/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Er der nogen steder hvor man kan læse om a~
Fra : Max[DK]


Dato : 02-07-03 10:54

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Max Sørensen



 
 
Allan Unnerup (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Allan Unnerup


Dato : 02-07-03 19:20

Ja, i din lokale sejleklub.

Hvor bor du?

Med venlig hilsen
Allan Unnerup



Allan Unnerup (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Allan Unnerup


Dato : 02-07-03 19:33

Undskyld, jeg læste det som "lære at sejle"

Der er mange bøger - både på dansk og udenlandsk. Et godt sted et starte er
dit lokale bibliotek. Uanset, hvor godt Internettet er, er en bog efter min
mening at foretrække.

Med venlig hilsen
Allan Unnerup



Max[DK] (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Max[DK]


Dato : 03-07-03 11:49

> Der er mange bøger - både på dansk og udenlandsk. Et godt sted et starte
er
> dit lokale bibliotek. Uanset, hvor godt Internettet er, er en bog efter
min
> mening at foretrække.

Det vil jeg prøve, dog fandt jeg lige dette på nettet som er noget af det
jeg søger:

http://sailing.about.com/library/weekly/aa061700a.htm

På denne side bliver det vidst sagt meget simplet og i grove træk

/Max



Max[DK] (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Max[DK]


Dato : 03-07-03 11:39

> Ja, i din lokale sejleklub.
>
> Hvor bor du?

Okay, jeg bor i mellem Horsens og Vejle. Det er ikke fordi jeg skal sejle en
rigtig båd, det er fordi jeg har købt en model sejlebåd og derfor gerne vil
lære/læse lidt om principper for at fange vinden på bedste måde, sejle mod
vinden osv.

Mvh Max



CarstenD (02-07-2003)
Kommentar
Fra : CarstenD


Dato : 02-07-03 22:02

Bent Aarre (?) - "Lær at sejle" er fremragende


Carsten



N/A (03-07-2003)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 03-07-03 04:41



Jan Rasmussen (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 03-07-03 04:41

Ejvind
Hvor har du denne information fra?

Hvis din information er korrekt, frygter jeg, at det bliver ligesom
flyvning, til sidst skal man have helbredsmæssig godkendelse, fornyet dit og
fornyet dat, + man skal være medlem her og der, godt hjupet på vej af
lobbyisme.
pludselig koster det som ved flyvning flere tusinde kroner om året, inden
man overhovedet for sejlet den første time... og så er det måske ikke alle
forundt at kunne sejle...
--
Med venlig hilsen
Jan Rasmussen

"EA 2730" <OZ2ESA@xxget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:iyIMa.1826$A67.1641@news.get2net.dk...
> Hej Max
> Inden for ganske få år, bliver det ved lov vedtaget, at alle sejler skal
> have duelighedsbevis (en form for kørekort som til speedbåd) flere steder
er
> det allerede en betingelse, for at få en bådeplads i havnen.
> Med sejlerhilsen
> Ejvind Andersen



N/A (03-07-2003)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 03-07-03 23:51



Jan Rasmussen (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 03-07-03 23:51

Kære Anders

Først og fremmest vil jeg korrigere dig, der kræves "ikke" duelighedsbevis
for at enløbe nordtyske havne, med mindre du bevæger dig ind på de indre
Tyske vandveje. Det er korrekt at nogle Tyske havnechefer tror det er
lovpligtigt, men det er det altså ikke.

Det er muligt, at der er flere "uerfarne" sejlere der kommert galt afsted,
end erfarne. men dette er jo et etisk spørgsmål, udfra devisen, "det er
farligt at leve, man risikere jo at dø af det" men der findes jo også
erfarne sejlere uden duelighedsbevis.

Jeg betvivler ikke at man kan finde gode venskaber gennem en sejlklub, men
det kræver jo ikke en lovgiving, har man løst til at være med i
kammaratskabet i en sådan klub, står det jo alle frit for at vælge det, og
de som ikke ønsker denne sociale kontakt har så valget idag at undlade det.
og dette frie valg ser jeg gerne bibeholdt.
--
Med venlig hilsen
Jan Rasmussen

"EA 2730" <OZ2ESA@xxget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:NuUMa.70$QN6.15@news.get2net.dk...
> "Kære" Jan
> Jeg fik min første "juniorføreprøve" i 1962. Det var begyndelsen.(men ikke
> lovbefalet)
> Speedbådskørekortet er kun begyndelsen, inden for lovgivningen.(Der er jo
> penge i lortet)
> Eftersom der sker flere uheld på vandet med uerfarne sejler, er det kun et
> spørgsmål om tid.
> Jeg kan fortælle dig, at i min sejlklub er det en betingelse, at du har
> bestået, duelighedsprøven i sejlads for fritidssejler, for at få din båd i
> vandet, altså en plads i havnen.(Du må gerne have en båd på land, det er
der
> også penge i)
> Det er allerede en lov i Tyskland. Du må som sejler, uden duelighedsbevis,
> ikke anduve tysk havn.
> Sverige er ved at følge efter. Og tro mig, så vil Tyskland gerne have det
> indført i EU, så det skal nok komme.
> Foreløbig er sejlerundervisningen i min sejlklub gratis, men om det vare
ved
> er der heller ingen der ved.
> Så er sejlerskolen det sted, du knytter mange venskaber, som oftest vare
> resten af livet.
> Så der er mange gode grunde til at tage et duelighedsbevis nu, først som
> sidst. Det bliver ikke billigere, med tiden.
>
> Med sejlerhilsen
> Ejvind Andersen
> Fjern "xx"
>
>
>
> Jan Rasmussen <jr@XXXvejen-net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:be0861$qo5$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> > Ejvind
> > Hvor har du denne information fra?
> >
> > Hvis din information er korrekt, frygter jeg, at det bliver ligesom
> > flyvning, til sidst skal man have helbredsmæssig godkendelse, fornyet
dit
> og
> > fornyet dat, + man skal være medlem her og der, godt hjupet på vej af
> > lobbyisme.
> > pludselig koster det som ved flyvning flere tusinde kroner om året,
inden
> > man overhovedet for sejlet den første time... og så er det måske ikke
alle
> > forundt at kunne sejle...
> > --
> > Med venlig hilsen
> > Jan Rasmussen
> >
> > "EA 2730" <OZ2ESA@xxget2net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:iyIMa.1826$A67.1641@news.get2net.dk...
> > > Hej Max
> > > Inden for ganske få år, bliver det ved lov vedtaget, at alle sejler
skal
> > > have duelighedsbevis (en form for kørekort som til speedbåd) flere
> steder
> > er
> > > det allerede en betingelse, for at få en bådeplads i havnen.
> > > Med sejlerhilsen
> > > Ejvind Andersen
> >
> >
>
>



Claus Tersgov (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 04-07-03 00:43


"EA 2730" <OZ2ESA@xxget2net.dk> skrev i en meddelelse news:NuUMa.70

> Det er allerede en lov i Tyskland. Du må som sejler, uden duelighedsbevis,
> ikke anduve tysk havn.

Og denne lov er blevet *kasseret* af EU kommisionen. Det er ikke lovligt i
henhold til EU regler at påføre udenlandske borgere særlige regler, som ikke
gælder for landets egne borgere.

Tyskerne har accepteret dette, men måske der er enkelte "kasket-tyskere" som
tror, at de selv kan bestemme det hele.

Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408857
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste