/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Suzuki GS 500 E = rust ?
Fra : Boje Thosti


Dato : 21-06-03 16:00

Jeg har hørt en del om at Suzuki GS 500 E ruster rimelig let. er det rigtig
? og er det sådan ved alle motorcykler ? det hvor jeg har hørt det er værst
er på understellet (nede ved manifolden)

Mvh. Boje



 
 
Richard (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 21-06-03 16:10

Boje Thosti wrote:
> Jeg har hørt en del om at Suzuki GS 500 E ruster rimelig let. er det rigtig
> ? og er det sådan ved alle motorcykler ? det hvor jeg har hørt det er værst
> er på understellet (nede ved manifolden)

Det er vist generelt for Suzuki i dag som før, ikke kun for 500 E (uh,
hvor bliver der ballade nu

Regn med at det er værst hvor opsprøjtet fra for- (og baghjul) rammer
stel, udstødning, bagsvinger etc.


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


Claus Rittig (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 21-06-03 16:48

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3EF4755B.2080003@mail.dk...
> Boje Thosti wrote:
> > Jeg har hørt en del om at Suzuki GS 500 E ruster rimelig let. er det
rigtig
> > ? og er det sådan ved alle motorcykler ? det hvor jeg har hørt det er
værst
> > er på understellet (nede ved manifolden)

For GS500E ja, det er rigtigt. Især udstødning og stel ruster let. Hvis du
gider pusle lidt ekstra om cyklen kan det dog godt lade sig gøre at holde
den pæn, men det kræver lidt ekstra arbejde (og noget WD-40).
Stellet har kun fået et enkelt lag maling - og ingen grunder - så det ruster
hurtigt i alle svejsninger. Sortlakerede udstødninger ruster altid lettere
end chrom.

> Det er vist generelt for Suzuki i dag som før, ikke kun for 500 E (uh,
> hvor bliver der ballade nu

Nej, jeg tror ikke man kan sige det er helt generelt for Suzuki, jeg kender
ihvertfald til nogle modeller der ikke ruster specielt meget. Jeg tror man
kan sige at de fleste motorcykel mærker har nogle prestige modeller og nogle
discount modeller og nolge der imellem, og typisk har prestige modellerne
noget bedre finish end discount modellerne. GS500E er en discount model, men
jeg er nu hulens glad for min alligevel.

Rittig



Richard (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 21-06-03 18:23

Claus Rittig wrote:
> Stellet har kun fået et enkelt lag maling - og ingen grunder - så det ruster
> hurtigt i alle svejsninger. Sortlakerede udstødninger ruster altid lettere
> end chrom.

Det med stellet svarer nøjagtig til min erfaring fra T500R, helt tilbage
i 1972-73, - og det var ellers flagskibet hos S. dengang


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


Mikkel Christensen (23-06-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 23-06-03 07:54

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> writes:

> "Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3EF4755B.2080003@mail.dk...
> > Boje Thosti wrote:
> > > Jeg har hørt en del om at Suzuki GS 500 E ruster rimelig let. er det
> > > rigtig ? og er det sådan ved alle motorcykler ? det hvor jeg har hørt
> > > det er værst er på understellet (nede ved manifolden)
>
> For GS500E ja, det er rigtigt. Især udstødning og stel ruster let.

Og undersiden af tanken. Den er som regel... sparsomt malet.

> Stellet har kun fået et enkelt lag maling - og ingen grunder - så det
> ruster hurtigt i alle svejsninger. Sortlakerede udstødninger ruster
> altid lettere end chrom.

Men det er faktisk forholdsvis let at holde udstødningen i topform.
Jeg malede min 2 gange årligt - det tog cirka 15 minutter.
Hver 2. gang måtte jeg også lige bruge 20 min. på at slibe rust af inden
jeg malede men svært var det nu ikke


--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de
| fajvhooondred.... Faaaaack!
| <Doctor Rossi - Faster>

TheHobbit (23-06-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 23-06-03 13:20

> Men det er faktisk forholdsvis let at holde udstødningen i topform.
> Jeg malede min 2 gange årligt - det tog cirka 15 minutter.
> Hver 2. gang måtte jeg også lige bruge 20 min. på at slibe rust af inden
> jeg malede men svært var det nu ikke

Jeg har en GS500E fra 99 - den har ikke så meget som skyggen af rust (nogen
synlige steder ihvertfald :-| ) er det bare fordi den er blevet gået efter
inden jeg fik den og jeg ikke selv har haft den længe nok til at se hvor det
kommer?? Eller er det først efter en årrække at det viser sig?

Den bliver rengjort ca. 1 gang om ugen - og kun kørt i solskin - men den
står parkeret udenfor. Er det bare et spørgsmål om tid før der viser sig
rust på den? Hvor kommer det først? (Der er næsten altid lidt rust på
bremseskiverne når jeg kommer ud til den - men det er jo ikke lige det der
menes med at "den ruster".)

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -



Mikkel Christensen (23-06-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 23-06-03 13:41

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> writes:

> > Men det er faktisk forholdsvis let at holde udstødningen i topform.
> > Jeg malede min 2 gange årligt - det tog cirka 15 minutter.
> > Hver 2. gang måtte jeg også lige bruge 20 min. på at slibe rust af
> > inden jeg malede men svært var det nu ikke
>
> Jeg har en GS500E fra 99 - den har ikke så meget som skyggen af rust
> (nogen synlige steder ihvertfald :-| ) er det bare fordi den er blevet
> gået efter inden jeg fik den og jeg ikke selv har haft den længe nok
> til at se hvor det kommer?? Eller er det først efter en årrække at det
> viser sig?

Prøv at kigge der hvor de to forrør samles. Min rustede temmelig hurtigt
ovenpå samlingen.
Eller under tanken.

Men så længe man holdt det nede var der ingen problemer.

> Den bliver rengjort ca. 1 gang om ugen - og kun kørt i solskin - men den
> står parkeret udenfor.

Hm. Helt så flittig med at vaske bliver jeg nu aldrig... Og jeg kører
i alt slags vejr.

> Er det bare et spørgsmål om tid før der viser sig rust på den?

Ja. Det er jo en Suzuki

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de
| fajvhooondred.... Faaaaack!
| <Doctor Rossi - Faster>

Hekto (22-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 22-06-03 09:40

In article <3ef472fb$0$97172$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Boje
Thosti says...
> Jeg har hørt en del om at Suzuki GS 500 E ruster rimelig let. er det rigtig
> ? og er det sådan ved alle motorcykler ? det hvor jeg har hørt det er værst
> er på understellet (nede ved manifolden)
>
>
Dem jeg har set, hvor der var rust, var i 'trekanten, under kronrøret,
forrest på stellet.
Passer man den og sørger for lidt WD40, så kan man sagtens holde det
væk.
Køber man en hvor det er der, kan man til vinter skille det hele ad, og
få stellet sandblæst og malet. Det kan gøres for 1500-2000 Kr.
Samtidig får man gennegået cyklen og smurt alle linkene i afjedringen
bagtil o.s.v.

Alternativt kan man slibe og 'pletmale' med f.eks. Hammerite i glat
sølv. Det er nemt at få pænt, hvis man varmer stellet lidt op med en
varmepistiol, og efter mange tynde lag over 1. times tid, giver det en
god opvarmning igen med varmepistolen, så lakken flyder pænt ud.
(det koster under 100,- til en dåse maling)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409246
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste