|
| Ang kawasaki gpz 750r/900r Fra : Mikael.N |
Dato : 28-06-03 06:57 |
|
Hej jeg er på udkik efter en kawasaki af typen gpz 750/900r
Er der nogle der gider dele deres erfaringer med denne maskine gode som
dårlige.
Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af dennetype maskine??
vh mikael
| |
Pwh (28-06-2003)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 28-06-03 09:07 |
|
Mikael.N wrote:
> Hej jeg er på udkik efter en kawasaki af typen gpz 750/900r
>
> Er der nogle der gider dele deres erfaringer med denne maskine gode
> som dårlige.
> Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af dennetype maskine??
>
> vh mikael
Jeg er sikker på at Armand nok skal give dig en fyldestgørende
beskrivelse af en Gpz900, så det vil jeg holde mig fra.
Jeg har selv haft en Gpz900 fra ny af tilbage i 90'erne og den kørte bare fint.
Men en Gpz750R er efter min bedste overbevisning aldrig blevet
officielt importeret til DK, men jeg kan se at MC-forum har nogle til salg.
Personligt ville jeg holde mig væk fra 750'eren da du kan risikerer
at få problemer med at få stumper, den yder også kun 92 hk
i forhold til 900'erens 115 hk. Du kan jo også overveje en RX1000
det er samme motor som 900'eren, men med 125 hk og flottere design.
Alt i alt skulle jeg mene at alle 3 er gode og solide mc'er hvor du
vil få meget motorcykel for pengene.
/Jens Kawa KR-1
| |
Mikael.N (28-06-2003)
| Kommentar Fra : Mikael.N |
Dato : 28-06-03 20:35 |
|
Hej jeg takker nu vil jeg ud at prøve de forskellige jeg vender tilbage med
min vurdering.
mikael
Pwh skrev i meddelelsen <3efd4c8d$0$13234$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
>Mikael.N wrote:
>> Hej jeg er på udkik efter en kawasaki af typen gpz 750/900r
>>
>> Er der nogle der gider dele deres erfaringer med denne maskine gode
>> som dårlige.
>> Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af dennetype maskine??
>>
>> vh mikael
>
>Jeg er sikker på at Armand nok skal give dig en fyldestgørende
>beskrivelse af en Gpz900, så det vil jeg holde mig fra.
>Jeg har selv haft en Gpz900 fra ny af tilbage i 90'erne og den kørte bare
fint.
>Men en Gpz750R er efter min bedste overbevisning aldrig blevet
>officielt importeret til DK, men jeg kan se at MC-forum har nogle til salg.
>Personligt ville jeg holde mig væk fra 750'eren da du kan risikerer
>at få problemer med at få stumper, den yder også kun 92 hk
>i forhold til 900'erens 115 hk. Du kan jo også overveje en RX1000
>det er samme motor som 900'eren, men med 125 hk og flottere design.
>Alt i alt skulle jeg mene at alle 3 er gode og solide mc'er hvor du
>vil få meget motorcykel for pengene.
>
>/Jens Kawa KR-1
>
>
| |
Jess Mathiasen (28-06-2003)
| Kommentar Fra : Jess Mathiasen |
Dato : 28-06-03 23:19 |
|
Jeg havde en gpz750 årg. 84.
Den kørte sgu godt og jeg var meget glad for den.
Desværre røg der et plejlsstangsleje ved ca. 96000 km og jeg havde ikke
tid/penge/plads til at reparere dette, selvom det var rimelig nemt at finde
en tysk stumpecykel til 12000.
Savner den endnu.....
Mvh
Jess M
| |
Armand (29-06-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-06-03 02:02 |
|
Jess Mathiasen <jessm@oncable.dk> skrev i en
news:3efe1441$0$97241$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Jeg havde en gpz750 årg. 84.
Hvilken er den luftkølede, vhorimod subj. går på den vandkølede 900'er og
dens mindre ækvivalent!
--
Armand.
| |
Armand (28-06-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-06-03 23:43 |
|
Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3efd4c8d$0$13234$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Mikael.N wrote:
> > Hej jeg er på udkik efter en kawasaki af typen gpz 750/900r
> > Er der nogle der gider dele deres erfaringer med denne maskine gode
> > som dårlige.
> Jeg er sikker på at Armand nok skal give dig en fyldestgørende
> beskrivelse af en Gpz900, så det vil jeg holde mig fra.
Det er sg' meget nemt:
Link: news:bb0158$1sfj$7@news.cybercity.dk
> Men en Gpz750R er efter min bedste overbevisning aldrig blevet
> officielt importeret til DK,
Korrekt!
750'erens største problem er at den vejer det samme som 900'eren, som skulle
vise sig at være bagud i udviklingen lige omkring dette punkt - sagt på en
anden måde: 900'eren er rigelig tung og 750'eren derfor endnu værre qua
mindre ydelse
> men jeg kan se at MC-forum har nogle til salg.
> Personligt ville jeg holde mig væk fra 750'eren da du kan risikerer
> at få problemer med at få stumper, den yder også kun 92 hk
900'eren ligger i samme forsikringsklasse som 750'erne hos TopDK, så
forsikringsudgiften er ikke grund til at fravælge 900'eren frem for 750'eren
> i forhold til 900'erens 115 hk. Du kan jo også overveje en RX1000
> det er samme motor som 900'eren, men med 125 hk...
Og frem for alt: Bemærkelsesværdigt mere punch ved lavere omdrejninger!
Men også med en radikal forringelse af et af 900'erens bedste kort:
kørestillingen: på en RX'er sidder du ligefrem og kigger ned på
yder/over -siden af kåbeglasset
> ........og flottere design.
Vrøvl! :-|
Men følg nu link'et Mikael, ikk' ?!
--
Armand.
| |
Mikael.N (29-06-2003)
| Kommentar Fra : Mikael.N |
Dato : 29-06-03 10:51 |
|
Hej det link kan jeg ikke få til at virke ??
mikael
Armand skrev i meddelelsen ...
>
>Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
>news:3efd4c8d$0$13234$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Mikael.N wrote:
>> > Hej jeg er på udkik efter en kawasaki af typen gpz 750/900r
>> > Er der nogle der gider dele deres erfaringer med denne maskine gode
>> > som dårlige.
>> Jeg er sikker på at Armand nok skal give dig en fyldestgørende
>> beskrivelse af en Gpz900, så det vil jeg holde mig fra.
>
>Det er sg' meget nemt:
>Link: news:bb0158$1sfj$7@news.cybercity.dk
>
>> Men en Gpz750R er efter min bedste overbevisning aldrig blevet
>> officielt importeret til DK,
>
>Korrekt!
>750'erens største problem er at den vejer det samme som 900'eren, som
skulle
>vise sig at være bagud i udviklingen lige omkring dette punkt - sagt på en
>anden måde: 900'eren er rigelig tung og 750'eren derfor endnu værre qua
>mindre ydelse
>
> > men jeg kan se at MC-forum har nogle til salg.
>> Personligt ville jeg holde mig væk fra 750'eren da du kan risikerer
>> at få problemer med at få stumper, den yder også kun 92 hk
>
>900'eren ligger i samme forsikringsklasse som 750'erne hos TopDK, så
>forsikringsudgiften er ikke grund til at fravælge 900'eren frem for
750'eren
>
>> i forhold til 900'erens 115 hk. Du kan jo også overveje en RX1000
>> det er samme motor som 900'eren, men med 125 hk...
>
>Og frem for alt: Bemærkelsesværdigt mere punch ved lavere omdrejninger!
>Men også med en radikal forringelse af et af 900'erens bedste kort:
>kørestillingen: på en RX'er sidder du ligefrem og kigger ned på
>yder/over -siden af kåbeglasset
>
>> ........og flottere design.
>
>Vrøvl! :-|
>
>Men følg nu link'et Mikael, ikk' ?!
>
>--
>Armand.
>
>
>
>
| |
Anders Houmark (29-06-2003)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 29-06-03 11:33 |
|
Mikael.N wrote:
> Hej det link kan jeg ikke få til at virke ??
>
Hej Mikael
Hvis du skriver nedenunder det du svarer/spørger om, er det meget nemmere at
følge med i samtalen.
Jeg tror jeg fandt det link som der bliver omtalt, her ligger det på google
og burde virke:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&selm
=bb0158%241sfj%247%40news.cybercity.dk&rnum=2
Hele tråden kan læses her:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&thre
adm=3ed3d46e%240%2476150%24edfadb0f%40dread11.news.tele.dk&rnum=3&prev=/grou
ps%3Fq%3Dnews:bb0158%25241sfj%25247%2540news.cybercity.dk%26hl%3Dda%26lr%3D%
26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26newwindow%3D1%26selm%3D3ed3d46e%25240%252476150%
2524edfadb0f%2540dread11.news.tele.dk%26rnum%3D3
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!
| |
Mikael.N (29-06-2003)
| Kommentar Fra : Mikael.N |
Dato : 29-06-03 11:42 |
|
Anders Houmark skrev i meddelelsen
<5dzLa.3216$Kb2.89467@news010.worldonline.dk>...
>Mikael.N wrote:
>> Hej det link kan jeg ikke få til at virke ??
>>
>
>Hej Mikael
>Hvis du skriver nedenunder det du svarer/spørger om, er det meget nemmere
at
>følge med i samtalen.
>
>Jeg tror jeg fandt det link som der bliver omtalt, her ligger det på google
>og burde virke:
> http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&sel
m
>=bb0158%241sfj%247%40news.cybercity.dk&rnum=2
>
>Hele tråden kan læses her:
> http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&thr
e
>adm=3ed3d46e%240%2476150%24edfadb0f%40dread11.news.tele.dk&rnum=3&prev=/gro
u
>ps%3Fq%3Dnews:bb0158%25241sfj%25247%2540news.cybercity.dk%26hl%3Dda%26lr%3D
%
>26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26newwindow%3D1%26selm%3D3ed3d46e%25240%252476150
%
>2524edfadb0f%2540dread11.news.tele.dk%26rnum%3D3
>
Hej ja det vil jeg give dig ret i det vil jeg da huske fremover, tak for
linket
mikael
>
>--
>Anders Houmark
> www.AndersH.dk
>Hvis man leger med tis,
>brænder man i sengen!
>
>
| |
Asger Steffensen (29-06-2003)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 29-06-03 12:44 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bdldir$1t9d$2@news.cybercity.dk...
>
>
> Korrekt!
> 750'erens største problem er at den vejer det samme som 900'eren, som
skulle
> vise sig at være bagud i udviklingen lige omkring dette punkt - sagt på en
> anden måde: 900'eren er rigelig tung og 750'eren derfor endnu værre qua
> mindre ydelse
Nemlig!
>
> > i forhold til 900'erens 115 hk. Du kan jo også overveje en RX1000
> > det er samme motor som 900'eren, men med 125 hk...
>
> Og frem for alt: Bemærkelsesværdigt mere punch ved lavere omdrejninger!
> Men også med en radikal forringelse af et af 900'erens bedste kort:
> kørestillingen: på en RX'er sidder du ligefrem og kigger ned på
> yder/over -siden af kåbeglasset
>
Til gengæld vejer en GPZ1000RX endnu mere end 900R, og godt nok har den mere
power, meeen i svingene er det nok ikke der tæller.
Den serie motorer der startede i 900R i '84 fortsatte i modificeret form i
100RX, ZX-10, ZZ-R1100 og (stærkt modificeret) ZZ-R1200.
Tænk over hvorfor 900R var i produktion 84-94, 1000RX fra 86-88, ZX-10 88-90
og ZZ-R1100 90-97. Det skyldes blandt andet at 900R blev kult, men også at
det var en ret fin cykel.
Skulle jeg vælge mellem 900R og 1000RX var der ingen tvivl.
Asger
ZX-10 (jaja, jeg ved det
| |
Megas (29-06-2003)
| Kommentar Fra : Megas |
Dato : 29-06-03 14:19 |
|
*Snip*
Skulle jeg vælge mellem 900R og 1000RX var der ingen tvivl.
Asger
ZX-10 (jaja, jeg ved det
Heller ingen tvivl her, ville vælge 1000RX´eren anytime :D
--
Megas
2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra
begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end
| |
Ole Larsen (29-06-2003)
| Kommentar Fra : Ole Larsen |
Dato : 29-06-03 14:58 |
|
"Megas" <Megas*NOSPAM*@email.dk> skrev i en meddelelse
news:bdmova$5a5$1@news.cybercity.dk...
Der er mange grunde til at undgå vedhæftede filer i de ikke binære NG s.
Bortset fra risikoen for vira,
er en del nævnt her:
http://www.usenet.dk/netikette/attach.html
Mvh
Ole
| |
Megas (29-06-2003)
| Kommentar Fra : Megas |
Dato : 29-06-03 21:45 |
|
Ole Larsen wrote:
> "Megas" <Megas*NOSPAM*@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:bdmova$5a5$1@news.cybercity.dk...
>
> Der er mange grunde til at undgå vedhæftede filer i de ikke binære NG
> s. Bortset fra risikoen for vira,
> er en del nævnt her:
>
> http://www.usenet.dk/netikette/attach.html
>
> Mvh
> Ole
"Tark" :p Prøver lige at se om quote-fix justeringen har ændret nåwet.. :)
--
Megas
2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra
| |
Armand (29-06-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-06-03 19:03 |
|
Asger Steffensen <astNOSPAM@get2net.dk> skrev i en
news:3efed2be$0$83066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Tænk over hvorfor 900R var i produktion 84-94, hvor 1000RX fra 86-88,
ZX-10 > 88-90 og ZZ-R1100 90-97. Det skyldes blandt andet at 900R blev kult,
men
> også at det var en ret fin cykel.
> Skulle jeg vælge mellem 900R og 1000RX var der ingen tvivl.
Jeg husker testen af RX'eren i MOTORRAD:
Titlen var "Paladsrevolution" med slet skjult henblik på at RX'eren trængte
sig på hvor der ikke trængte til forandring. Og konklusionen blev da også at
det var et ufuldstændigt kup derved at GPZ'en slap i eksil (=> fortsattes
med at blive produceret) !
Selv ved testen af den senere lancerede ZX10 blev GPZ'ens vellykkede levned
bragt på bane, og så sent som ved ZZR's fremkomst konstanterede man at
GPZ'en siden lanceringen af 1000RX havde solgt ligeså godt årligt, som hver
af dens efterfølgere, hvilket i den sidste ende også ville blive ZZR'erens
ultimative test
--
Armand
(hvis mærkefantiker-hjerne har suuuget slige detaljer til sig igennem de 13
år han havde 900'eren)
| |
Asger Steffensen (29-06-2003)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 29-06-03 23:58 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bdnchu$ta7$1@news.cybercity.dk...
>
> Asger Steffensen <astNOSPAM@get2net.dk> skrev i en
> news:3efed2be$0$83066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > Tænk over hvorfor 900R var i produktion 84-94, hvor 1000RX fra 86-88,
> ZX-10 > 88-90 og ZZ-R1100 90-97. Det skyldes blandt andet at 900R blev
kult,
> men
> > også at det var en ret fin cykel.
> > Skulle jeg vælge mellem 900R og 1000RX var der ingen tvivl.
>
> Jeg husker testen af RX'eren i MOTORRAD:
> Titlen var "Paladsrevolution" med slet skjult henblik på at RX'eren
trængte
> sig på hvor der ikke trængte til forandring. Og konklusionen blev da også
at
> det var et ufuldstændigt kup derved at GPZ'en slap i eksil (=> fortsattes
> med at blive produceret) !
> Selv ved testen af den senere lancerede ZX10 blev GPZ'ens vellykkede
levned
> bragt på bane, og så sent som ved ZZR's fremkomst konstanterede man at
> GPZ'en siden lanceringen af 1000RX havde solgt ligeså godt årligt, som
hver
> af dens efterfølgere, hvilket i den sidste ende også ville blive ZZR'erens
> ultimative test
>
Hehe, ja i min Haynes der dækker samtlige modeller er der et historisk
afsnit om dem alle. Der står en masse om hvordan verdens-MC-pressen faldt på
maven i efteråret '83 ved præsentationen af 900R, og efterfølgende hvor
mellemfornøjet 1000RX blev modtaget, primært fordi den var for tung.
Derefter kom så ZX-10, og her var alle enige om at der var sket ting og
sager - med alustel, en stærkt revideret og over 18 kg lettere motor bl.a.
med shims, samt "the steering was sharpened, and the styling made less
slappy"(!) - men, som forfatteren skriver: "but was it really better than
the original 900? - probably not" (!).
Well, jeg har desværre aldrig prøvet 900R, så jeg skal ikke dømme, blot
erkende at uanset om ZX-10 skulle være en anelse bedre, sfa alustel,
kraftigere motor, 10 kg mindre tørvægt, etc. så bliver det aldrig en
kultcykel som 900R.
Asger
ZX-10 (der om få dage tager på tre ugers ferie til Sortehavet med sin
ejermand og hans bedre halvdel på ryggen - jubii...
| |
Armand (30-06-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 30-06-03 22:49 |
|
Asger Steffensen <astNOSPAM@get2net.dk> skrev i en
news:3eff7094$0$83064$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Well, jeg har desværre aldrig prøvet 900R, så jeg skal ikke dømme, blot
> erkende at uanset om ZX-10 skulle være en anelse bedre, sfa alustel,
> kraftigere motor, 10 kg mindre tørvægt, etc. så bliver det aldrig en
> kultcykel som 900R.
Kult? Mnjarh :-/
Men på den anden side så lyder efterskriften i Peter Henshaw's "Classic
Bikes" som følger:
"Though only few people think of japanese two-wheelere as classic bikes, is
this nonsense. There are plenty of contenders for future classics among the
big four japanese manufacturers. Such as the kawasaki GPZ 900 R, wich set
new standards for performance of sportsbikes..................."
/
Armand.
| |
Armand (26-07-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-07-03 23:35 |
|
Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
news:bdldir$1t9d$2@news.cybercity.dk...
>
> Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
> news:3efd4c8d$0$13234$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Mikael.N wrote:
> > > Hej jeg er på udkik efter en kawasaki af typen gpz 750/900r
> > > Er der nogle der gider dele deres erfaringer med denne maskine gode
> > > som dårlige.
> > Jeg er sikker på at Armand nok skal give dig en fyldestgørende
> > beskrivelse af en Gpz900, så det vil jeg holde mig fra.
>
> Det er sg' meget nemt:
> Link: news:bb0158$1sfj$7@news.cybercity.dk
> følg nu link'et ikk' ?!
I det aktuelle nummer af MOTORRAD (#16) er der en brugtkøbs-artikel om
GPZ900'eren. Køb det inden næste udgivelse d. 1/8 og læs nærmere!
En lille detalje til komplettering af mine lovprisninger omkring dens
kvaliteter selv efter at flere arvtagere var lancerede: I Tyskland blev den
taget af programmet i '93, efter 10 år; men den er blevet produceret til det
japanske hjemmemarked til d.d og i år produceres der en "final edition" med
bl.a. six-pot bremser og i de oprindelige farver inden at produktionen
endeligt nedlægges
--
Armand.
| |
Pwh (27-07-2003)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 27-07-03 19:40 |
|
Armand wrote:
> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
> news:bdldir$1t9d$2@news.cybercity.dk...
>>
>> Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
>> news:3efd4c8d$0$13234$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>> Mikael.N wrote:
>>>> Hej jeg er på udkik efter en kawasaki af typen gpz 750/900r
>>>> Er der nogle der gider dele deres erfaringer med denne maskine
>>>> gode som dårlige.
>>> Jeg er sikker på at Armand nok skal give dig en fyldestgørende
>>> beskrivelse af en Gpz900, så det vil jeg holde mig fra.
>>
>> Det er sg' meget nemt:
>> Link: news:bb0158$1sfj$7@news.cybercity.dk
>> følg nu link'et ikk' ?!
>
> I det aktuelle nummer af MOTORRAD (#16) er der en brugtkøbs-artikel om
> GPZ900'eren. Køb det inden næste udgivelse d. 1/8 og læs nærmere!
>
> En lille detalje til komplettering af mine lovprisninger omkring dens
> kvaliteter selv efter at flere arvtagere var lancerede: I Tyskland
> blev den taget af programmet i '93, efter 10 år; men den er blevet
> produceret til det japanske hjemmemarked til d.d og i år produceres
> der en "final edition" med bl.a. six-pot bremser og i de oprindelige
> farver inden at produktionen endeligt nedlægges
Hæ, det ender da med at vi bliver nostalgiske og køber en ny igen ;)
Du må forøvrigt huske at støtte mig i tråden om 'køb af XJ900' hvor
jeg anbefaler manden at køben 900 Kwak'en i stedet for.
/Jens Kwak KR-1 (tidligere Gpz900R + Gpz1000Rx)
| |
Armand (27-07-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-07-03 23:36 |
|
Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3f241c98$0$13219$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> > > >
> > I det aktuelle nummer af MOTORRAD (#16) er der en brugtkøbs-artikel om
> > GPZ900'eren. Køb det inden næste udgivelse d. 1/8 og læs nærmere!
> > En lille detalje til komplettering af mine lovprisninger omkring dens
> > kvaliteter selv efter at flere arvtagere var lancerede:
> > .........den er blevet produceret til det japanske hjemmemarked til d.d
og
> > i år produceres der en "final edition" med bl.a. six-pot bremser og i
de
> > oprindelige farver inden at produktionen endeligt nedlægges
>
> Hæ, det ender da med at vi bliver nostalgiske og køber en ny igen ;)
> Du må forøvrigt huske at støtte mig i tråden om 'køb af XJ900' hvor
> jeg anbefaler manden at køben 900 Kwak'en i stedet for.
Hov!
Og dén havde jeg endda lige spolet forbi
Men nu er det gjort - Vi kan jo ikke tolerere at folket forholdes
oplysninger om denne sande klassiker
--
Armand.
| |
Pwh (28-07-2003)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 28-07-03 18:50 |
|
Armand wrote:
> Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
>>
>> Hæ, det ender da med at vi bliver nostalgiske og køber en ny igen ;)
>> Du må forøvrigt huske at støtte mig i tråden om 'køb af XJ900' hvor
>> jeg anbefaler manden at køben 900 Kwak'en i stedet for.
>
> Hov!
> Og dén havde jeg endda lige spolet forbi
Det er nok fordi at en Xj900 er så kedelig at man normalt ikke gider at læse om den ;)
> Men nu er det gjort - Vi kan jo ikke tolerere at folket forholdes
> oplysninger om denne sande klassiker
Nej, vi helmer ikke før manden har købt en ægte Ninja :)
/Jens (som godt kunne finde på at købe Gpz900 igen en dag)
| |
Megas (01-07-2003)
| Kommentar Fra : Megas |
Dato : 01-07-03 15:21 |
|
Mikael.N wrote:
> Hej jeg er på udkik efter en kawasaki af typen gpz 750/900r
>
> Er der nogle der gider dele deres erfaringer med denne maskine gode
> som dårlige.
> Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af dennetype maskine??
>
> vh mikael
Hej Mikael.
Jeg kom lige til at tænke på om ikke en Gpx750r var noget for dig, den er jo
neget mere kvik end den ældre Gpz.. Jeg har selv haft både Gpz1000RX &
Gpx750R & var yderst tilfreds med begge maskiner.. Det eneste negative jeg
kan komme i tanke om er, at Gp en har et temmelig glat sæde, så man skal
passe lidt på når man accellerere hurtigt, hvis man ik har kæresten bagbå
til at fungere som stopklods :D
Held & lykke med hvad du så end ender med at købe
--
Megas
2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra
| |
Pwh (01-07-2003)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 01-07-03 18:48 |
|
Megas wrote:
> Hej Mikael.
>
> Jeg kom lige til at tænke på om ikke en Gpx750r var noget for dig,
> den er jo neget mere kvik end den ældre Gpz.. Jeg har selv haft både
> Gpz1000RX & Gpx750R & var yderst tilfreds med begge maskiner..
Jeg vil også pege på en Gpx750 frem for en Gpz750r.
Jeg har kørt 3 sæsoner på en Gpx600, og den var jeg helt godt tilfreds med.
Så en Gpx750 må jo bare værer lige en tand bedre. Der er også en del til salg.
Men så længe du sørger for at købe en Kawa kan det ikke gå helt galt ;)
/Jens Kawa KR-1
| |
Mikael.N (01-07-2003)
| Kommentar Fra : Mikael.N |
Dato : 01-07-03 20:23 |
|
Pwh skrev i meddelelsen <3f01c949$0$13258$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
>Megas wrote:
>> Hej Mikael.
>>
>> Jeg kom lige til at tænke på om ikke en Gpx750r var noget for dig,
>> den er jo neget mere kvik end den ældre Gpz.. Jeg har selv haft både
>> Gpz1000RX & Gpx750R & var yderst tilfreds med begge maskiner..
>
>Jeg vil også pege på en Gpx750 frem for en Gpz750r.
>Jeg har kørt 3 sæsoner på en Gpx600, og den var jeg helt godt tilfreds med.
>Så en Gpx750 må jo bare værer lige en tand bedre. Der er også en del til
salg.
>Men så længe du sørger for at købe en Kawa kan det ikke gå helt galt ;)
>
>/Jens Kawa KR-1
Hej jo det er muligt at en gpx er bedere, men det er nu mest udsenet jeg er
faldet for, og der kan gpx'en ikke være med.
Men den er da en mulighed hvis jeg ikke syntes at gpz'en kører så godt som
jeg nu syntes den ser ud.
Ja der er mange forskellige meninger så jeg må selv prøve mig frem.
Mikael
>
>
| |
Pwh (02-07-2003)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 02-07-03 09:12 |
|
Mikael.N wrote:
>
> Hej jo det er muligt at en gpx er bedere, men det er nu mest udsenet
> jeg er faldet for, og der kan gpx'en ikke være med.
> Men den er da en mulighed hvis jeg ikke syntes at gpz'en kører så
> godt som jeg nu syntes den ser ud.
> Ja der er mange forskellige meninger så jeg må selv prøve mig frem.
>
> Mikael
Ja det er klart at man skal kunne holde ud at se på maskinen.
Men jeg synes nu personligt at en Gpx helt i sort er en utroligt flot mc.
Hvis du ikke får tilbudt en Gpz750r til en meget billig penge
tror jeg stadig at du skal satse på en 900 eller en 1000Rx.
Jeg tror at der er alle muligheder for at finde en god 900 til den rigtige pris.
De fantasipriser der ligger oppe omkring 50 kilo holder ikke en meter.
Jeg vil mene at en 900 fra midt 80'erne skal handles til omkring 40 kilo.
Hvis du ikke finder en der er restureret fornylig (og her tænker jeg ikke på lakken).
skal du regne med at putte fra 3 kilo og opefter i den før den virker optimalt.
/Jens Kawa KR-1
| |
Mikael.N (02-07-2003)
| Kommentar Fra : Mikael.N |
Dato : 02-07-03 10:43 |
|
Pwh skrev i meddelelsen <3f0293e9$0$13188$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
>Mikael.N wrote:
>>
>> Hej jo det er muligt at en gpx er bedere, men det er nu mest udsenet
>> jeg er faldet for, og der kan gpx'en ikke være med.
>> Men den er da en mulighed hvis jeg ikke syntes at gpz'en kører så
>> godt som jeg nu syntes den ser ud.
>> Ja der er mange forskellige meninger så jeg må selv prøve mig frem.
>>
>> Mikael
>
>Ja det er klart at man skal kunne holde ud at se på maskinen.
>Men jeg synes nu personligt at en Gpx helt i sort er en utroligt flot mc.
>Hvis du ikke får tilbudt en Gpz750r til en meget billig penge
>tror jeg stadig at du skal satse på en 900 eller en 1000Rx.
>Jeg tror at der er alle muligheder for at finde en god 900 til den rigtige
pris.
>De fantasipriser der ligger oppe omkring 50 kilo holder ikke en meter.
>Jeg vil mene at en 900 fra midt 80'erne skal handles til omkring 40 kilo.
>Hvis du ikke finder en der er restureret fornylig (og her tænker jeg ikke
på lakken).
>skal du regne med at putte fra 3 kilo og opefter i den før den virker
optimalt.
>
>/Jens Kawa KR-1
Ja
Jeg er helt enig de priser nogle prøver at fyre af er da helt hen i vejeret,
jeg tror godt jeg vil gi 40 hvis den er flot i både lak o.s.v og motor er
dokumenteret i orden og den kører , svinger og trækker som jeg nu kan blive
tilfreds med.
mikael
Mikael
>
>
| |
cnstorm (22-09-2003)
| Kommentar Fra : cnstorm |
Dato : 22-09-03 21:25 |
|
hvis du skulle være blevet forelsket i en gpz900r og bor i nærheden af
københavn, så er det måske mig du skal snakke med. Den er fra 84, har
kørt 49000 er rigtig pæn i lakken og motoren kan der ikke sættes en
finger på. Det eneste som forekommer som et minus, er de uorginale
blinklys, og en lidt ujævn bremsning på baghjul. 37500 er prisen,
hvilket er billigt sammenlignet med priser på DBA. Interesseret??? så
send en mail til mig på christofferstorm@mailme.dk - så sender jeg et
billede til dig!!
>
>
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
|
|