/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad er der galt med det #%&("*^?
Fra : BL


Dato : 12-06-03 19:46

Min kawasaki 1100 zephyr begyndte i sidste uge pludselig at gå dårligt...
Når jeg kører og vil accellererer lyder det som om den begynder at 8 takte
eller som om jeg er ved at løbe tør for bensin.
I tomgang lyder den perfekt og den reagerer hurtigt på gasgivning og i det
hele taget er der ingen tegn på at der er noget galt. Men lige så snart at
jeg kører og ved ca. 50% gas begynder den at lyde underligt, gå ujævnt og
den trækker kun svagt.???

Jeg har skiftet tændrør og luftfilter. Kan det være et karburator problem,
(f.eks. membraner)?

Er der nogen der har et godt bud på hvad der kan være galt med min frø.

Mvh B.L.





 
 
Thomas Jensen (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 12-06-03 19:55

> jeg kører og ved ca. 50% gas begynder den at lyde underligt, gå ujævnt og
> den trækker kun svagt.???
>

Synes jeg mange gange herinde, har læst at problemet kan være stoppet
udluftning i tanken.
I selve dækset sidder der et lille hul som skal være åbent, da der ellers
vil dannes vacuum i tanken, og benzinflowet vil forringes.

--
mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



BL (12-06-2003)
Kommentar
Fra : BL


Dato : 12-06-03 20:05

Har prøvet at køre med dækslet på klem... hjalp ikke!
Mvh B.L.


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:bcai8v$7ja$1@sunsite.dk...
> > jeg kører og ved ca. 50% gas begynder den at lyde underligt, gå ujævnt
og
> > den trækker kun svagt.???
> >
>
> Synes jeg mange gange herinde, har læst at problemet kan være stoppet
> udluftning i tanken.
> I selve dækset sidder der et lille hul som skal være åbent, da der ellers
> vil dannes vacuum i tanken, og benzinflowet vil forringes.
>
> --
> mvh
>
> Thomas Jensen
> XJ600s div ´96
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
>
>



Bjørn S (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 12-06-03 20:34


"BL" <b_lind@post5.tele.dk> skrev
> Har prøvet at køre med dækslet på klem... hjalp ikke!

Det er jo mange løsninger...
Forsøger med nogle få ;
Stoppet benzinfilter ?
Tilstoppet bensinhane ?
Nok strøm til tændspolene under belastning ?

Der kommer sikkert mange flere

Et godt tip, hvis du har centralstøtte eller en baghjulsløfter kan du smide
den op på den, i 3. eller 4. gear og belaste motoren med en fod på
bagbræmsen... sådan for at lætte fejlsøgingen en smule.

--
/Bjørn




...Thomas... (12-06-2003)
Kommentar
Fra : ...Thomas...


Dato : 12-06-03 20:38

Hejsa...

Har du prøvet at rense karburatoren ???

Hvis der er kommet lidt vand med ned i svømmerhuset, kan maskinen kører
perfekt, indtil gennemstrømningen af benzin bliver stor...

En enkelt dråbe vand kan stoppe dysen...

Bare en ide'...

Det er en fejl der ofte forekommer på scootere(30/45 km.)

Men prinsipperne er jo ikke så forskellige...

Thomas



"BL" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
news:3ee8c9ff$0$13221$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Min kawasaki 1100 zephyr begyndte i sidste uge pludselig at gå dårligt...
> Når jeg kører og vil accellererer lyder det som om den begynder at 8 takte
> eller som om jeg er ved at løbe tør for bensin.
> I tomgang lyder den perfekt og den reagerer hurtigt på gasgivning og i det
> hele taget er der ingen tegn på at der er noget galt. Men lige så snart at
> jeg kører og ved ca. 50% gas begynder den at lyde underligt, gå ujævnt og
> den trækker kun svagt.???
>
> Jeg har skiftet tændrør og luftfilter. Kan det være et karburator problem,
> (f.eks. membraner)?
>
> Er der nogen der har et godt bud på hvad der kan være galt med min frø.
>
> Mvh B.L.
>
>
>
>



BL (12-06-2003)
Kommentar
Fra : BL


Dato : 12-06-03 21:15

"...Thomas..." <Thomas@Holm2.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee8d697$0$15309$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hejsa...
>
> Har du prøvet at rense karburatoren ???
>
> Hvis der er kommet lidt vand med ned i svømmerhuset, kan maskinen kører
> perfekt, indtil gennemstrømningen af benzin bliver stor...
>
> En enkelt dråbe vand kan stoppe dysen...
>
> Bare en ide'...
>
> Det er en fejl der ofte forekommer på scootere(30/45 km.)
>
> Men prinsipperne er jo ikke så forskellige...
>
> Thomas


Du har måske fat i noget der... Jeg har kun haft motorcyklen i 1 mdr. og
aldrig kørt i regnvejr. Men i sidste uge var jeg ude at køre hvor det
dryppede lidt og det var her at den begyndte på disse unoder...
Men mener du at lidt vand i karburatorerne kan give disse symptomer? Og
skulle dette vand ikke ryge med bensinen ind i forbrændningskammeret?

Mvh B.L.



Martin Sørensen (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 12-06-03 21:34

>> Har du prøvet at rense karburatoren ???
>> Hvis der er kommet lidt vand med ned i svømmerhuset, kan maskinen
>> kører perfekt, indtil gennemstrømningen af benzin bliver stor...
>> En enkelt dråbe vand kan stoppe dysen...
> Men mener du at lidt vand i karburatorerne kan give disse symptomer?
> Og skulle dette vand ikke ryge med bensinen ind i
> forbrændningskammeret?

Vand er nærmest som sillikone-klumper, når det ligger i vand, og har svært
ved at blive suget gennem hoveddysens lille hul. Tøm svømmerhuset på dine
karburatorer, evt. i et glas så du kan se om der er vand i. Det er nemt at
se.

signing off.. Martin Sørensen



Bjørn S (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 12-06-03 21:46


"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> skrev
> Vand er nærmest som sillikone-klumper, når det ligger i vand, og har svært
> ved at blive suget gennem hoveddysens lille hul. Tøm svømmerhuset på dine
> karburatorer, evt. i et glas så du kan se om der er vand i. Det er nemt at
> se.

Ja, det er nemt nok, hvis det er til at komme til.
Men, siden du skrev at det kom efter lidt regn, kunne det jo også tyde på at
det er fugtigt rundt dine tændrør. Lidt trykluft, eller tørren med papir og
pusten ordner den sag.

--
/Bjørn



BL (12-06-2003)
Kommentar
Fra : BL


Dato : 12-06-03 21:58

Det lyder som om jeg skal igang med min ynglingsbeskæftigelse, afmontering
og adskildelse af karbonader,
B.L


"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee8e3bc$0$7091$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> >> Har du prøvet at rense karburatoren ???
> >> Hvis der er kommet lidt vand med ned i svømmerhuset, kan maskinen
> >> kører perfekt, indtil gennemstrømningen af benzin bliver stor...
> >> En enkelt dråbe vand kan stoppe dysen...
> > Men mener du at lidt vand i karburatorerne kan give disse symptomer?
> > Og skulle dette vand ikke ryge med bensinen ind i
> > forbrændningskammeret?
>
> Vand er nærmest som sillikone-klumper, når det ligger i vand, og har svært
> ved at blive suget gennem hoveddysens lille hul. Tøm svømmerhuset på dine
> karburatorer, evt. i et glas så du kan se om der er vand i. Det er nemt at
> se.
>
> signing off.. Martin Sørensen
>
>



Martin Sørensen (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 12-06-03 22:43

>>>> Hvis der er kommet lidt vand med ned i svømmerhuset, kan maskinen
>>>> kører perfekt, indtil gennemstrømningen af benzin bliver stor...
>>>> En enkelt dråbe vand kan stoppe dysen...
> Det lyder som om jeg skal igang med min ynglingsbeskæftigelse,
> afmontering og adskildelse af karbonader,

Hvis du blot skal tømme svømmerhuset er det ikke nødvendigt at afmontere
eller adskille karburatorerne.
Nu kender jeg ikke lige din model, så det er ikke sikkert det er så ligetil,
men i bunden af karburatorerne er der nogle skruer du kan skrue ud,
hvorefter indholdet løber ud af en studs ved siden af skruen.

Når de er tømt og skruerne spændt igen skal du lige sætte benzinhanen på pri
et lille stykke tid. Det gør at benzinen løber frit ned i svømmerhusene.
Efter 10-15 sek. kan du sætte hanen tilbage på On og prøve at køre en tur.

signing off.. Martin Sørensen



Armand (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-06-03 23:32


Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en
news:3ee8f3f7$0$12996$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> >>>>
> > Det lyder som om jeg skal igang med min ynglingsbeskæftigelse,
> > afmontering og adskildelse af karbonader,
>
> Hvis du blot skal tømme svømmerhuset er det ikke nødvendigt at afmontere
> eller adskille karburatorerne.
> Nu kender jeg ikke lige din model, så det er ikke sikkert det er så
ligetil,
> men i bunden af karburatorerne er der nogle skruer du kan skrue ud,
> hvorefter indholdet løber ud af en studs ved siden af skruen.
>
> Når de er tømt og skruerne spændt igen skal du lige sætte benzinhanen på
pri
> et lille stykke tid. Det gør at benzinen løber frit ned i svømmerhusene.
> Efter 10-15 sek. kan du sætte hanen tilbage på On og prøve at køre en tur.

En gang sprit i tanken inden brug af PRI er også en god ide - Start evt.
arbejdet med at køre forbi tankstationen ihælde fornøden mængde (efter din
tanks størrelse) sprit, samt tanke (= god måde at få røret spritten rundt)!

--
Armand.




Armand (12-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-06-03 22:54


Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en
news:3ee8e3bc$0$7091$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> >>
> >> Hvis der er kommet lidt vand med ned i svømmerhuset, kan maskinen
> >> kører perfekt, indtil gennemstrømningen af benzin bliver stor...
> >> En enkelt dråbe vand kan stoppe dysen...
> > Men mener du at lidt vand i karburatorerne kan give disse symptomer?
> > Og skulle dette vand ikke ryge med bensinen ind i
> > forbrændningskammeret?
>
> Vand er nærmest som sillikone-klumper, når det ligger i vand, og har svært
> ved at blive suget gennem hoveddysens lille hul. Tøm svømmerhuset på dine
> karburatorer, evt. i et glas så du kan se om der er vand i. Det er nemt at
> se.

Hæ!
"når det ligger i bensin" mener du jo nok, for dét er ganske vist!

Vand i karbunaderne kommer ikke af regn men fra tanken - Du skulle vel ikke
tilfældigvis have brugt reserve-pos. forinden at problemerne opstod?

Den fortsatte forklaring:
Vand i tanken kommer heller ikke fra regn; men er derimod kondenseret ud fra
luften inde i tanken når temperaturerne skifter - Mange bække små, gør en
stor å, og pludseligt ligger der en sjat (á et par spytklatter) i bunden
(p.g.a. vægtfylden) og venter på at blive lukket i karburatorerne når
res-pos. på bensinhanen benyttes!

FYI: "normal"-pos. på bensinhanen forsynes igennem et rør der stikker 5-10
cm op fra bunden og når bensin-niveauet komme derunder bliver der behov for
"res." hvorved man forsynes fra bunden a tanken!

--
Armand.




Martin Sørensen (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 13-06-03 00:56

>> Vand er nærmest som sillikone-klumper, når det ligger i vand
> "når det ligger i bensin" mener du jo nok, for dét er ganske vist!

Nej, nej. I vand.

signing off.. Martin Sørensen



Armand (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-06-03 15:22


Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en
news:3ee91300$0$15366$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> >> Vand er nærmest som sillikone-klumper, når det ligger i vand
> > "når det ligger i bensin" mener du jo nok, for dét er ganske vist!
>
> Nej, nej. I vand.

Er det kernefysik at du læser i Aalborg?
Jeg mener: Kun kernefysikere skelner imellem vand på dén måde (á "tungt
vand")

--
Armand.





GERT BO THORGERSEN (14-06-2003)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 14-06-03 01:24


Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
news:bccmf1$2qgd$2@news.cybercity.dk...
>
> Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en
> news:3ee91300$0$15366$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > >> Vand er nærmest som sillikone-klumper, når det ligger i vand
> > > "når det ligger i bensin" mener du jo nok, for dét er ganske vist!
> >
> > Nej, nej. I vand.
>
> Er det kernefysik at du læser i Aalborg?
> Jeg mener: Kun kernefysikere skelner imellem vand på dén måde (á "tungt
> vand")
> --
> Armand.
>
Nu er det med kernefysikerne jo en vittighed men vand og benzin er jo så
forskellige at de ikke kan blandes. Selvom man jo i kemien skriver at alt
kan blandes, altså f.eks. også guld og vand, men det er jo når man tænker i
enorme mængdeforskelle og små delstørrelser.

Men her i Thailand kan jeg ofte på BMWén når jeg starter den høre at der er
vand i svømmerhusene, og det viser sig at vi dagligt (formiddagen når jeg
husker sat kigge) har luftfugtigheden på 70 - 90 og ofte 100 % ( har 3
hygrometre men har ikke fået justeret dem i mange måneder) ved de 35 grader.
Og derfor sker der jo megen fortætning til over 100 % om natten hvor
temperaturen falder til ca. 20 grader.

Jeg tager så svømmerhusene af og hælder indholdet i en gennemsigtig
plastbøtte og ser så på bunden af den de kugleformede vanddråber -
vægtfylden for vand er jo 1 gr./cm^3 og for benzin ca. 0,8 gr./cm^3 - og
viser og forklare det til min kone. Da vandet således lægger sig i dråber i
bunden af svømmerhusene er jeg nødt til at vende bunden i vejret på
svømmerhusene fordi der er kanter/forsænkninger omkring bundskruen, som jo
resultere at alt vandet ikke kommer ud hvis der kun åbnes via bundskruen.

En anden ting vedr. vand/benzinen er jo at det giver Hk når vandet separat
indsprøjtes i forbrændingskammeret, da det jo dér fordamper, hvortil der
bruges varme som jo resulterer i et koldere forbrændingskammer resulterende
i bedre fyldning og evt. forbedret tændingstidspunkt.

Gert Thorgersen





...Thomas... (13-06-2003)
Kommentar
Fra : ...Thomas...


Dato : 13-06-03 06:20

Som skrevet andensteds i denne tråd, så kan man lukke op i bunden af
karburatoren... Det er dog ikke altid nok... Men et let forsøg på
udbedring...

Hvis problemet opstod men maskinen var våd, og det stadig er der, er det nok
ikke overgang, som der også er skrevet om i tråden...

Men derimod, hvis problemet er der hver gang det regner, eller du har vasket
maskinen, kunne det godt være overgang i systemet...

Håber du finder fejlen...

Ps. Karburatorsprit er en god ting... Men slet ikke nødvendig på nuværende
tidspunkt... Det giver en dårligere forbrænding, da det ikke tænder nær så
godt som benzin. Så, kør ikke med det medmindre at temp. kommer ned omkring
5-6 grader C.

Det fjerner ikke det vand der måske ligger i bunden af en karburator. Det
kan få meget små mængder af vand med igennem, men slet ikke så meget som vi
snakker om...

Thomas



"BL" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
news:3ee8decb$0$13262$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "...Thomas..." <Thomas@Holm2.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ee8d697$0$15309$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Hejsa...
> >
> > Har du prøvet at rense karburatoren ???
> >
> > Hvis der er kommet lidt vand med ned i svømmerhuset, kan maskinen kører
> > perfekt, indtil gennemstrømningen af benzin bliver stor...
> >
> > En enkelt dråbe vand kan stoppe dysen...
> >
> > Bare en ide'...
> >
> > Det er en fejl der ofte forekommer på scootere(30/45 km.)
> >
> > Men prinsipperne er jo ikke så forskellige...
> >
> > Thomas
>
>
> Du har måske fat i noget der... Jeg har kun haft motorcyklen i 1 mdr. og
> aldrig kørt i regnvejr. Men i sidste uge var jeg ude at køre hvor det
> dryppede lidt og det var her at den begyndte på disse unoder...
> Men mener du at lidt vand i karburatorerne kan give disse symptomer? Og
> skulle dette vand ikke ryge med bensinen ind i forbrændningskammeret?
>
> Mvh B.L.
>
>



Dennis Hellan Peders~ (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 13-06-03 09:31


"...Thomas..." <Thomas@Holm2.dk> skrev i en meddelelse
news:3ee95f10$0$15340$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> Ps. Karburatorsprit er en god ting... Men slet ikke nødvendig på
nuværende
> tidspunkt... Det giver en dårligere forbrænding, da det ikke tænder
nær så
> godt som benzin. Så, kør ikke med det medmindre at temp. kommer ned
omkring
> 5-6 grader C.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Jeg har nu aldrig kunne mærke på kørslen, om der var sprit i eller
ikke !, og jeg kommer sprit i tanken, ca. 1 gang om måneden !


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=66



...Thomas... (13-06-2003)
Kommentar
Fra : ...Thomas...


Dato : 13-06-03 20:04

Prøv at ta' lige mængde sprit og karburatorvæske i hver sin skål... Tænd det
samtidig, og se hvad der først brænder ud...

*S*

Du mærker der ikke på maskinen, medmindre du bruger overdrevet meget... Men
fakta er at forbrændingen af karburatorsprit er langsommere...

Du kan også prøve kun at kører på sprit... Hvis du da ellers nogensinde får
den i gang...

Thomas


"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote in message
news:bcc1ue$clg$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "...Thomas..." <Thomas@Holm2.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ee95f10$0$15340$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> >
> > Ps. Karburatorsprit er en god ting... Men slet ikke nødvendig på
> nuværende
> > tidspunkt... Det giver en dårligere forbrænding, da det ikke tænder
> nær så
> > godt som benzin. Så, kør ikke med det medmindre at temp. kommer ned
> omkring
> > 5-6 grader C.
> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>
> Jeg har nu aldrig kunne mærke på kørslen, om der var sprit i eller
> ikke !, og jeg kommer sprit i tanken, ca. 1 gang om måneden !
>
>
> --
> Hilsen
> Dennis Pedersen
> Suzuki GSF 1200 N '00
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=66
>
>



Armand (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-06-03 15:22


....Thomas... <Thomas@Holm2.dk> skrev i en
news:3ee95f10$0$15340$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> Ps. Karburatorsprit er en god ting... Men slet ikke nødvendig på nuværende
> tidspunkt...

Tjaeh :-/
Når man har problemer med vand i bensinen er det vel lige så aktuelt nu som
om vinteren :-|

> Det giver en dårligere forbrænding, da det ikke tænder nær så godt som
> benzin.

Andre alkoholer benyttes som oktan-boostere, så jeg kan ikke forestille mig
at karbunadesprit skulle være så ringe igen :-/

> Det fjerner ikke det vand der måske ligger i bunden af en karburator. Det
> kan få meget små mængder af vand med igennem, men slet ikke så meget som
> vi snakker om...

Jup!
Derfor bør karbunaderne tømmes for at slippe af med forekommende vand dér;
men hvad der måtte ligge i bunden af tanken opløser en almindelig spritkur
let nok!

--
Armand.






...Thomas... (13-06-2003)
Kommentar
Fra : ...Thomas...


Dato : 13-06-03 20:10

Karburatorsprit går fint i forbindelse med vand... Men har du en dl vand i
bunden af tanken skal du ikke bilde mig ind at du nogensinde får det væk med
kaburatorsprit...

Karburatorsprit er ikke lavet med henblik på at fjerne vand, men at gå i
forbindelse med det for at undgå frysning...

Men har i lyst til at kører med det hele året... Så igen alarm med mig...
Jeg har bare andet at bruge mine penge til...

Desuden, har man problemer med vand i bensinen, var det måske en ide at
tjekke sin tank, da det ikke er normalen at der kommer mere en hvad der
under normal kørsel kan komme med igennem systemet...

Thomas



"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:bccmf4$2qgd$3@news.cybercity.dk...
>
> ...Thomas... <Thomas@Holm2.dk> skrev i en
> news:3ee95f10$0$15340$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> >
> > Ps. Karburatorsprit er en god ting... Men slet ikke nødvendig på
nuværende
> > tidspunkt...
>
> Tjaeh :-/
> Når man har problemer med vand i bensinen er det vel lige så aktuelt nu
som
> om vinteren :-|
>
> > Det giver en dårligere forbrænding, da det ikke tænder nær så godt som
> > benzin.
>
> Andre alkoholer benyttes som oktan-boostere, så jeg kan ikke forestille
mig
> at karbunadesprit skulle være så ringe igen :-/
>
> > Det fjerner ikke det vand der måske ligger i bunden af en karburator.
Det
> > kan få meget små mængder af vand med igennem, men slet ikke så meget som
> > vi snakker om...
>
> Jup!
> Derfor bør karbunaderne tømmes for at slippe af med forekommende vand dér;
> men hvad der måtte ligge i bunden af tanken opløser en almindelig spritkur
> let nok!
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
>



Armand (13-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-06-03 22:59


....Thomas... <Thomas@Holm2.dk> skrev i en
news:3eea2194$0$7092$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Karburatorsprit går fint i forbindelse med vand... Men har du en dl vand i
> bunden af tanken skal du ikke bilde mig ind at du nogensinde får det væk
med
> kaburatorsprit...
>
> Karburatorsprit er ikke lavet med henblik på at fjerne vand, men at gå i
> forbindelse med det for at undgå frysning...

jamen, det er jo også det der sker: Spritten går i forbindelse med vandet og
danner en vandig spritopløsning af given styrke (*), hvis ubetingede fordel
er at dén lader sig suge igennem dyserne, i modsætning til
"silikone-vandet".
> Desuden, har man problemer med vand i bensinen, var det måske en ide at
> tjekke sin tank, da det ikke er normalen at der kommer mere en hvad der
> under normal kørsel kan komme med igennem systemet...

En dårlig vinteropbevaring under vedvarende temperaturskift's og med ½-fyldt
tank vil foranledige en del kondensering indvendig i tanken - Og det er
typisk at man et stykke henne i sæson'en (á: nu?) oplever sit første behov
for at bruge reserve-tanken, hvorefter at man har balladen

(*):
Til sammenligning er der 57% vand i den whiskey jeg har stående ovre i
dækketøjsskabet

--
Armand




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409246
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste