"Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:bc3787$hfg$1@sunsite.dk...
> > Jeg overvejer kraftigt at købe en Suzuki GS 500 E, men jeg ville lige
høre
> > om der var noget man skulle være specielt opmærksom på når man køber
sådan
> > en, f.eks. rust eller lignende.
>
> Den originale udstødning skulle ruste alt for hurtigt og tanken ikke være
> ret godt rustbeskyttet underneden.
>
> For lige at tilføje noget til dit spg som jeg personligt ikke har kunnet
> finde noget om i gamle indlæg: Hvad med driftsomkostninger til sådan een?
> Altså service + reservedele. Ved godt der er forskel mellem enkelte
cykler,
> men jeg leder efter et gennemsnit. Dette vil hr. Thosti vel også gerne
vide
>
Jeg tror mange gange det handler om at folk ikke passer godt nok på deres
cykler, og bare kører på dem.
Man kan ikke køre på en trædecykel i f.eks. 4 år uden at skulle lave lidt
ved den. Hvis den er lavet af alu er rust problemet underordnet, men noget
skal der altid laves.
Mange folk der klager over deres mc'er ruster etc er folk der ikke passer på
deres mc'er. Det handler om at være opmærksom på sin mc, og kende dens
styrker og svagheder. Det danske klima er ikke ligefrem optimalt mht mc'er.
Der er de sydlandske lande bedre, hvorfor der også kører flere mc'er
dernede.
Mange cykler mangler beskyttelse på undersiden af tanken. Det sparer lidt
penge fra fabrikkens side, og er et område man aldrig ser. Og et eller andet
sted skal de jo spare, for at lave prisbillige mc'er som f.eks GS 500.
Udstødningen kan også have rustproblemer, men det gør sig ikke kun gældende
for GS 500. Tilgengæld viser prisbesparelsen på en GS'ers udstødning ved at
den er svejset sammen i et stykke, så den hele skal udskiftes, hvis man
smadrer potten. Medmindre man saver potten af og selv kan svejse en ny
på....
Hvis man er opmærksom på sin mc, og er lidt over den, vil den også se flot
ud. Voks på undersiden af tanken, lidt WD40 på stellet af og til, og evt
noget hammerite på udstødningen, så ser den pæn ud. Det tager altså ikke
mange minutter, og hvis så cyklen på et tidspunkt skal sælges, ved man også
hvilken stand den er i.
Pas på jeres motorcykler derude.
mvmch
christian