/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Att.: sv650 ejere :-)
Fra : Thomas Jensen


Dato : 30-06-03 18:10

Hejsa,

jeg har set lidt på ngén omkring erfaringer med sv650s, men synes ikke jeg
har fået svar på følgende spørgsmål:

jeg vil gerne høre folk der kører sv650s, hvordan siddestillingen er, bliver
man hurtigt træt i armene ved lavere hastigheder ?

Dækker kåben godt ? (er 180 cm høj, og vej 105 kg)

har den det godt ved 160-170km/t på motorvej ? dvs er den "stresset der".

Håber på nogle gode svar

Havde kigget på fazer 600, men Runa kan ikke lide den da jeg ikke har garage
til den, og tryg vil have alle mine forsikringer, så den billige forsikring
hos dem, blev pludselig dyr

--
mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



 
 
diablo de la velocid~ (30-06-2003)
Kommentar
Fra : diablo de la velocid~


Dato : 30-06-03 18:47


----- Original Message -----
From: "Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk>
Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
Sent: Monday, June 30, 2003 7:10 PM
Subject: Att.: sv650 ejere


> Hejsa,


Hej

> jeg vil gerne høre folk der kører sv650s, hvordan siddestillingen er,
bliver
> man hurtigt træt i armene ved lavere hastigheder ?

Ja, du kan godt blive træt i armene ved lave hastigheder - især når du har
passager på - , men det gør du altså ved alle sportsprægede motorcykler.

>
> Dækker kåben godt ? (er 180 cm høj, og vej 105 kg)

Nej, ikke specielt. Men du kan for relativt få penge købe uoriginale glas,
som dækker meget bedre.

>
> har den det godt ved 160-170km/t på motorvej ? dvs er den "stresset der".

No problem.

Men den kører markant længere på literen ved 140-160 km/t - og har det
dermed nok bedre i det niveau på meget lange turer.

>
> Håber på nogle gode svar
>
> Havde kigget på fazer 600, men Runa kan ikke lide den da jeg ikke har
garage
> til den, og tryg vil have alle mine forsikringer, så den billige
forsikring
> hos dem, blev pludselig dyr
>

Tillykke med det... Du får samtidig en bedre motorcykel ;-p (kunne ikke lade
være)

Mvh

Henrik, Aalborg
SV650 S (Roaming style)



Steen D. Pedersen (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 30-06-03 19:43

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote

> jeg vil gerne høre folk der kører sv650s, hvordan siddestillingen er,
bliver
> man hurtigt træt i armene ved lavere hastigheder ?

Jeg synes generelt ikke man bliver træt i armene. Hvis man cruiser rundt i
byen konstant, så mærker man da kroppens vægt, men det har aldrig irriteret
mig.

> Dækker kåben godt ? (er 180 cm høj, og vej 105 kg)

Jeg har ca. samme højde (183/83kg) og nej, den dækker ikke vildt godt. Hvis
jeg går i "stealth-mode" så stikker noget af hjelmen overover, og
kørestillingen bliver lidt anstrengt.

> har den det godt ved 160-170km/t på motorvej ? dvs er den "stresset der".

Jeg kigger ikke ret tit på speedo ved motorvejskørsel, men ligger alligevel
omkring de hastigheder du nævner, så ingen stress der.

> Havde kigget på fazer 600, men Runa kan ikke lide den da jeg ikke har
garage

Jeg kan kun sige som Henrik

--
Mvh
Steen, Aalborg



RacerNiels (30-06-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 30-06-03 22:29

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
news:bdpqt3$seo$1@sunsite.dk...
> jeg vil gerne høre folk der kører sv650s, hvordan siddestillingen er,
bliver
> man hurtigt træt i armene ved lavere hastigheder ?

Jeg har sagt det før... armene er kun til at styre med! Spænd i dunken og
aflast arme og håndled. Hvis du klemmer om tanken og spænder i sækken kan
det sagtens lade sig gøre at maksimalbremse uden at belaste armene..


Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk



Steen D. Pedersen (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 30-06-03 23:30

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote

> Hvis du klemmer om tanken og spænder i sækken kan
> det sagtens lade sig gøre at maksimalbremse uden at belaste armene..

Hvis du mener det seriøst, så skal jeg f*ndeme igang med at træne lidt
mere.. :)

--
Mvh
Steen



RacerNiels (30-06-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 30-06-03 23:38

"Steen D. Pedersen" <sdp@mailmeFJERNDETTE.dk> wrote in message
news:3f00ba15$0$97253$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvis du mener det seriøst, så skal jeg f*ndeme igang med at træne lidt
> mere.. :)

I shit you not, my friend! Prøv at trille en tur i byen og grib dig
selv i at hænge... buet ryg og masser af vægt på håndleddet. Ret ryggen,
spænd i sækken og bemærk hvordan der nu _ikke_ er vægt på håndleddene. En
ganske behagelig situation, men man falder dog hurtigt tilbage i
"doven-positionen"..

Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk



Steen D. Pedersen (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 30-06-03 23:45


"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote

> I shit you not, my friend! Prøv at trille en tur i byen og grib dig
> selv i at hænge... buet ryg og masser af vægt på håndleddet. Ret ryggen,
> spænd i sækken og bemærk hvordan der nu _ikke_ er vægt på håndleddene.

Det har du ret i, og jeg benytter mig da også af det ret ofte. Men ved
maksimal nedbremsning (som du skrev) så bliver jeg nu alligevel nød til at
hænge lidt i med armene.

--
Steen



Kai Harrekilde-Peter~ (01-07-2003)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 01-07-03 07:06

"Steen D. Pedersen" <sdp@mailmeFJERNDETTE.dk> writes:

> "RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote
>
> > I shit you not, my friend! Prøv at trille en tur i byen og grib dig
> > selv i at hænge... buet ryg og masser af vægt på håndleddet. Ret ryggen,
> > spænd i sækken og bemærk hvordan der nu _ikke_ er vægt på håndleddene.
>
> Det har du ret i, og jeg benytter mig da også af det ret ofte. Men ved
> maksimal nedbremsning (som du skrev) så bliver jeg nu alligevel nød til at
> hænge lidt i med armene.

"Styret er til at styre med, ikke til at hænge i som en anden abe" -
en lidt firkantet udlægning, men beskriver pointen ganske glimrende,
imho.


--Kai


Steen D. Pedersen (01-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 01-07-03 16:45

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote

> > Men ved
> > maksimal nedbremsning (som du skrev) så bliver jeg nu
> > alligevel nød til at hænge lidt i med armene.
> "Styret er til at styre med, ikke til at hænge i som en anden abe" -
> en lidt firkantet udlægning, men beskriver pointen ganske glimrende,
> imho.

Nå okay. I giver jer ikke lige. Jeg vil ud og se om jeg kan styre en stoppie
uden at støde fra med hænderne.

--
Mvh
Steen



Kai Harrekilde-Peter~ (01-07-2003)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 01-07-03 21:05

"Steen D. Pedersen" <sdp@mailmeFJERNDETTE.dk> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote
>
> > > Men ved
> > > maksimal nedbremsning (som du skrev) så bliver jeg nu
> > > alligevel nød til at hænge lidt i med armene.
> > "Styret er til at styre med, ikke til at hænge i som en anden abe" -
> > en lidt firkantet udlægning, men beskriver pointen ganske glimrende,
> > imho.
>
> Nå okay. I giver jer ikke lige. Jeg vil ud og se om jeg kan styre en stoppie
> uden at støde fra med hænderne.

Selvfølgelig kan man det - du skal nemlig "bare" bruge dine lårmuskler
til at klemme dig fast med.

Tænk på at hver gang du bruger styret til at støtte dig til, vil du
automatisk give en styreimpuls. Det er f.eks. ret markant at mærke
hvis man kører med hangout og skal skive hurtigt fra en side til den
anden, og så bruger styret til at hive sig op med ==> cykelen vil nu
ændre retning pga styreimpulsen.


--Kai


Steen D. Pedersen (01-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 01-07-03 22:38

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote

> > Jeg vil ud og se om jeg kan styre en stoppie
> > uden at støde fra med hænderne.
> Selvfølgelig kan man det - du skal nemlig "bare" bruge
> dine lårmuskler til at klemme dig fast med.

Nu kører jeg ikke rundt og laver stoppies til dagligt.. (læs: aldrig), men
jeg er alligevel lidt overrasket over at man, kun ved hjælp af lårmusklerne,
kan klemme sig ordentligt fast. Når vejret tørrer lidt op, så vil jeg da
lige prøve det af irl.

Har forresten lige modtaget Nick Ienatsch's "Sport Riding Techniques" og han
beskriver det samme. God bog forresten.

--
mvh
Steen



Kai Harrekilde-Peter~ (01-07-2003)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 01-07-03 22:52

"Steen D. Pedersen" <sdp@mailmeFJERNDETTE.dk> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote
>
> > > Jeg vil ud og se om jeg kan styre en stoppie
> > > uden at støde fra med hænderne.
> > Selvfølgelig kan man det - du skal nemlig "bare" bruge
> > dine lårmuskler til at klemme dig fast med.
>
> Nu kører jeg ikke rundt og laver stoppies til dagligt.. (læs: aldrig), men
> jeg er alligevel lidt overrasket over at man, kun ved hjælp af lårmusklerne,
> kan klemme sig ordentligt fast. Når vejret tørrer lidt op, så vil jeg da
> lige prøve det af irl.
>
> Har forresten lige modtaget Nick Ienatsch's "Sport Riding Techniques" og han
> beskriver det samme. God bog forresten.

Hmmm... kender den ikke. Jeg har læst og gjort flittigt brug af det
som Keith Code skriver i "A Twist Of The Wrist, Volume 2". At Code er
nærmest svoren tilhænger af L. Ron Hubbard og Scientology, skal man
tage oppefra og ned - det han skriver om MC køreteknik fejler ikke
noget.


--Kai


RacerNiels (01-07-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 01-07-03 23:22

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote in message
news:uisqlkj6o.fsf@harrekilde.dk...
>At Code er
> nærmest svoren tilhænger af L. Ron Hubbard

Kai, vi er tilhængere af L:Ron:Harald!! Lad os skrive en bog om
"apehangers" og "how not to apehang"


/Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk





Mikkel Christensen (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 02-07-03 08:22

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote in message
> news:uisqlkj6o.fsf@harrekilde.dk...
> >At Code er
> > nærmest svoren tilhænger af L. Ron Hubbard
>
> Kai, vi er tilhængere af L:Ron:Harald!! Lad os skrive en bog om
> "apehangers" og "how not to apehang"

Hæhæ - Harald 'æ Mann.

Code er såmænd også udmærket, hvis man kan abstrahere fra hans skrivestil.
De ting han skriver er rigtige - det er bare måden han gør det på
der irriterer mig.

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de
| fajvhooondred.... Faaaaack!
| <Doctor Rossi - Faster>

Steen D. Pedersen (02-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 02-07-03 12:26

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote

> > Har forresten lige modtaget Nick Ienatsch's "Sport Riding Techniques"
> > og han beskriver det samme. God bog forresten.
> Hmmm... kender den ikke. Jeg har læst og gjort flittigt brug af det
> som Keith Code skriver i "A Twist Of The Wrist, Volume 2".

Jeg læste en anmeldelse af ovenstående bog på svrider.com , og han
sammenlignede den også med Keith's bøger. Fordelen faldt ud til Nicks bog,
og derfor nøjedes jeg med denne. Skrevet i et rigtigt godt sprog, med gode
illustrationer til at supplere. Den er nok mest beregnet til alm. kørere og
ikke personer der gennem længere tid har tilegnet sig køreteknisk viden.

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1893618072/qid%3D1051298620/sr%3D2-1/ref%3Dsr%5F2%5F1/102-7030645-3191300
eller
http://www.google.com/search?q=sport+riding+techniques

--
Mvh
Steen



Kai Harrekilde-Peter~ (05-07-2003)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 05-07-03 08:45

"Steen D. Pedersen" <sdp@mailmeFJERNDETTE.dk> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote
>
> > > Har forresten lige modtaget Nick Ienatsch's "Sport Riding Techniques"
> > > og han beskriver det samme. God bog forresten.
> > Hmmm... kender den ikke. Jeg har læst og gjort flittigt brug af det
> > som Keith Code skriver i "A Twist Of The Wrist, Volume 2".
>
> Jeg læste en anmeldelse af ovenstående bog på svrider.com ,

Kunne du ikke vise mig hvor - jeg fandt ikke nogen artikel som
sammenlignede de to bøger.


--Kai

Steen D. Pedersen (06-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 06-07-03 11:07

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote

> > Jeg læste en anmeldelse af ovenstående bog på svrider.com ,
> Kunne du ikke vise mig hvor - jeg fandt ikke nogen artikel som
> sammenlignede de to bøger.

http://www.svrider.com/phpbb/viewtopic.php?t=8826

Købte den ved pickabook.co.uk for 182.- inkl. porto, og det tog ca 3 dage
fra bestillingen, til den lå i postkassen.

--
Mvh
Steen



Soren Lindholt (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 04-07-03 09:58

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> wrote in article
<uisqlkj6o.fsf@harrekilde.dk>...

> som Keith Code skriver i "A Twist Of The Wrist, Volume 2". At Code er
> nærmest svoren tilhænger af L. Ron Hubbard og Scientology, skal man
> tage oppefra og ned - det han skriver om MC køreteknik fejler ikke
> noget.
>
Ja, ellers var det også svært at se en hollywood film, Travolta og mange
andre hænger også i med det slæng.


--
Soren
http://motortosse.dk


RacerNiels (04-07-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 04-07-03 12:56

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> wrote in message
news:01c3420a$37f0cce0$f20b12ac@pc4148...
> Ja, ellers var det også svært at se en hollywood film, Travolta og mange
> andre hænger også i med det slæng.

Er du sikker på det? Han har spillet med i Battlefield Earth som er skrevet
(eller instrueret) af en fra scientology, men jeg tror ikke selv han er
det...

Richard Gere er budhist (stav selv)

/Niels



Claus Rittig (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-07-03 16:40

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
news:be3poo$eqj$1@news.net.uni-c.dk...
> "Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> wrote in message
> news:01c3420a$37f0cce0$f20b12ac@pc4148...
> > Ja, ellers var det også svært at se en hollywood film, Travolta og
mange
> > andre hænger også i med det slæng.
>
> Er du sikker på det? Han har spillet med i Battlefield Earth som er
skrevet
> (eller instrueret) af en fra scientology, men jeg tror ikke selv han er
> det...

Øh, jo. Travolta er en af deres foretrukne ambassadører, men der er mange
skuespillere med.
Selv den total-fiasko med Battlefield Earth fik ikke vækket ham...

Rittig
(Travolta-fan)



Armand (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-06-03 22:22


Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en
news:bdpqt3$seo$1@sunsite.dk...
> Hejsa,
>
> jeg har set lidt på ngén omkring erfaringer med sv650s, men synes ikke jeg
> har fået svar på følgende spørgsmål:.....
> Havde kigget på fazer 600, men Runa kan ikke lide den da jeg ikke har
garage
> til den,

Hár du da hørt præmien på SV-S'eren?
Trods prisforskellen er den i en helt anden (racer-)klasse end Fazer, og
derfor sandsynligvis mindst ligeså dyr
I fald: Køb en SV-N og brug nogle tusinde på at bygge en kåbe på, hvilket
ikke berører din præmie

--
Armand



Thomas Jensen (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 30-06-03 23:30

> Hár du da hørt præmien på SV-S'eren?
> Trods prisforskellen er den i en helt anden (racer-)klasse end Fazer, og
> derfor sandsynligvis mindst ligeså dyr
> I fald: Køb en SV-N og brug nogle tusinde på at bygge en kåbe på, hvilket
> ikke berører din præmie

jeg har netop hørt præmien på en sv650 hos runa, og den vil ikke stige ret
meget.
Som jeg skrev ville en fazer forøge præmien meget, da runa ikke vil tage den
da jeg ikke har garage

>
> --
> Armand
>

Thomas



Armand (01-07-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-07-03 14:35


Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en
news:bdqdjt$69h$1@sunsite.dk...
> > Hár du da hørt præmien på SV-S'eren?
> > Trods prisforskellen er den i en helt anden (racer-)klasse end Fazer, og
> > derfor sandsynligvis mindst ligeså dyr
> jeg har netop hørt præmien på en sv650 hos runa, og den vil ikke stige ret
> meget.

Nu du ikke fik defineret det helt ind til benet: Det ér en SV-S'er at du har
fået prisen på, ikke?

--
Armand.



Thomas Jensen (01-07-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 01-07-03 17:43


> Nu du ikke fik defineret det helt ind til benet: Det ér en SV-S'er at du
har
> fået prisen på, ikke?

jow

--
mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Peter (01-07-2003)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 01-07-03 12:13

Hej

Hos Fair forsikring er præmien for SV 650 S en del billigere end for
Fazeren. Omkring 8000 kr for Kasko med 3 års skadefri.


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bdqcab$vs4$2@news.cybercity.dk...
>
> Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en
> news:bdpqt3$seo$1@sunsite.dk...
> > Hejsa,
> >
> > jeg har set lidt på ngén omkring erfaringer med sv650s, men synes ikke
jeg
> > har fået svar på følgende spørgsmål:.....
> > Havde kigget på fazer 600, men Runa kan ikke lide den da jeg ikke har
> garage
> > til den,
>
> Hár du da hørt præmien på SV-S'eren?
> Trods prisforskellen er den i en helt anden (racer-)klasse end Fazer, og
> derfor sandsynligvis mindst ligeså dyr
> I fald: Køb en SV-N og brug nogle tusinde på at bygge en kåbe på, hvilket
> ikke berører din præmie
>
> --
> Armand
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409245
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste