/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ny MC til Tony ;-)
Fra : wheeler


Dato : 04-06-03 23:08

Fisker har en "aflagt", men fabriksny YZF 750R (alu-ramme + hele svineriet


Pris 140K...den fås ikke i sølvgrå, men den vækker garanteret mere opsigt
end din påtænkte Fazer...eneste minus er at den "kun" har 125 hk
I øvrigt har det altid undret mig, hvad pokker man skal bruge alle de heste
til som en Fazer 1000 på papiret kan levere =
--

Wheeler
Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600 har interesse
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler



 
 
Tony Lorentzen (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 05-06-03 08:04

wheeler wrote:

> Fisker har en "aflagt", men fabriksny YZF 750R (alu-ramme + hele
> svineriet

Haha... Du leger med ilden min ven

> Pris 140K...den fås ikke i sølvgrå, men den vækker garanteret mere
> opsigt end din påtænkte Fazer...eneste minus er at den "kun" har 125
> hk

Ja den må skabe en del opsigt med de dér retro 80er farver. Jaja - jeg ved
godt at jeg er kræsen

> I øvrigt har det altid undret mig, hvad pokker man skal bruge alle de
> heste til som en Fazer 1000 på papiret kan levere =

Mnjah de skal vel bruges til at komme af vejen for din TDR, så jeg ikke får
dit forhjul i nakken?

LOL!

--
Tony



Hekto (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-06-03 08:31

In article <bbmq12$2lem$1@news.cybercity.dk>, Tony Lorentzen says...
> Ja den må skabe en del opsigt med de dér retro 80er farver. Jaja - jeg ved
> godt at jeg er kræsen
>
.... overvej at den anden, om kort tid er 'retro-sølvgrå'!!!!

Moderne MC'er er modefænomener som dametasker og damesko!!!
Kun Royal Enfield, Kawasaki og italienerne har forstået, at det ikke er
farven det kommer an på!

(Avs! - nu får jeg bank igen!) ;0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Morten Juel (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 05-06-03 11:13

> > I øvrigt har det altid undret mig, hvad pokker man skal bruge alle de
> > heste til som en Fazer 1000 på papiret kan levere =
>
> Mnjah de skal vel bruges til at komme af vejen for din TDR, så jeg ikke
får
> dit forhjul i nakken?
>
> LOL!

hehehehehe ))))

ROFL

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i





Jake (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 05-06-03 08:08

> Fisker har en "aflagt", men fabriksny YZF 750R (alu-ramme + hele svineriet
>
>
> Pris 140K...den fås ikke i sølvgrå, men den vækker garanteret mere opsigt
> end din påtænkte Fazer...eneste minus er at den "kun" har 125 hk
> I øvrigt har det altid undret mig, hvad pokker man skal bruge alle de
heste
> til som en Fazer 1000 på papiret kan levere =

hmm. Den har da godt nok nogle glade firser stafferinger. Så ja den skal nok
vække opsigt, men ikke for det positive

/Jake



Tony Lorentzen (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 05-06-03 08:09

wheeler wrote:

> Fisker har en "aflagt", men fabriksny YZF 750R (alu-ramme + hele
> svineriet

Jeg er i øvrigt _færdig_ med at handle med Fisker efter den omgang!

--
Tony



Jake (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 05-06-03 08:37

Skal maskinen ubetinget være sølvgrå, eller kan du bare ikke lide den blå??
grunden til at jeg spørger er at jeg faldt over en i sort der så okay fed ud
men vurder selv:

<http://www.motorhjoernet.dk/gallery/nyFZS1000.jpg>

Prisen er i øvrigt 160 kilo.

/Jake



Tony Lorentzen (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 05-06-03 09:43

Tony Lorentzen wrote:

> Jeg er i øvrigt _færdig_ med at handle med Fisker efter den omgang!

Og dog - jeg har lige været dernede og han har sgu ikke en gang fjernet
eller ændret skiltet på den sølv farvede i vinduet. Så nu vil jeg smutte
derned i morgen og kræve at han sælger mig den til den pris, der står i
vinduet. Så finder vi endeligt ud af om han bør skifte navn fra fisker til
fusker :-|

Købeloven siger nemlig at man skal sælge varen til den pris, den står til i
butikken - med mindre andre omstændigheder gør at skiltet kan blive ombyttet
ved en fejl af en kunde. Og det er ikke lige tilfældet ved Fazeren da den
står temmeligt utilkommeligt for folk i butikken.

Nu prøver jeg!

--
Tony



KeLMeK (05-06-2003)
Kommentar
Fra : KeLMeK


Dato : 05-06-03 10:19

> Nu prøver jeg!
>

Lige en ide... Hvis du har et kamera var det måske en god ide at smutte ned
og tage et billede, hvor man kan se cyklen og prisen. Så holder din sag en
del bedre - så kan han ikke komme og sige at du lige har byttet rundt på
nogle skilte.

Så har du også et rigtigt godt bevis hvis du vil køre sagen videre til
forbrugerstyrelsen etc..

Held og lykke!
Jakob



Carsten (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 05-06-03 11:04

> Lige en ide... Hvis du har et kamera var det måske en god ide at smutte ned
> og tage et billede, hvor man kan se cyklen og prisen. Så holder din sag en
> del bedre - så kan han ikke komme og sige at du lige har byttet rundt på
> nogle skilte.

> Så har du også et rigtigt godt bevis hvis du vil køre sagen videre til
> forbrugerstyrelsen etc..

OT:

Nej, desværre. Der var engang en sag (i nordjylland ?) hvor en gut kom
forbi en tv forretning hvor der stod et fjernsyn til en billig pris.
Manden tog et billede og gik dagen efter ned og ville købe fjernsynet til
den billige pris. Det blev der en sag ud af og outcome var at han ikke fik
fjernsynet til den billige pris, idet han ved at have taget et billede
havde bevist, at han var i ond tro og godt vidste at prisskiltet nok var
forkert.

Carsten



jeffo (05-06-2003)
Kommentar
Fra : jeffo


Dato : 05-06-03 20:26

> Nej, desværre. Der var engang en sag (i nordjylland ?) hvor en gut kom
> forbi en tv forretning hvor der stod et fjernsyn til en billig pris.
> Manden tog et billede og gik dagen efter ned og ville købe fjernsynet til
> den billige pris. Det blev der en sag ud af og outcome var at han ikke fik
> fjernsynet til den billige pris, idet han ved at have taget et billede
> havde bevist, at han var i ond tro og godt vidste at prisskiltet nok var
> forkert.
>
Ja, fordi prisen var så forkert at han handlede i ond tro. Hvis prisen
ligner et "godt tilbud", så er den god nok, så handler man ikke i ond
tro. At tage et billede vil jeg nok sætte lidt lig "cover my ass".
Det bedste er nok stadig at gå ned til forhandleren, pege på skiltet
og sige "yeps, den vil jeg gerne købe". Når han så brokker sig. SÅ
tager man et billede med ham ved siden af.
På den anden side, hvis en forhandler ikke står ved sine skilte,
hvorfor så handle ved ham :)

--jesper

Richard (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 05-06-03 11:39

Tony Lorentzen wrote:
> Og dog - jeg har lige været dernede og han har sgu ikke en gang fjernet
> eller ændret skiltet på den sølv farvede i vinduet. Så nu vil jeg smutte
> derned i morgen og kræve at han sælger mig den til den pris, der står i
> vinduet. Så finder vi endeligt ud af om han bør skifte navn fra fisker til
> fusker :-|

Go for it, Tony!

Hvad med at tage en af lokal-tv-kanalerne med; en af dem der excellerer
i vold og gadeuorden og af en eller anden grund altid er på pletten, når
der er rav i gaden


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


Tony Lorentzen (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 05-06-03 12:05

Richard wrote:

> Go for it, Tony!

Thanks - det vil jeg gøre!

> Hvad med at tage en af lokal-tv-kanalerne med; en af dem der
> excellerer
> i vold og gadeuorden og af en eller anden grund altid er på pletten,
> når der er rav i gaden

Njah - er ikke så meget til sensationsjournalistik - men jeg overvejer at
tage min diktafon med i inderlommen

--
Tony



wheeler (05-06-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 05-06-03 12:06


"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

>
> Hvad med at tage en af lokal-tv-kanalerne med; en af dem der excellerer
> i vold og gadeuorden og af en eller anden grund altid er på pletten, når
> der er rav i gaden



Umiddelbart er det med foto af prisskiltet godt nok, men det nok ikke det
man skal fare frem med i første omgang.
Det er svært at løfte bevisbyrden om den "gode tro" ved at fremlægge et
billede = Med mindre man kan bevise, at man ikke straks løb hjem for at
hente sit kamera, da man så det "forkerte" prisskilt =

Situationen er lidt kringlet. Jeg ville nok ringe til forbrugerstyrelsen og
høre hvad der er den bedste løsning ift. at kunne dokumentere den "gode
tro"!
--

Wheeler
Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600 har interesse
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler






Tony Lorentzen (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 05-06-03 12:29

wheeler wrote:

> Umiddelbart er det med foto af prisskiltet godt nok, men det nok ikke
> det man skal fare frem med i første omgang.

Nej. Jeg har konfereret med nogle inde på dk.videnskab.jura om sagen. Det
lader til at der er en tidligere sag hvor en forbruger har affotograferet et
tilbud i Fonas forretningsvindue. Sagen endte med at man mente at
forbrugeren var i ond tro da han bevidst havde taget billedet af tilbudet.
Som sagt - hvis det er for godt til at være sandt så er det det nok også...


> Det er svært at løfte bevisbyrden om den "gode tro" ved at fremlægge
> et billede = Med mindre man kan bevise, at man ikke straks løb
> hjem for at hente sit kamera, da man så det "forkerte" prisskilt =

Men så ved man jo at prisen må være forkert. I sagen om en prisnedsættelse
på 10.000 kroner fra 170.000 er der ikke tale om en iøjnefaldende fejl som
forbrugeren bør være klar over. Hvis de derimod havde skrevet 159,95,- så
var sagen nok en anden.

> Situationen er lidt kringlet. Jeg ville nok ringe til
> forbrugerstyrelsen og høre hvad der er den bedste løsning ift. at
> kunne dokumentere den "gode tro"!

Dem har jeg talt med - og ligevidt er jeg. Jeg printer aftaleloven ud og
beder Fisker om at kigge på §1 og §7 hvis han nægter at sælge den til mig i
første omgang. Han må da kunne se fornuften i at sælge mig cyklen til den
skiltede pris - i modsætning til at jeg ikke handler dernede fremover og
snakker dårligt om ham blandt venner og bekendte.

Man kunne også anlægge civil retssag - og udfaldet er der nok næppe nogen
tvivl om - men det har jeg simpelthen ikke overskud eller lyst til.

Nu har jeg da tilgengæld mulighed for at trille rundt på min fars XS 400
indtil han får kortet - så skal vi snart ses på langelinie ?!

--
Tony



Dennis Hellan Peders~ (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 05-06-03 13:42


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:bbn9hn$7ln$1@news.cybercity.dk...

> Nu har jeg da tilgengæld mulighed for at trille rundt på min fars XS
400
> indtil han får kortet - så skal vi snart ses på langelinie ?!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

langelinie ?! Sker der stadig noget der ! ?


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=66



Jens Jacob Bager Jen~ (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-06-03 14:09

> langelinie ?! Sker der stadig noget der ! ?

Ja. Jeg er der i aften kl. 20.00. Der kommer nok et par pimser med.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Anders Houmark (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 05-06-03 13:58


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:bbn9hn$7ln$1@news.cybercity.dk...
> wheeler wrote:

>
> Man kunne også anlægge civil retssag - og udfaldet er der nok næppe nogen
> tvivl om - men det har jeg simpelthen ikke overskud eller lyst til.

Som du vist selv tidligere har skrevet, så er det ikke den bedste måde at
skabe venskab, tryghed og glæde ved at ses, ved at hive folk i byretten.
Personligt vil jeg gerne have at den biks jeg kommer til at bruge hilser og
smiler når jeg kommer ind, istedet for at sukke.
Nu ved jeg ikke hvor mange andre butikker der ligger i området hvor du bor,
men hernede i Svendborg er der svjv. kun en enkelt, og når jeg evt. skal
indlevere min MC til rep. eller service, vil jeg gerne kunne være tryg ved
at de er omhyggelige og jeg vil også gerne kunne få rabat samt slå en
sludder for en sladder hvis der opstår ventetid eller lign.. Det tror jeg
ikke man kan opretholde hvis man hiver nogen i retten og tvinger dem til at
sælge til en pris de (måske) fejlagtigt har annonceret med.
Er situationen sådan at der er flere værksteder og butikker i byen kan man
godt gøre det, men hvad med at prøve og finde en anden løsning? Hvis de ikke
vil gå med til 160K, så prøv med de 170K og så indlagt gratis service
eftersyn på den i et par år? eller en fast rabat, f.eks. 10%, på alle varer?
Det er da et forsøg værd :)

> Nu har jeg da tilgengæld mulighed for at trille rundt på min fars XS 400
> indtil han får kortet - så skal vi snart ses på langelinie ?!

Ja så helt galt kan det da ikke være :)..


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



wheeler (05-06-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 05-06-03 23:25


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev
>
> Nu har jeg da tilgengæld mulighed for at trille rundt på min fars XS 400
> indtil han får kortet - så skal vi snart ses på langelinie ?!

[KLIP]

Vi er forhåbentlig ikke derhenne af, hvor du fortryder salget af din divy
(?) ;-/
-

Wheeler
Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600 har interesse
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler



Tony Lorentzen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 06-06-03 00:23

wheeler wrote:

> Vi er forhåbentlig ikke derhenne af, hvor du fortryder salget af din
> divy (?) ;-/

Dog ikke - men den blev jo solgt lidt under falske forhåbninger. Helt galt
er det da ikke. Jeg overlever nok at skulle undvære MC resten af sæsonen. Så
kan jeg måske få sparet lidt mere op så jeg skal låne det mindre i banken


Efter et par dages hvile så ser jeg lidt mere lyst på tingene

Hilsner,

Tony



Allan Bojesen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 06-06-03 14:45


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:bbojcj$1per$1@news.cybercity.dk...
> Dog ikke - men den blev jo solgt lidt under falske forhåbninger. Helt galt
> er det da ikke. Jeg overlever nok at skulle undvære MC resten af sæsonen.

> kan jeg måske få sparet lidt mere op så jeg skal låne det mindre i banken
>
>
> Efter et par dages hvile så ser jeg lidt mere lyst på tingene

På den anden side har du mere tid til dit rigtige arbejde med d.f.m.-siden,
t-shirts m.v. )

Allan Bojesen



Tony Lorentzen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 06-06-03 14:47

Allan Bojesen wrote:

> På den anden side har du mere tid til dit rigtige arbejde med
> d.f.m.-siden, t-shirts m.v. )

Hehe... Det er sandt!

Tony



Tony Lorentzen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 06-06-03 14:54

Nå venner,

Nu har jeg været nede hos Fisker og fremlagde sagen for ham. Han havde
stadig ikke rettet skiltet på Fazeren i vinduet og jeg fortalte ham at jeg
gerne ville købe Fazeren i vinduet til 160.000. Så blev han gammel... for
han vidste jo godt hvem jeg var og havde fået fortalt historien videre.

Jeg informerede ham om at han jfr. købeloven er forpligtet til at sælge
cyklen til den anførte pris. Det kunne der ikke blive tale om. "Den sølvgrå
i vinduet koster 170.000,-" var hans ord hvortil jeg svarede at så måtte han
skrive noget andet på prisskiltet. Jeg forklarede igen... "Hvis jeg kommer
ind i en forretning og ser en vare til en skiltet pris og jeg siger til dig
at jeg vil købe den, så skal du sælge mig den til den pris der står anført
på prisskiltet."

Svaret lød: "Jamen så siger jeg at den er solgt.".

Ovenstående siger alt om den måde Fisker driver forretning på og jeg sætter
_aldrig_ mine ben i den forretning mere.

Når jeg er færdig med at skrive frem og tilbage med Yamaha så får I lige den
koorspondance også.

Hilsner,

Tony
På fars XS 400



-V- (06-06-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 06-06-03 15:00


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
> Ovenstående siger alt om den måde Fisker driver forretning på og jeg
sætter
> _aldrig_ mine ben i den forretning mere.

Snotdumt af ham, at reagere sådan.

Han kunne have reddet det hele ved at handle lidt med dig. Du var vel ikke
gået vred ud af butikken, hvis han havde tilbudt dig et nedslag fra de
170.000 og lidt gear ovenikøbet, vel?





-V-



Tony Lorentzen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 06-06-03 15:07

-V- wrote:

> Snotdumt af ham, at reagere sådan.

Ja det synes jeg også.

> Han kunne have reddet det hele ved at handle lidt med dig. Du var vel
> ikke gået vred ud af butikken, hvis han havde tilbudt dig et nedslag
> fra de 170.000 og lidt gear ovenikøbet, vel?

Nej hvis han havde sagt at han ville sælge den lidt billigere eller
eventuelt smide et Givi rack på den gratis så havde jeg nok valgt at købe
den hos ham. De giver pr. automatik 10% på ekstraudstyr hvis man køber det
sammen med en ny MC, men det er peanuts i forhold til de 10.000 kroners
forskel.

--
Tony



Allan Jørgensen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 06-06-03 15:07


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:bbq6eu$gd9$1@news.cybercity.dk...
> Når jeg er færdig med at skrive frem og tilbage med Yamaha så får I lige
den
> koorspondance også.

har de en mail adr? kan ikke finde noget på deres hjemmeside....

skal nemlig også maile dem ang min bagskærm :-/
--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Tony Lorentzen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 06-06-03 15:18

Allan Jørgensen wrote:

> har de en mail adr? kan ikke finde noget på deres hjemmeside....
>
> skal nemlig også maile dem ang min bagskærm :-/

Prøv info@yamaha-motor.dk - jeg mener det var den jeg skrev til først og fik
derefter kontakt til et par personer "bag gardinet".

Tony



Allan Jørgensen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Jørgensen


Dato : 06-06-03 16:49

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:bbq7qf$hvf$1@news.cybercity.dk...
> Prøv info@yamaha-motor.dk - jeg mener det var den jeg skrev til først og
fik
> derefter kontakt til et par personer "bag gardinet".

takker

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209


Tony Lorentzen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 06-06-03 15:14

Her kan interesserede læse min koorspondance med Yamahahahaha Danmark. Jeg
har valgt at sløre personen hos Yamahas identitet.

Hilsner,

Tony
-------

Kære Tony

Det var så lidt,dog vil jeg til dit forslag med kompensering
vedr.prisflimmer
desværre skuffe dig,da vi til enhver tid har muligheder for ændring af
priser
Iflg.vore prislister.

Med venlig hilsen
YAMAHA MOTOR SCANDINAVIA
xx xxx

> -----Original Message-----
> From: Tony Lorentzen
> Sent: 6. juni 2003 15:46
> To: xx xxx
> Subject: Re: Forhandler-problemer
>
> Kære xx xxx,
>
> Tak for dit hurtige svar.
>
> Jeg ved at det sikkert er en "kilden" sag for jer idet Yamaha ganske givet
> ikke vil gøre sig upopulære med Fisker (som har været førende Yamaha
> forhandler siden 1999), men ikke desto mindre føler jeg mig temmeligt
> meget
> ført bag lyset af det tilbud Fisker har haft stående i vinduet som han nu
> ikke vil stå ved. At han ikke har fjernet prisskiltet i den mellemliggende
> periode mellem sidst jeg var dernede og nu (5 dage) tolker jeg som at
> Fisker
> ikke er synderligt interesseret i at oplyse potentielle kunder om den
> korrekte pris. Det tager ikke mere end 1 minut at skifte et prisskilt ud,
> og
> da jeg var dernede var der 2 mennesker i butikken. Ikke just en travl dag
> for mig at se.
>
> Hvis det viser sig at være Yamaha der er årsag til at der er opstået
> prisforvirring i dette tilfælde håber jeg at man indser at det kun er fair
> overfor mig som købelysten kunde at tillade salget af en sølvgrå 2002'er
> til
> 160.000,- hvorved Yamaha således selv bekoster ekstraudgiften på 10.000 på
> grund af mangel på korrekt prisangivelse.
>
> Mange hilsner,
>
> Tony Lorentzen
>
> xx xxx wrote:
>> Kære Tony
>>
>> Vi har gjort alt hvad vi kunne for og få forholdet iorden,da vi ved
>> der er enorm travlhed
>> lige idag kan det være af denne årsag de ikke har fået fjernet
>> skiltet endnu og
>> opsat et nyt korrigeret med rette pris.
>> Desværre kan vi ikke sælge/levere direkte til dig.
>>
>> Med venlig hilsen
>> YAMAHA MOTOR SCANDINAVIA
>> xx xxx
>>
>>
>>> -----Original Message-----
>>> From: Tony Lorentzen
>>> Sent: 6. juni 2003 14:58
>>> To: xx xxx
>>> Subject: Re: Forhandler-problemer
>>>
>>> Hej xx xxx,
>>>
>>> Jeg havde sådan set besluttet mig for at jeg ville købe en Fazer
>>> 1000 i sølv. Men da jeg lige akkurat kun har mulighed for at låne
>>> 160.000 så kan det desværre ikke lade sig gøre nu... ikke i sølv i
>>> hvertfald.
>>>
>>> Jeg har for 10 minutter siden været nede forbi Fisker MC og tale med
>>> Chris Fisker og i vinduet står der stadig en 2002 model i sølv med
>>> prisskiltet på
>>> 159.998,-. Jeg sagde til Chris at han jfr. købeloven er forpligtet
>>> til at sælge mig den pågældende model fordi han har prisskiltet på
>>> den i forretningsvinduet. Hans reaktion var affejende og arrogant og
>>> han sagde at
>>> "så ville han bare sige at den var solgt", hvilket naturligvis ville
>>> være en
>>> lodret løgn. Jeg oplyste ham om at så måtte han ændre skiltet i
>>> vinduet, men
>>> det lod ikke til at have nogen større indvirkning på hans holdning.
>>>
>>> Der er med andre ord ingen tvivl om at Fisker Motorcykler ikke
>>> overholder købeloven og jeg overvejer nu om jeg skal anlægge
>>> civilretssag mod ham eller
>>> kontakte forbrugerombudsmanden.
>>>
>>> Jeg er stadig lige interesseret i jeres produkter - men er enddog
>>> meget skuffet over den behandling jeg har fået hos Fisker. Jeg har
>>> handlet motorcykel hos ham før og fået lavet alle mine servicetjek
>>> der og i øvrigt anbefalet ham til en række andre motorcyklister -
>>> men han var slet ikke til at hverken hugge eller stikke i.
>>>
>>> Kan du i øvrigt skabe klarhed over hvor fejlen ligger? Er I kommet
>>> til at sende Fisker forkerte prisoplysninger eller har både Aagesen
>>> og Fisker misforstået prissammensætningen? I følge Fisker så har de
>>> fået forkerte priser af jer i tidernes morgen, men jeg er i tvivl om
>>> dette passer efterhånden.
>>>
>>> Er der i øvrigt mulighed for at købe motorcyklen direkte hos jer
>>> efter al dette hurlumhej? Jeg kunne sagtens komme til Odense og
>>> hente den, hvis det skulle være?
>>>
>>> Jeg håber meget på at Yamaha vil være forstående overfor
>>> problematikken.
>>>
>>> Jeg håber du har tid til at svare i dag, fredag
>>>
>>> Mange hilsner,
>>>
>>> Tony Lorentzen
>>>
>>>
>>> xx xxx wrote:
>>>> Hej Tony
>>>>
>>>> Er ked af du har haft disse oplevelser.Beklager selvfølgelig meget
>>>> de pågældende
>>>> forhandlere har fejlagtige priser på motorcyklerne.
>>>> Priserne er prompte rettet hos dem, og vi håber ikke efterfølgende
>>>> lignende vil gentage sig.
>>>> Håber på trods af alt dette du stadig vil være interesseret i vort
>>>> produkt.
>>>>
>>>> Med venlig hilsen
>>>> YAMAHA MOTOR SCANDINAVIA
>>>>
>>>> xx xxx
>>>>
>>>>
>>>>> -----Original Message-----
>>>>> From: Tony Lorentzen
>>>>> Sent: 4. juni 2003 11:36
>>>>> To: xx xxx
>>>>> Subject: Forhandler-problemer
>>>>>
>>>>> Hej xx,
>>>>>
>>>>> Jeg skriver til dig for at informere jer om mine erfaringer med et
>>>>> par af jeres forhandlere. Hvis ikke det er dit bord, vil jeg være
>>>>> taknemmelig hvis du vil sende den videre til rette modtager.
>>>>>
>>>>> Jeg har netop solgt min XJ 600 S fra 2001 fordi jeg havde planer om
>>>>> at købe en Fazer 1000. Hos Fisker og Aagesen har de reklameret med
>>>>> at man kunne købe en årgang 2002 til 159.995,-. Denne model findes
>>>>> i blå, sort og sølv. Hos Fisker MC har de haft en model i sølv
>>>>> stående
>>>>> i vinduet i over en måned - ligeledes til 159.995,-.
>>>>>
>>>>> Da jeg så får solgt min XJ 600 så spankulerer jeg glad ned til
>>>>> Fisker med 159.995 i hånden men får at vide at den rent faktisk
>>>>> koster 169.995,- ! Fisker oplyser mig om at man har misforstået
>>>>> priserne med 2001 modellerne (som ikke findes i den sølvgrå jeg
>>>>> gerne vil have).
>>>>>
>>>>> Så bliver jeg gal! Den slags Gestapo-metoder vil jeg ganske enkelt
>>>>> ikke finde mig i når jeg 1) har handlet motorcykel i forretningen
>>>>> før. 2) har tænkt mig at handle der igen.
>>>>>
>>>>> Jeg har i dag kigget på både Fisker og Aagesens respektive
>>>>> hjemmesider og de reklamerer stadig med at der er 2002ere til
>>>>> 159.995,-. Det er for mig at se falsk markedsføring - og der er så
>>>>> vidt jeg er orienteret om rent faktisk blevet afsagt et par domme
>>>>> netop på dette område.
>>>>>
>>>>> Jeg har vendt og drejet emnet med en række andre motorcyklister,
>>>>> som også mildest talt er chokerede.
>>>>>
>>>>> Kan Yamaha være tilfreds med at dets forhandlere fører kunderne bag
>>>>> lyset og forsøger at sælge motorcykler under falske forudsætninger?
>>>>>
>>>>> Hilsner,
>>>>> Tony Lorentzen
>>>>> (skuffet tidligere XJ 600 ejer)
>>>>> _____


begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end


Ib Jakobsen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 06-06-03 16:07

Tony Lorentzen wrote:

> Her kan interesserede læse min koorspondance med Yamahahahaha Danmark. Jeg
> har valgt at sløre personen hos Yamahas identitet.
>
> Hilsner,
>
> Tony
> -------
>
> Kære Tony
>
> Det var så lidt,dog vil jeg til dit forslag med kompensering
> vedr.prisflimmer
> desværre skuffe dig,da vi til enhver tid har muligheder for ændring af
> priser
> Iflg.vore prislister.
>
> Med venlig hilsen
> YAMAHA MOTOR SCANDINAVIA

Gad vide om motorcykler er standardprisanmeldt lige som biler. Så kan de ikke
bare lige ændre priser uden at spørge T&S.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Richard (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 06-06-03 16:31

Tony Lorentzen wrote:
> Her kan interesserede læse min koorspondance med Yamahahahaha Danmark. Jeg
> har valgt at sløre personen hos Yamahas identitet.

Jeg ved ikke, om det var en idé at sende et resumé til Y. EU - de burde
da interessere sig for kundeplejen i DK, uanset hvor lille markedet er.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


wheeler (06-06-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 06-06-03 21:45

Fisker er en røv....ser frem til din anmeldelse på dmcn

For at sympatisere med dig, overvejer jeg at lade et ord eller to falde
næste gang jeg er dernede (sker heldigvis meget sjældent, og kun af nød/akut
mangel på en res.del)
--

Wheeler
Køb af "nyere" hysterisk velholdt CBR600 har interesse
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler





Hekto (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-06-03 22:59

In article <x37Ea.142$%n4.36@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
> For at sympatisere med dig, overvejer jeg at lade et ord eller to falde
> næste gang jeg er dernede (sker heldigvis meget sjældent, og kun af nød/akut
> mangel på en res.del)
> --
>
Selv Enghave må da være at foretrække!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Richard (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 06-06-03 23:10

Hekto wrote:
>>For at sympatisere med dig, overvejer jeg at lade et ord eller to falde
>>næste gang jeg er dernede (sker heldigvis meget sjældent, og kun af nød/akut
>>mangel på en res.del)
>
> Selv Enghave må da være at foretrække!

Du mener vel MC-Hjørnet - herren forbyde - Enghave sælger vel kune S. nu ?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


Hekto (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-06-03 23:26

In article <3EE11138.2020006@mail.dk>, Richard says...
> > Selv Enghave må da være at foretrække!
>
> Du mener vel MC-Hjørnet - herren forbyde - Enghave sælger vel kune S. nu ?
>
Nej. Hos MC-Hjørnet kan man da blive betjent - hvad man så synes om
betjeningen - hos Enghave kan man få en lang næse!
2 gange er jeg kørt forgæves ind til Enghave for at købe reservedele om
lørdagen, begge gange havde man ikke tid til at betjene reservedele!

På MC-Hjørnet er jeg da blevet betjent, og så endda 'underholdt'
imens! OK, det tager lidt tid; men er da bedre end ikke at få det man
skal bruge!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Tony Lorentzen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 06-06-03 23:27

wheeler wrote:
> Fisker er en røv....ser frem til din anmeldelse på dmcn

Jeps jeg skal nok sørge for at få den indsendt.

> For at sympatisere med dig, overvejer jeg at lade et ord eller to
> falde næste gang jeg er dernede (sker heldigvis meget sjældent, og
> kun af nød/akut mangel på en res.del)

Det synes jeg du skulle. Han har godt af at få at vide at vi motorcyklister
taler sammen om den slags ting.

--
Tony



Richard (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 06-06-03 16:29

Tony Lorentzen wrote:
> Ovenstående siger alt om den måde Fisker driver forretning på og jeg sætter
> _aldrig_ mine ben i den forretning mere.

Ja det lyder som en tåbelig opførsel, det var ikke foregået i gamle
Fiskers tid, han var en meget redelig mand.

Iøvrigt forstår jeg stadig ikke, at han eller Y. DK ikke bare skifter
tank etc etc - nå det har du hørt nu.

Iøvrigt, hvad med en Hornet 900 i stedet - lidt flærre hypper, men
sikkert en mere omgængelig cykel i hverdagen IMHO.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


Hekto (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-06-03 18:50

In article <bbq6eu$gd9$1@news.cybercity.dk>,
spam@dkfritidmotorcykel.dk says...
>
> Svaret lød: "Jamen så siger jeg at den er solgt.".
>
La' os håbe han brænder inde med den!
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Thomas Makro (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 06-06-03 19:06

On Fri, 6 Jun 2003 15:54:29 +0200, "Tony Lorentzen"
<spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Ovenstående siger alt om den måde Fisker driver forretning på og jeg sætter
>_aldrig_ mine ben i den forretning mere.
Hmmm jeg kan ikke lade være at undre mig over, hvorfor du - og andre
for den sags skyld - overhovedet kan finde på at gå ind i den
forretning. Han har jo haft så mange negative omtaler på DFM. Gør som
mig, hold jer langt væk fra de forretninger der får mange negative
omtaler og anmeldelser, så sparer man sig selv for potentielt bøvl.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
DMCN: Gør en god gerning, bliv emneredaktør på FAQ'en
Privat: http://home.worldonline.dk/~pcmakro/

Tony Lorentzen (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 07-06-03 19:03

Tony Lorentzen wrote:

[snip min egen historie]

Til information så har Fisker nu endeligt nosset sig sammen til at få sat
den rigtige pris på Fazeren i vinduet. Jeg havde ellers kameraet med fordi
jeg ville tage et billede af det til en artikel jeg ville skrive. Dammit

Hygge,

Tony



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409246
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste