Familie til Au-Pair pige søges
Fra : Peter

Dato : 19-06-03 23:09

Hej, jeg skal hjælpe en pige fra Ukraine med at finde en ny familie i Jylland, hvor hun kan
være Au-Pair pige. Den nuværende familie kan ikke bruge hende nu, idet moderen er blevet fyret
fra sit job & er dermed blevet hjemmegående.

Kan nogle af jer give nogle tips om hvilke offentlige instanser, der kan være behjælpelige med
at finde frem til en sådan familie?

mvh Peter

Fra : Rikke & Brian

Dato : 20-06-03 11:55

Hej.

Ja, der er jo en masse forskellige "bureauer" eller hvad de nu hedder, som
formidler kontakter. Prøv at søge på nettet.

Men hvad med kommunen? Jeg har en kollega, som lige har fået ung pige i
huset via kommunen. Det er da hver at prøve.

Hilsen Rikke.

Fra : Iben Holst

Dato : 20-06-03 12:43

> Men hvad med kommunen? Jeg har en kollega, som lige har fået ung pige i
> huset via kommunen. Det er da hver at prøve.

Kan kommunen hjælpe med det? Er det så en de giver bistand så det samtidig
er aktivering for kommunen?

Vi har haft 2 unge piger i huset i perioden august 2000 til februar 2002 og
selvom vi fik tilskud til løn fra kommunen skulle vi selv finde dem. Men det
kan selvfølgelig også være forskellig fra kommune til kommune....

Iben

Fra : Iben Holst

Dato : 20-06-03 12:39

> Kan nogle af jer give nogle tips om hvilke offentlige instanser, der kan
være behjælpelige med
> at finde frem til en sådan familie?

Måske kan www.et-aar-i-huset.dk hjælpe....

Iben