bilen,
og det er derfor kun det "ydre" som skal kunne være bag i bilen, og som kan
fyldes op med alt muligt andet, som i skal have med.. Senere, når i skal
have fat i en klapvogn, så kan man til billige penge købe en
paraplyklapvogn, som ikke fylder meget mere end - en paraply. Disse kører
dog ikke så godt igen og der er ikke bagagenet under eller kaleche på, men
den er meget nem at have med i bilen, og så længe man ikke skal ud og gå en
million kilometer, så er det en god investering. Min moster havde en til tre
unger, og den blev brugt flittigt.
I Gul og Gratis burde det være muligt at finde både en barnevogn og en
klapvogn, der til sammen giver langt under det som en ny dyr combidims
koster.

Held og lykke med det hele

Nette

Fra : Stine

Dato : 04-07-03 20:28

> [...]
>
> "Knorr Combi Klapvogn, med vendbart styr, 4 rygpositioner,
> indbygget barnesele, luft hjul + pumpe, varekurv, justerbar

Måske er det lige netop ordet "Klapvogn" der er det essentielle i den
sætning :)

Jeg havde en nogenlunde magen til - og den er dejlig at have, når børnene
bilver i den alder, hvor de gerne vil være med hele tiden, men ikke helt kan
gå selv...

> [...]
> uden for ladcyklens aktionsradius. Vil gerne have noget, vi kan tage
> med Vendsyssel, have med i en bil etc. Noget kompakt og mobilt (og

Umiddelbart ville jeg så sige en combivogn, men hvis I ender med en rigtig
barnevogn, skal I i hvert fald tjekke, at den nemt kan være i bilen - og
ikke mindst komme ind i! Vores bil har et meget stort bagagerum, men en
meget lille åbning, så jeg er ikke sikker på, at jeg kunne få en barnevogn
derind - så husk at tjekke det, når I står i forretningen...

Held og lykke :)

Stine

Fra : Bettina Løhmann

Dato : 10-07-03 13:30

> [...]

> Som jeg har forstået den kan liften så køre det ud for liften i en
> alm. barnevogn, om end man måske ikke kan lade barnet some ude i 20

....det skal du nu uanset ikke, eftersom man kun må sætte de små ud i
maximalt 10 graders frost (og ikke rimfrost).

Mvh.
Bettina

Fra : Janne Vestergaard

Dato : 03-07-03 08:10

Beskrivelsen af den er her:

http://www.askepotbabyudstyr.dk/default.asp?show=page&id=2382

Hvis i gerne vil have en combi vil jeg forslå at få en med sep klavognsdel
og barnevognsdel, så det kun er stellet der skal genbruges. Min søn, som
ligger i den gode ende af vækstkurverne voksede udaf liften da han var ca. 3
mrd. Den havde et liggemål på ca. 70 cm. Vi har en rigtig barnevogn og har
så købt en klapvogn for 14 dage siden. Vi synes faktisk at det er rart at
have den til at ligge i bilen og barnevognen til at stå herhjemme, hvor han
sover til middag hver dag.

Klapvognen kan ligges helt ned, så vis vi er ude kan også sove i den

Janne

Fra : Peter Holm

Dato : 04-07-03 21:40

> [...]
> er fed at se på, og et mægtig god tilbud), men kan ikke helt
> gennemskue om jeg alligevel skal gå efter er skrummel af en gammel og

Der er vist noget med, at vuggestuer ikke tillader at have børnene stående
og sove i en kombivogn - jeg husker ikke helt hvorfor, men noeget med at de
nemmere vælter eller noget med bremserne - jeg er ikke sikker. Måske andre
der har hørt om det ??

Peter - som selv har været meget i tvivl, men i dag har bestilt en Oddervogn
på tilbud i Babysam.

Fra : Kirstine

Dato : 04-07-03 22:05

In article <3f05e626$0$898$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
phc*REMOVE*@stofanet.dk says...

> [...]
> nemmere vælter eller noget med bremserne - jeg er ikke sikker. Måske andre

Det er helt korrekt. De fleste kombivogne har nemlig ikke
støttefodsbremse, hvilket betyder, at vognen nemt tipper, når barnet
først har lært at sætte sig op selv. Desuden er langt de fleste
kombivogne ikke særlig stabile, hvilket også øger risikoen for, at
vognen tipper.

Kirstine
--
*Trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-07-03 23:09

On Fri, 04 Jul 2003 23:05:29 +0200, Kirstine wrote:

> [...]
> først har lært at sætte sig op selv. Desuden er langt de fleste
> kombivogne ikke særlig stabile, hvilket også øger risikoen for, at

Den aktuelle vogn kan en 2-årig hænge sig ud over siden på, hoppe på
fodstøtten, kaste sig frem og tilbage i osv uden at den overhovedet
overvejer at vælte.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Kirstine

Dato : 05-07-03 07:50

In article <pan.2003.07.04.22.08.41.172230@mail.edlich.dk>, newsspam4
@mail.edlich.dk says...

> Den aktuelle vogn kan en 2-årig hænge sig ud over siden på, hoppe på
> fodstøtten, kaste sig frem og tilbage i osv uden at den overhovedet
> overvejer at vælte.

Okay - lyder til at være en monstervogn så *G*

Kirstine
--
*Trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-07-03 14:08

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Den aktuelle vogn kan en 2-årig hænge sig ud over siden på, hoppe på
> fodstøtten, kaste sig frem og tilbage i osv uden at den overhovedet
> overvejer at vælte. -- MVH Martin Edlich

Og når barnet er helt lille kan det ligge helt flast/plant i liften i
vognen, ikke?

-j

Fra : Nette

Dato : 04-07-03 23:20

"Peter Holm" skrev i en meddelelse
> [...]
de
> nemmere vælter eller noget med bremserne - jeg er ikke sikker. Måske andre

Jo, men så har vuggestuen da nogle krybber, som ungerne kan sove i....

Nette

Fra : Kirstine

Dato : 05-07-03 07:52

In article <3f05fd71$0$32428$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
nettesnetpost@hotmail.com says...

> "Peter Holm" skrev i en meddelelse
> de
>
> Jo, men så har vuggestuen da nogle krybber, som ungerne kan sove i....

Ja da. Det er bare sjældent, at barnet oveni start i vuggestue kan finde
ud af også at skulle lære at sove i krybbe. Derfor anbefales det ofte,
at barnet til at starte med får sin egen barnevogn med. Og hvis det er
barn, der ikke helt er klar til at falde i søvn uden at blive vugget, er
nogle krybber - i hvert fald dem, vi har - ret dumme og tunge for den
voksne at bøvle med.

Kirstine
--
*Trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Nette

Dato : 05-07-03 11:36

"Kirstine" skrev i en meddelelse
> Ja da. Det er bare sjældent, at barnet oveni start i vuggestue kan finde
> ud af også at skulle lære at sove i krybbe. Derfor anbefales det ofte,
> at barnet til at starte med får sin egen barnevogn med.

I know. Men min erfaring er nu at barnet hurtigt tilvænner sig krybben, hvis
det er den mulighed der er.

>Og hvis det er
> barn, der ikke helt er klar til at falde i søvn uden at blive vugget, er
> nogle krybber - i hvert fald dem, vi har - ret dumme og tunge for den
> voksne at bøvle med.

Hmm, de steder jeg har arbejdet, har krybberne haft hjul sådan de kan køres
rundt, og hvis ikke, har der været nogle gamle barnevogne.
Jeg har faktisk aldrig oplevet at dette har været noget problem.

Nette

Fra : Kirstine

Dato : 05-07-03 16:09

In article <3f06aa28$0$97229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nettesnetpost@hotmail.com says...

> "Kirstine" skrev i en meddelelse
>
> I know. Men min erfaring er nu at barnet hurtigt tilvænner sig krybben, hvis
> det er den mulighed der er.

Helt enig. Min personlige holdning er bare, at jeg hellere vil kunne
tilbyde barnet egen barnevogn, hvis barnet føler sig tryggere ved det.

> Hmm, de steder jeg har arbejdet, har krybberne haft hjul sådan de kan køres
> rundt, og hvis ikke, har der været nogle gamle barnevogne.
> Jeg har faktisk aldrig oplevet at dette har været noget problem.

Vi har også egne barnevogne - vi har bare ikke nok i øjeblikket, hvor vi
lige har haft et ordentligt ryk.

Vores krybber har skam også hjul - problemet er det rum, de står i, hvor
gulvet er hullet og ujævnt. Dette gør det ret besværligt at skulle køre
med krybberne, som har bittesmå, vendbare hjul, der sætter sig på tværs
konstant, og vi har desværre ikke de fysiske rammer til at have
krybberne andre steder. Forhåbentlig bliver gulvet snart lavet...selvom
institution og kommune jo sjældent opfatter "snart" på samme facon

Kirstine
--
*Trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Nette

Dato : 05-07-03 19:34

> Vi har også egne barnevogne - vi har bare ikke nok i øjeblikket, hvor vi
> lige har haft et ordentligt ryk.

Nej, men nu er det så ikke alle der vælger "farlige" combivogne.

> [...]
> krybberne andre steder. Forhåbentlig bliver gulvet snart lavet...selvom
> institution og kommune jo sjældent opfatter "snart" på samme facon

Det kan godt være, jeg spørger dumt, men står jeres børn indenfor og sover
til middag?
Alle de steder, jeg har kendskab til, har krybberne stået indenfor, men er
blevet kørt ud, både sommer og vinter, når ungerne skulle sove.

Nette

Fra : Kirstine

Dato : 05-07-03 20:43

In article <3f071a09$0$97198$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nettesnetpost@hotmail.com says...

> Det kan godt være, jeg spørger dumt, men står jeres børn indenfor og sover
> til middag?

Vi har et krybberum - som sådan set bare er fire trævægge sat på den
bare jord, hvorefter man har forsøgt at lægge nogle fliser uden
tilsyneladende at gide at gøre et forsøg på at udligne niveauforskelle,
hvilket er årsagen til det særdeles ujævne gulv. Oprindeligt var det ren
vuggestue, og dengang havde man vist et område udenfor til krybberne,
hvor ungerne stod under middagsluren. Da man så udvidede insitutionen og
gjorde den kombineret, skulle der gøres plads til 60 ekstra børn i 3-6
års alderen, hvilket bla krævede en udvidelse af legepladsen - og væk
var soveområdet. Så det er desværre ikke længere muligt at have
vuggebørnene stående ude, når de skal sove.

> Alle de steder, jeg har kendskab til, har krybberne stået indenfor, men er
> blevet kørt ud, både sommer og vinter, når ungerne skulle sove.

Har kun været i to forskellige vuggestuer - begge steder var der
krybberum. På min tidligere arbejdsplads havde man dog et aflukket
område af legepladsen, som man kunne køre krybber og barnevogne ud på,
hvilket stort set kun blev brugt, hvis et barn havde tendens til at
vække de andre.

Kirstine
--
*Trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Nette

Dato : 06-07-03 09:07

> [...]

> var soveområdet. Så det er desværre ikke længere muligt at have
> vuggebørnene stående ude, når de skal sove.

Æv da. Det kan godt være, jeg har været "heldig" med de steder , jeg har
været, men der har alle gået meget op i, at børnene netop kom ud, når de
skulle sove. Kun meget hård vejrforhold, kunne holde krybberne inde.

> Har kun været i to forskellige vuggestuer - begge steder var der
> krybberum.

De rum, hvor krybberne står om natten, kalder vi også krybberum, men som
sagt, blev de aldrig brug til at sove i. Jeg husker kun ca. 14 dage, hvor
der var mange minusgrader, hvor ungerne stod derinde og sov.

> [...]
> område af legepladsen, som man kunne køre krybber og barnevogne ud på,
> hvilket stort set kun blev brugt, hvis et barn havde tendens til at

Hmm, mon det kan have noget med geografien at gøre? Måske er det mere en
trend i Århus end i Ålborg?

Vi havde på et tidspunkt besøg af nogle tyske pædagoger som var på
studierejse her i DK. De var virkelig forarget over, at både vi og den anden
institution, de havde besøgt, lod børnene sove udenfor. Dernede havde alle
børn en seng eller en madras, som blev regget til, når det var tid til deres
middagslur. Der sad også altid en voksen i rummet og holdte øje. De gik
aldrig fra børnene.

Men tak for sludderen omkring det, det er altid lidt sjovt at høre, hvordan
de gør tingene andre steder.

Nette

Fra : Lars Marquart

Dato : 08-07-03 15:57

Hej Janus

Hos os købte vi først en alm barnevogn. Og da vi for ca 1 måned siden så et
godt tilbud på en alm klapvogn, med bla kørepose til, købte vi den.
Klapvognen er så stor at liften fra barnevognen kan stå der i.
For 1 uge siden pakkede vi barnevognen væk, da klapvognen, fungerer som
barnevogn, og den er meget lætterer at komme rundt med, både til bykørsel
(inklusiv bus) og land kørsel. Og nætop fordi, den er lidt mere klæmt, for
vores søn st være i, er han meget mere tryk ved at sove i den.
Mariehønen Evigglad

Mariehønen Evigglad
gik tur på et rabarberblad,
og mødte Søren Snegl der lå
og sov med sneglehuset på.

Så blev det regn og tordenvejr,
og Evigglad fik våde tæer,
så derfor slog hun bankeslag
på sneglehusets lille tag.

Sneglen råbte højt "Kom ind!"
i læ for torden, regn og vind
her er lidt snævert som du ser
men der er lunt og tørvejr her.

Så sad de begge to og lo
i Sørens lille sneglebo
Og hvis jeg ikke tager fejl
blev Evigglad til Madam Snegl.

Og de fik mange søde små
sneglebørn med prikker på,
og de kravled' op og op,
til sneglehusets lille top.

Unger fik de masser af,
det kan man se en forårsdag.
De flyver op mod himlen blå
med sneglehus og prikker på.

Mariehønen Evigsur

Mariehønen Evigsur
gik tur på Olsens vækkeur,
og da den kom til klokken to,
da mødte den en ternet ko.

Og koen den hed Petersen,
den spiste kun af porcelæn,
dens livret det var røget ål,
det åd den af en sukkerskål.

I sukkerskålen var et hul,
det brugtes kun som dansegulv.
Der dansede en lille mus,
som ønsked' sig et lille hus.
og sneglen med sit sneglehus.
Vi har sådan forteudt at vi ofrede 4000 på en barnevogn, vi kun har brugt i
næsten 3 måneder, men ok den kan så bruges til dagplejen.

Inden du vælger en kombi, skal du vide at sikkerheden i dem, ikke er så god
som ved kun barne- eller klapvogn. De sikreste kombivogne er dem hvor der er
seperat kasse.

Louise

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 08-07-03 23:54

"Lars Marquart" <lmlm@tdcadsl.dk> skrev...

> Vi har sådan forteudt at vi ofrede 4000 på en barnevogn, vi kun har
brugt i
> næsten 3 måneder, men ok den kan så bruges til dagplejen.

Og til vinter, ikke at forglemme! En klapvogn er supergod i sommertiden
og vældigt handy, men til vinter vil I med garanti elske jeres barnevogn
igen...

Og tak for sangen!?

Christina

Fra : Linda

Dato : 09-07-03 10:04

Hej
Husk at forholde jer til, at en rigtig barnevogn er mere sikker for barnet
bl.a i forhold til bremserne og væltesikring. Dette er self. kun interessant
hvis barnet sover til middag i vognen.

Linda (stor tilhænger af barnevogne)

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-07-03 19:18

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> [...]
> kigge på barne/kombi-vogn, fordi vi har fået et mægtigt godt tilbud
> på en "Knorr Combi Klapvogn". Det er sådan een her:

Mange tak for de mange kommentarer her i gruppen. Det var bestemt
brugtbart.

Vi endte med at slå til på kombi-vognen. Det var et virkelig godt
tilbud og vognen er helt fantastisk lækker: Super robust og sikker,
meget stabilt og næsten umuligt at vælte. Den virker meget kombi,
forstået på den måde at den virker ret overbevisende som barnevogn
(komplet med lift) og samtidig er en meget handy og stabil
klapvogn. Lånte et barn forleden og kørte en tur. Det var sejt! Nu
venter vi bare på vores eget...

-j

Fra : Maite

Dato : 09-07-03 19:20

Ja, at låne et barn kan være ret sejt :). Men at få sit eget er en helt
anden ting. Til tider kan det være knap så sejt, når man ikke bare kan
aflevere det igen!

Maite

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-07-03 19:49

"Maite" <anja_rosgaard@hotmail.com> writes:

> Ja, at låne et barn kan være ret sejt :). Men at få sit eget er en
> helt anden ting. Til tider kan det være knap så sejt, når man ikke
> bare kan aflevere det igen!

Ja, borde fanger - men vi går og glæder os som .. små heste!

-j

Fra : Maite

Dato : 09-07-03 20:37

Det er også det mest fantastiske man kommer til at opleve i sit liv. Jeg har
ihvertfald ikke oplevet noget der tilnærmelsesvis kom tæt på det at få sin
nyfødte baby lagt op på maven!

Børn er dejlige - men hvor ville jeg gerne prøve at sove længe, bare EN dag!

Maite

Fra : Maite

Dato : 09-07-03 20:43

Så mangler i bare et puslebord (pr.9/7)! Kan sikkert også leveres i kbh
området!

Maite

Ps: Vil gerne snart af med det!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-07-03 21:18

"Maite" <anja_rosgaard@hotmail.com> writes:

> Så mangler i bare et puslebord (pr.9/7)! Kan sikkert også leveres i
> kbh området!

Hvad er det for et? Overvejer at bygge mit eget; har en del materialer
til overs fra da vi lavede køkken. En rar sommeraktivitet efter at
have siddet krumbøjet over PC'ere ifbm. studie og arbejde.

-j

Fra : Maite

Dato : 10-07-03 07:41

Puslebordet er i hvidmalet metal/alu, og beregnet til ophæng på væggen. Det
er fra Brio, købt i babysam.

Jeg havde det hængende på badeværelset, hvor det fyldte meget lidt på
væggen. Men når man åbner det, er der utrolig god plads til både baby (mere
end en alm. puslepude), bleer, cremer, vaskeklude og tøj!

Simpelthen den bedste løsning, hvis ikke man er helt vild efter at have
sådan en monster puslekommode stående!

Maite

Fra : KEL

Dato : 10-07-03 08:09

Det med Brio puslebordet vil jeg godt stå inde for.
Har selv et. Og det + vores lugtfri Sangenic blespand ( fik det af svigermor
og svigerfar)
er nok noget af det bedste vi har fået til vores datter.

M.V.H

Janne

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-07-03 21:26

"KEL" <postmaster@leathergirls.dk> writes:

> Og det + vores lugtfri Sangenic blespand ( fik det af svigermor og
> svigerfar) er nok noget af det bedste vi har fået til vores datter.

Hvordan fungerer den?

-j

Fra : Maite

Dato : 10-07-03 22:29

"> > Og det + vores lugtfri Sangenic blespand ( fik det af svigermor og

> Hvordan fungerer den?
>
> -j

En lugtfri blespand er en lufttæt spand (lidt som de alm. toiletspande, bare
større og lufttæt) med et system som enkeltforsegler bleerne. Ret praktiks,
koster vi st omkring 300 fra ny.

Anja

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-07-03 21:28

> [...]

> på væggen. Men når man åbner det, er der utrolig god plads til både
> baby (mere end en alm. puslepude), bleer, cremer, vaskeklude og tøj!

Hvad ligger brugtrisen for sådan et på?

-j

Fra : Maite

Dato : 10-07-03 22:28

Brugtprisen for puslebordet er ca. 700 i god stand, hvilket er den pris jeg
sælger mit for....Men et hurtigt tilbud siger 600,-!

Anja