/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Godt mc køb lige nu ?
Fra : Carsten


Dato : 10-06-03 07:42

Jeg troede ikke det kunne ske, men jeg er blevet lidt træt af at min zzr
er så fandens tung, og vil måske bytte til en mindre mc.
Hvad er et godt mc køb lige nu som erstatning til en 150HK zzr ? Den skal
være (næsten) lige så stærk som zzr'en men bedre til svingkørsel. Nemmere
at kaste rundt med så at sige...
En 2001 ZX9'er er jo et rigtig godt køb men er den ikke næsten lige så
tung at kaste rundt med ? Andre bud ? Er sv650 ikke en lille pispotte
i forhold ?

Carsten



 
 
Henrik Steen Larsen (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 10-06-03 08:00

> En 2001 ZX9'er er jo et rigtig godt køb men er den ikke næsten lige så
> tung at kaste rundt med ? Andre bud ? Er sv650 ikke en lille pispotte
> i forhold ?

Fireblade, SV 1000, R1, GSXR 1000 - sikkert en del flere



Jacob Hornemann (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Hornemann


Dato : 10-06-03 08:03

Carsten wrote:

> Jeg troede ikke det kunne ske, men jeg er blevet lidt træt af at min zzr
> er så fandens tung, og vil måske bytte til en mindre mc.
> Hvad er et godt mc køb lige nu som erstatning til en 150HK zzr ? Den skal
> være (næsten) lige så stærk som zzr'en men bedre til svingkørsel. Nemmere
> at kaste rundt med så at sige...
> En 2001 ZX9'er er jo et rigtig godt køb men er den ikke næsten lige så
> tung at kaste rundt med ? Andre bud ? Er sv650 ikke en lille pispotte
> i forhold ?

Nej, en 2001 ZX9R er betydelig lettere. 183 kg tør så vidt jeg husker, og en
helt andet stelgeometri og affjedring end ZZR1100. ZX9R'eren er en helt
andet cykel en ZZR1100 -meget mere sportspræget.

-Jacob


Bjørn S (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 10-06-03 08:36

Carsten wrote:

> Jeg troede ikke det kunne ske, men jeg er blevet lidt træt af at min zzr
> er så fandens tung, og vil måske bytte til en mindre mc.
> Hvad er et godt mc køb lige nu som erstatning til en 150HK zzr ? Den skal
> være (næsten) lige så stærk som zzr'en men bedre til svingkørsel. Nemmere
> at kaste rundt med så at sige...
> En 2001 ZX9'er er jo et rigtig godt køb men er den ikke næsten lige så
> tung at kaste rundt med ? Andre bud ? Er sv650 ikke en lille pispotte
> i forhold ?

> Carsten

Jeg tillader mig at klippe ind hvad jeg tilfældigvis læste på n.a.m i går.
Den kan dog ikke matche hestene :-/

/Bjørn

-------------
Som nevnt i en tidligere tråd, så var jeg i går hos Løvaas for å teste
Multistradaen. Spesiell sykkel, man sitter høyt og oversiktelig, etter min
smak noe for høyt. Kom liksom ikke helt "ned" i sykkelen. Måtte bruke noen
mil før jeg turte å gasse litt i svingene. Kort sagt, ble ikke helt
komfortabel med baiken.
Da jeg leverte sykkelen tilbake så nevnte jeg at det hadde vært morro å
teste en Monster også. Jodda, ut fra butikkens indre ble det tryllet frem
den splitter nye Ducati Monster 1000 SSie med oppsvingte carbon potter,
annen hjerne og luftfilter. Trykka inn knappen og den lyden som da flerret
luften kan få selv en gammel jomfru fra Trøndelag over på erotiske tanker.
Satte den i gir og trillet avgårde. En lang historie kort, det kvarteret
jeg
skulle kjøre "bare for å ha prøvd Monsteret" ble til nærmere en time på de
fantastiske bygdeveiene fra Holmestrand og vestover. Aldri, aldri i mitt
syndige liv har jeg kjørt noe så morsomt. Ett utrolig drag i
mellomregisteret, en lettkjørt mc som bare tagg om neste sving, jeg satt
godt nede i sykkelen og følte at alt satt som det skulle fra første sving.
Hadde det ikke vært for at gutta skulle stenge sjappa så hadde jeg kjørt
fortsatt. Jeg har frem til nå holdt min gamle ZX-9R som den aller beste og
mest kjørevillige sykkelen jeg har eid, hadde jeg i dag skrevet kontrakt på
en 1000 ccm Monster så hadde den overtatt tronen. Til de av dere som
fortsatt ikke har testet, løp og kjør! Buelln som jeg testet for noen dager
siden blir ingenting i forhold når det gjelder kjøreglede, kjøreegenskaper
og motor. Her sitter man mye mere humant og Monsteret bare ber om mer, mer,
mer........................................................

-----------



Jens Jacob Bager Jen~ (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 10-06-03 09:10

> Hvad er et godt mc køb lige nu som erstatning til en 150HK zzr ? Den skal
> være (næsten) lige så stærk som zzr'en men bedre til svingkørsel. Nemmere
> at kaste rundt med så at sige...
> En 2001 ZX9'er er jo et rigtig godt køb men er den ikke næsten lige så
> tung at kaste rundt med ? Andre bud ? Er sv650 ikke en lille pispotte
> i forhold ?

Hej Carsten

En SV'er vil føles som en lille pispotte i forhold til en ZZR1100. Ikke at
den er det, men med dine referencer vil den højest sandsynligvis ikke
tiltale dig.

Jeg ville kigge efter ZX9RC, ZX7R, Fireblade, Gixxer 750 fra 98 og frem,
Gixxer 1000, Thunderace, R1, Fazer 1000, Hornet 900, Z1000 (den nye ).

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Henrik Nielsen - Rap~ (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 10-06-03 09:36

Selv en BB vil føles lettere end en ZZR1100. Men tag ud og prøv de
forskellige foreslåede modeller.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Jens Jacob Bager Jen~ (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 10-06-03 09:47

> Selv en BB vil føles lettere end en ZZR1100. Men tag ud og prøv de
> forskellige foreslåede modeller.

Ja, eller evt. bar bøb en god build to spec bagdæmper fra www.wilbers.de og
en revalve af forgaflen hos http://www.maxtonsuspension.co.uk/ Det skal nok
forvandle sådan en ZZR sammen med et sæt spidse dæk som f.eks Pilot Sport.

Der er ikke modellen du køre på der gør det. Det er hvordan du kører den.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Morten dahl (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten dahl


Dato : 10-06-03 17:18


"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
news:EWgFa.31$0u3.20@news.get2net.dk...
> > Selv en BB vil føles lettere end en ZZR1100. Men tag ud og prøv de
> > forskellige foreslåede modeller.
>
> Ja, eller evt. bar bøb en god build to spec bagdæmper fra www.wilbers.de
og
> en revalve af forgaflen hos http://www.maxtonsuspension.co.uk/ Det skal
nok
> forvandle sådan en ZZR sammen med et sæt spidse dæk som f.eks Pilot Sport.
>
> Der er ikke modellen du køre på der gør det. Det er hvordan du kører den.

Der er en vis portion sandhed i ovenstående.. Men at optimeret undervogn
forvandler en ZZR til en svingakrobat er nok en sandhed med modifikationer.
Det er altså en seriøst tungt og trægt "lokum".

Næhh. jeg ville også kigge efter ZX7- gerne med 9´r motor. Eller ZX9D og
fremefter. Eller skal der skiftes mærke, ja så er der jo Gixxer7½-1K..
mums..

-
Morten Dahl
Gixxer600++..



Henrik Nielsen - Rap~ (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 11-06-03 12:56

Mener du ikke en ZX7-RR-Tiger e.l.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Brian W. (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Brian W.


Dato : 10-06-03 16:23

Carsten wrote:
> Jeg troede ikke det kunne ske, men jeg er blevet lidt træt af at min
> zzr er så fandens tung, og vil måske bytte til en mindre mc.
> Hvad er et godt mc køb lige nu som erstatning til en 150HK zzr ? Den
> skal være (næsten) lige så stærk som zzr'en men bedre til
> svingkørsel. Nemmere at kaste rundt med så at sige...
> En 2001 ZX9'er er jo et rigtig godt køb men er den ikke næsten lige så
> tung at kaste rundt med ? Andre bud ? Er sv650 ikke en lille pispotte
> i forhold ?
>
> Carsten

Thunderace

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman




GRISEN (10-06-2003)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 10-06-03 21:54

On Tue, 10 Jun 2003 17:22:39 +0200, "Brian W." <Brian.wXXX@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Thunderace

Er den ikke ca. lige så tung som en ZZR1100 (og som min FZR1000) ???

*
Jan

Henrik Nielsen - Rap~ (11-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 11-06-03 13:02

"Er den ikke ca. lige så tung som en ZZR1100"

Jo, sikkert. Men vægten er ikke den eneste faktor. Geometri mv. spiller også
meget ind.

Da jeg købte min BB, havde jeg en CBR1000. På trods af at vægten stort set
er den samme, så føles BB MEGET lettere. Det føltes næsten som at komme ned
på en 600ccm. Men prøv en tur og "se lyset"

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



John Jensen (11-06-2003)
Kommentar
Fra : John Jensen


Dato : 11-06-03 13:29


"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bc75il$50k$1@sunsite.dk...
>
> >
> Da jeg købte min BB, havde jeg en CBR1000. På trods af at vægten stort set
> er den samme, så føles BB MEGET lettere. Det føltes næsten som at komme
ned
> på en 600ccm. Men prøv en tur og "se lyset"
>
> --
> Mvh.
> Henrik

Dette kan jeg bekræfte, jeg prøvede for et par år siden en BB og noget af
det der overraskede mig
var hvor letkørt den var, som Henrik skriver "næsten som at komme på en
600cc."

OG så har den jo den store fordel at der er en vinge på tanken, og den bedre
kvalitet end de andre
japanere. (ja, ja jeg ved det godt, nu starter krigen igen, men når man har
haft de andre mærker, så
er der ingen tvivl i sindet.)

/ John



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409246
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste