|
| http://www.goetz-motorsport.de Fra : wheeler |
Dato : 24-06-03 11:47 |
|
Inden jeg betaler for mit Giannelli forrør, vil jeg lige høre, om der er
nogen der har erfaringer med at bestille fra http://www.goetz-motorsport.de
Herunder lev.tid?
Pft
Wheeler
VFR 750F
TDR 125R
| |
Mikkel Christensen (24-06-2003)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 24-06-03 12:12 |
|
bernhard_wheeler@hotmail.com (wheeler) writes:
> Inden jeg betaler for mit Giannelli forrør, vil jeg lige høre, om der
> er nogen der har erfaringer med at bestille fra
> http://www.goetz-motorsport.de
Oh ja. De er vores rigtig gode venner.
Sidste kasse dernede fra var 5 dage om at nå frem, så det er vel OK.
Søren L. har muligvis nogle mere nuancerede holdninger
For et par uger siden købte jeg iøvrigt min Gianelli lyddæmper fra dem.
--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de
| fajvhooondred.... Faaaaack!
| <Doctor Rossi - Faster>
| |
Soren Lindholt (24-06-2003)
| Kommentar Fra : Soren Lindholt |
Dato : 24-06-03 12:57 |
|
wheeler <bernhard_wheeler@hotmail.com> wrote in article
<bd9a6v$b2c$1@abbeden.bunk.cc>...
> Inden jeg betaler for mit Giannelli forrør, vil jeg lige høre, om der er
> nogen der har erfaringer med at bestille fra
http://www.goetz-motorsport.de
>
> Herunder lev.tid?
Fine erfaringer med at handle med dem. Dårlige erfaringer med Gianelli
forrør... men det var jo ikke det du spurgte om...
Webshoppen virker, selvom du ikke kan vælge Danmark i listen, bare skriv
Danmark en masse gange i alle felterne, så sku det virke iflg. Anders XT600
--
Soren
http://motortosse.dk
| |
wheeler (24-06-2003)
| Kommentar Fra : wheeler |
Dato : 24-06-03 14:48 |
|
Soren Lindholt wrote:
> Fine erfaringer med at handle med dem. Dårlige erfaringer med Gianelli
> forrør... men det var jo ikke det du spurgte om...
> Webshoppen virker, selvom du ikke kan vælge Danmark i listen, bare skriv
> Danmark en masse gange i alle felterne, så sku det virke iflg. Anders XT600
Ja, det synes som om de kun handler til Østrig og Tyskland - måske man
skal ringe til dem - kan de engelsk?
Skulle Arrow, Rino eller Ninja være bedre?
Wheeler
VFR 750F
TDR 125R
| |
wheeler (24-06-2003)
| Kommentar Fra : wheeler |
Dato : 24-06-03 14:48 |
|
Soren Lindholt wrote:
> Fine erfaringer med at handle med dem. Dårlige erfaringer med Gianelli
> forrør... men det var jo ikke det du spurgte om...
> Webshoppen virker, selvom du ikke kan vælge Danmark i listen, bare skriv
> Danmark en masse gange i alle felterne, så sku det virke iflg. Anders XT600
Ja, det synes som om de kun handler til Østrig og Tyskland - måske man
skal ringe til dem - kan de engelsk?
Skulle Arrow, Rino eller Ninja være bedre?
Wheeler
VFR 750F
TDR 125R
| |
wheeler (24-06-2003)
| Kommentar Fra : wheeler |
Dato : 24-06-03 14:58 |
|
Soren Lindholt wrote:
> Fine erfaringer med at handle med dem. Dårlige erfaringer med Gianelli
> forrør... men det var jo ikke det du spurgte om...
> Webshoppen virker, selvom du ikke kan vælge Danmark i listen, bare skriv
> Danmark en masse gange i alle felterne, så sku det virke iflg. Anders XT600
Ja, det synes som om de kun handler til Østrig og Tyskland - måske man
skal ringe til dem - kan de engelsk?
Skulle Arrow, Rino eller Ninja være bedre?
Wheeler
VFR 750F
TDR 125R
| |
Claus Rittig (24-06-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 24-06-03 16:14 |
|
"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse
news:01c33a47$928ae110$f20b12ac@pc4148...
> Fine erfaringer med at handle med dem. Dårlige erfaringer med Gianelli
> forrør... men det var jo ikke det du spurgte om...
Helt enig, godt firma at handle med, men Gianelli forrør er af ret tyndt
materiale, og designet efter et kørselsmønster som passer på en 16-årig
italiensk hormonbombe. På en skala fra 1 til 10 giver jeg dem 3.
Rittig
| |
Søren Lindholt (24-06-2003)
| Kommentar Fra : Søren Lindholt |
Dato : 24-06-03 17:27 |
|
Claus Rittig wrote:
> "Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse
> news:01c33a47$928ae110$f20b12ac@pc4148...
>
>> Fine erfaringer med at handle med dem. Dårlige erfaringer med
>> Gianelli forrør... men det var jo ikke det du spurgte om...
>
> Helt enig, godt firma at handle med, men Gianelli forrør er af ret
> tyndt materiale, og designet efter et kørselsmønster som passer på en
> 16-årig italiensk hormonbombe. På en skala fra 1 til 10 giver jeg dem
> 3.
>
> Rittig
Ja det er nok en fin anmeldelse. Problemet er at de er temmelig larmende
pga. det tynde blik, og de ruster hurtigere end hurtigt
--
Søren
motortosse.dk
| |
wheeler (24-06-2003)
| Kommentar Fra : wheeler |
Dato : 24-06-03 20:51 |
|
"Søren Lindholt"
> Ja det er nok en fin anmeldelse. Problemet er at de er temmelig larmende
> pga. det tynde blik, og de ruster hurtigere end hurtigt
[KLIP]
Hmm er det belgiske mærke www.rino.com at foretrække?
Ruster forrøret indefra eller kan en fornuftig efterbehandling (forzinkning
eller deslige) afhjælpe dette?
--
Wheeler
Fjern "x" i mailadresse ved direkte svar
VFR 750 F
TDR 125 R - hvem ligger inde med et forrør til salg/evt. et DT-forrør, som
jeg kan "studere"
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler
| |
Soren Lindholt (25-06-2003)
| Kommentar Fra : Soren Lindholt |
Dato : 25-06-03 08:43 |
|
wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in article
<PY1Ka.127$3U.68@news.get2net.dk>...
> Hmm er det belgiske mærke www.rino.com at foretrække?
>
> Ruster forrøret indefra eller kan en fornuftig efterbehandling
(forzinkning
> eller deslige) afhjælpe dette?
Det jeg har set er overfladebehandlingen der er elendig, og da blikket er
tyndt er det ikke så godt. Jeg kender ikke det andet mærke, rino.be. men de
ser da ok ud.
--
Soren
http://motortosse.dk
| |
Claus Rittig (25-06-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 25-06-03 14:11 |
|
"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:PY1Ka.127$3U.68@news.get2net.dk...
> > Problemet er at de er temmelig larmende
> > pga. det tynde blik, og de ruster hurtigere end hurtigt
OG at de er designet til at yde lidt ekstra heste ved 20.000rpm (let
overdrivelse) - motoren bliver bare enormt anstrengende at køre, når alt
trækket ligger 500rpm under max rpm.
> Hmm er det belgiske mærke www.rino.com at foretrække?
Jeg kender det ikke. Vær opmærksom på at en effektpotte (forrør) kan ændre
ganske radikalt på motorkarakteristikken, og det er derfor vigtigt at vide
hvad røret er designet til. Ræs eller hverdag?
> Ruster forrøret indefra eller kan en fornuftig efterbehandling
(forzinkning
> eller deslige) afhjælpe dette?
Det ruster primært udefra, så en efterbehandling vil nok kunne hjælpe. Men
det er jo heller ikke gratis.
Rittig
| |
Armand (29-06-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-06-03 00:05 |
|
Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3ef99e03$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> OG at de er designet til at yde lidt ekstra heste ved 20.000rpm (let
> overdrivelse) - motoren bliver bare enormt anstrengende at køre, når alt
> trækket ligger 500rpm under max rpm.
Emnetypisk eksempel:
Min bror monterede en effekt-udstødning på sin DT125, og modellen blev helt
vild og ekstrem omdrejningsvillig, men også vildt omdrejnings-krævende
hvilket gjorde at han i 5.gear kunne køre det samme som tidligere i 6. imens
at effektkurven ikke kunne klare springet til 6. derefter => trækket/farten
døde helt efter indlægning af højgear!
Løsningen blev at geare kædegearingen ned således at motoren fik flere
omdrejninger og derved kom til at køre i højgear svarende til originalt
5.gear + et par %.
Lidt paradoksalt at skulle geare ned for at udnytte en højere effekt
--
Armand.
| |
Claus Rittig (29-06-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 29-06-03 11:12 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bdldiv$1t9d$4@news.cybercity.dk...
> > OG at de er designet til at yde lidt ekstra heste ved 20.000rpm (let
> > overdrivelse) - motoren bliver bare enormt anstrengende at køre, når alt
> > trækket ligger 500rpm under max rpm.
>
> Emnetypisk eksempel:
> Min bror monterede en effekt-udstødning på sin DT125, og modellen blev
helt
> vild og ekstrem omdrejningsvillig, men også vildt omdrejnings-krævende
> hvilket gjorde at han i 5.gear kunne køre det samme som tidligere i 6.
imens
> at effektkurven ikke kunne klare springet til 6. derefter =>
trækket/farten
> døde helt efter indlægning af højgear!
> Løsningen blev at geare kædegearingen ned således at motoren fik flere
> omdrejninger og derved kom til at køre i højgear svarende til originalt
> 5.gear + et par %.
> Lidt paradoksalt at skulle geare ned for at udnytte en højere effekt
Lige nøjagtig. Når man så samtidig har fået sig en pis-tynd blik-potte der
ruster op på en sæson, så synes jeg simpelthen ikke de tun-potter er pengene
værd. Så hellere betale det dobbelte for en ny originalpotte, den holder
alligevel mindst dobbelt så længe.
Rittig
| |
|
|