Armand wrote:
> Ja, man tør jo næsten ikke starte med et tillykke med kiloFazeren
> (fedt navn!!)
Mange tak!
> Samtidig skal der lyder en kondolance herfra. Og jo, hende Nemesis ér
> en bitch:-|
Ja sgu!
> Når man har lagt et beløb af dén størrelse, vil man let kunne gå helt
> i chock ved sådan en hændelse; men jeg kan høre at du allerede er ved
> at restituere dig
Ja - da jeg så skaderne faldt jeg nogenlunde til ro igen. Jeg havde frygtet
at hele bagenden var flækket, men det var heldigvis ikke tilfældet. Skaderne
kan ses på
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=203
> Fredericia har mange år været indskibningshavn for mange bilmærker,
> og jeg kan se at som motorcyklister er vi væsentlig bedre stillet
> omkring produktets originalitet, end en bilkøber:
> Holddakæft hvor pedalen er i bund på de kolde og spritnye biler når
> havnesjakkene kører den fra borde på akkord =
Samtidig har bilerne
> været stuvet i en grad så enhver bilimportør har flere autolakerere
> fastansat til at udbedre lakskader efter modtagelsen - Dét hører
> køberne aldrig en skid om!
Det er langt ude!
> Uden at man som ejer nogensinde erfarer noget, sker der givetvis også
> et og andet med folks motorcykler imens værkstederne har dem i deres
> varetægt :-/ En Klubkammerat løb engang ind en forsinkelse ved et
> service: "tidspress" beklagede forhandleren situationen med, men da
> der løb endnu en dag på blev det forklaret med
> "leveringsvanskeligheder" (á: oliefilter??). Efter endnu en dags
> forsinkelse besluttede han sig for at tage chancen og hente den uden
> forudgående forespørgsel, og dér stod den i en krog uden bremsegreb!
> I situationen kunne forhandleren ikke længere undgå at bekende at
> lærlingen(?) havde tabt modellen under rangering men at alle skader
> med undtagelse af grebet vár blevet skiftet. Ejeren fandt heldigvis
> det belejligt at gennemgå motorcyklen minutiøst for andre skader
> hvorunder han fandt en måske nok ubetydelig bule i udstødningen, men
> som han ikke mente at han skulle leve med når han ligefrem havde
> "betalt for at få den"!!
> Havde han ikke mødt op på værkstedet og erfaret sagens sammenhæng,
> havde han senere aldrig vidst hvorfra pågældende bule, endsige en
> hvilken som helst anden given skade kom fra!!!!
I et sådan tilfælde ville jeg helt sikkert afholde mig fra at benytte
omtalte værksted igen. Det er ikke et godt tegn når de prøver at redde deres
fejltagelser under falsk påskud. Man kommer sgu længere med sandheden.
> Du har således været heldig at blive inddraget i begivenheden p.g.a.
> en presserende deadline, hvilket du bør (burde have gjort!) udnytte
> til at gennemgå kiloFazeren fra ende til anden allerede inden den
> passerer kantstenen - Da den er 100% ny er der ingen diskution om
> hvorvidt hvad man finder af selv småting er gamle skader :-|
Absolut. Jeg gennemgik den også med Jørgen Aagesen (der var skyldig i
skaderne) inden jeg skrev under på papirerne og overleverede checken
> Men sådan set helt og holdent fra sidelinien, og af en der ikke
> regner sig for at gå op i gejl og putzeri:
> - Så vil nye reservedele monteret af Ågersen være akkurat ligeså
> kurrante og velmonterede som dem håndteret af robotten i Hammatsu!
> - Der er nok ganske tidlige grænser for hvor meget Ågesen regner med
> at skulle give dig som ekstra plaster på såret (i (hans) bedste fald,
> havde du aldrig hørt om noget, hvorved plaster-udgiften havde været
> 0(nul)!) - Et rangerings-styrt vil ikke afstedkomme svære skader, så
> bukkede greb, ridset kosmetik og smadrede spejle/blinklys vil nok
> være toppen :-/
> Værst tænkelige skade jeg kan forestille mig er slag på en given
> udstikkende køler(?) - Deromkring var f.eks de tidlige GSXR temmeligt
> ømfindtlige!
Den har jeg faktisk også inspiceret detaljeret idet den stikker lidt ud fra
motoren - og det ser ikke ud til at den har fået noget slag overhovedet. Jeg
har brugt en lommelygte for at se om der skulle være ujævnheder el. lign. i
overfladen - og den ser ikke ud til at have været impliceret.
> Der er også risikoen for skjulte skader der først opdages efter
> længere tid, hvor det vil være for umuligt at genåbne sagen: På min
> GPZ900 måte jeg leve med et efterhånden opstående mønster af
> krakeleret lak omkring monteringen af det ene blinklys på kåben -
> 900'eren havde været nede "i al uskyldighed" i flere tilfælde det
> første års tid jeg havde den og derved havde der været behov for
> skift af blinklys flere gange - Men først senere begyndte lakeringen
> at vise den stress at overfladen havde været udsat for da blinklyset
> tilsyneladende alene havde taget skraldet
> For mit vedkommende var det mine egne fejl, hvorfor jeg ikke kunne
> ærgre mig over at stå med de skjulte følger af en andens
> skadesansvar; men lige netop denne følgeskade kan man forestille sig
> at kiloFazeren også kan have pådraget sig, så vurdér lige en ekstra
> gang med den infaldsvinkel!
Taget ad notam! Jeg har kigget lidt på beslag omkring de ramte steder og
lign. men fremtiden må jo vise om der skulle vise sig at være opstået
svagheder på maskinen som følge af at den har været væltet.
Vi ses vel i forbindelse med DFM-turen til træf på toppen, hvor vi lægger
vejen forbi jer?
--
Tony
Kilofazer