"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en meddelelse
news:pi7Fa.15019$Jp3.525154@news010.worldonline.dk...
> Nogen der gider at forklare hvad det sårn' helt præcist er, og om det er
> noget der kan betale sig at mont. på cyklen?
> Køber nok også k&n + Larmepot (Scorpion)...
> Er det noget der kan betale sig, eller er der nogen der evt. har bedre
> ideer?
>
Typisk er alternativet til et Jetkit at montere andre nåle i karburatoren.
Fordelen ved Jetkit frem for dette er, at nye nåle typisk "kun" giver bedre
maks.effekt, hvor et komplet Jetkit (nåle, fjedre og instruktion til at bore
i karburatorspjældet) også iflg firmaet giver hurtigere gasrespons og bedre
moment.
Om det er pengene værd? Tja, lige så meget (eller lidt) som en larmpotte.
Hver enkelt del giver ikke en voldsom mærkbar ændring, men tilføjer du de 3
dele (+ eksempel optimering af tændingen) vil du sandsynligvis få en mærkbar
forbedring af maskinen.
Jeg har selv en SV650 S med Dyno Jetkit (stage 1), K&N Luftfilter,
Larmepotte og NIKKO G-Pack (tændingsoptimering). Tydeligste bevis på det har
en effekt (udover print fra et dyno-rullefelt) er, at efter monteringen
laver den nu (små) "power wheelies" i skiftet fra 1. til 2. gear - på trods
af min vægt på små 90 kg.
Inden du køber Dyno Jetkit bør du gøre op med dig selv, hvilket stage du
ønsker - altså hvor du ønsker effekten. Hvis du vil have mere maks.effekt
skal du nok gå efter et stage 3-jetkit, men ønsker du mere moment skal du
vælge stage 1.
Mvh.
Henrik, Aalborg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=161