/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Lidt jubel...
Fra : Jon Larsen


Dato : 04-06-03 19:05

Hejsa i NG'en.. nu har jeg fået min cylinderblok tilbage fra honing.. Den er
rigtig flot lavet, og så for 300,- kr.
Nu skal jeg bare lige have bestilt nogle flere stumper så kan jeg begynde at
samle min motor igen..

Jeg sad og tænkte over om man kunne bruge de gamle stempelringe, hvis nu
tolerancerne passede sammen, men slog hurtigt ideen ud af hovedet.. det er
for dumt når man nu alivl har det hele skilt ad... Så hellere vente lidt på
stempelringene og så med viden om at det er i orden..

Forresten opdagede jeg at et af stikkene til en ting jeg ikke ved hvad er
endnu er revet af, af den flinke mekanikermand
;-( , men det er da til at overkomme.. skal bare have klemt et nyt stik
på...

Nu sker der altså lidt i sagen.. HURRAAAAA


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport ( ved at komme lidt til live )
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "



 
 
--=Stone=-- (04-06-2003)
Kommentar
Fra : --=Stone=--


Dato : 04-06-03 19:24


> ;-( , men det er da til at overkomme.. skal bare have klemt et nyt stik
> på...
>
> Nu sker der altså lidt i sagen.. HURRAAAAA
>

Dejligt at hører, godt at du ikke gav helt op... du virkede lidt depri,
sidst jeg læste et indlæg fra dig...


--
Steen
CB1100F/R 85' Street Fighter Style



Jon Larsen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 04-06-03 19:30


>
> Dejligt at hører, godt at du ikke gav helt op... du virkede lidt depri,
> sidst jeg læste et indlæg fra dig...
>
>
> --
> Steen
> CB1100F/R 85' Street Fighter Style
xxxxxxxxxxxxx

Er jeg stadig lidt, for det er sq surt at se alle andre køre når ens model
holder i garage .


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "



Jon Larsen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 04-06-03 20:24

HAr forresten lige et ?

Når nu jeg har fået skidtet samlet.. er det så en god ide at stille
karburatorene til standard indstillingerne.. eller bør jeg sende den på
værksted for at få den justeret ordenligt ????


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "



Ninja Rider (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 04-06-03 22:38

Hejsa igen


Jon Larsen wrote:
> Når nu jeg har fået skidtet samlet.. er det så en god ide at stille
> karburatorene til standard indstillingerne.. eller bør jeg sende den på
> værksted for at få den justeret ordenligt ????

Jeg ville vælge den sidste løsning. Det tager ikke mange minuter for dem
at få synkroniseret karburatorene og indstillet dem med en CO tester.
Så smadre du jo ikke dine nye dele med det samme! Det ville da være
ærgeligt.

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26
Nu med Kitcover, og anden bagskærm!


Ninja Rider (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 04-06-03 22:37

Hejsa


Jon Larsen wrote:
> Forresten opdagede jeg at et af stikkene til en ting jeg ikke ved hvad er
> endnu er revet af, af den flinke mekanikermand
> ;-( , men det er da til at overkomme.. skal bare have klemt et nyt stik
> på...

Tror du ikke at det er til en olie tryks føler, eller til neutral lampen
fra gearkassen?

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26
Nu med Kitcover, og anden bagskærm!


Jon Larsen (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 05-06-03 08:21


">
> Tror du ikke at det er til en olie tryks føler, eller til neutral lampen
> fra gearkassen?
>
> Mvh Emil
> --
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Njjaahhh.. tror nærmere det er til temperaturføleren, til kølervæsken..
Stikkene til tændspolen, og blæseren har jeg nemlig lokaliseret, og der
sidder ikke rigtigt andet i den side hvor de ledninger kan nå... Men det ser
jeg når jeg begynder at samle det sidste..


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "



Jens Jacob Bager Jen~ (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-06-03 06:08

> Nu skal jeg bare lige have bestilt nogle flere stumper så kan jeg begynde
at
> samle min motor igen..

Hej Jon

Lad være med at genbruge dine gamle stempelringe, køb nogle nye. Her er et
tip. Skaf dig to stempelringskompressorer til at klemme stempelringene fast
om stemplet med. Dem bruger man nå man skal montere stemplerne i cylinderen.
De kan købe hos f.eks Louis. Jeg ved dog ikke om Louis'
stempelringskompressor kan bruges til så små stempler som en gixxer 250 har.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Jon Larsen (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 05-06-03 08:19


">
> Hej Jon
>
> Lad være med at genbruge dine gamle stempelringe, køb nogle nye. Her er et
> tip. Skaf dig to stempelringskompressorer til at klemme stempelringene
fast
> om stemplet med.

> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg skrev jo også at jeg ret hurtigt slog ideen ud af hovedet.. det kan
aldrig betale sig at genbruge gamle stempelringe uanset hvor fine de ser
ud...Jeg vil jo også gerne have tjekket tolerancerne, så jeg tager
cylinderblokken med op til forretningen, så jeg får den helt rigtige
størrelse ringe..

Tror du ikke det er muligt at klemme sammen om ringene med fingrene, mens en
anden person forsigtigt lister skørterne på cylinderen ned over stemplet
????
Det er godt nok også nogle sjove stempler, med 5 "huller" til henholdsvis
tændrørselektroden i midten, og til de 4 ventiler fordelt med 2 "huller" på
hver side.

Når så motoren er samlet, vil jeg indstille karbs'ne til standard
indstillingen, så den selv kan trille på værksted og blive justeret, så
undgår jeg forhåbentlig at ødelægge noget... Ventilerne ved jeg står ok, men
de bliver målt inden jeg samler motoren helt.


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "





GERT BO THORGERSEN (05-06-2003)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 05-06-03 11:45

Som stempelringskompressor bruger jeg da blot et stykke fra et plast
nedløbsrør, som ersavet over til længden på gov afstand dækkende
alle stempelringe og så savet over i siden. Den strammes så med en
låsering og den og låseringen tages jo let af når cylinderskørtet er
kommet ned over toppen på stemplet. Jeg har da tidligere haft en
stempelringskompressor men den passede ikke til den næste motorcykel
jeg anskaffede mig.

Gert Thorgersen

Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en
news:_HBDa.32$6L4.9@news.get2net.dk...
> > Nu skal jeg bare lige have bestilt nogle flere stumper så kan jeg
begynde
> at
> > samle min motor igen..
>
> Hej Jon
>
> Lad være med at genbruge dine gamle stempelringe, køb nogle nye. Her er et
> tip. Skaf dig to stempelringskompressorer til at klemme stempelringene
fast
> om stemplet med. Dem bruger man nå man skal montere stemplerne i
cylinderen.
> De kan købe hos f.eks Louis. Jeg ved dog ikke om Louis'
> stempelringskompressor kan bruges til så små stempler som en gixxer 250
har.
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
>





Armand (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-03 13:07


GERT BO THORGERSEN <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en
news:bbn78b$a2u$1@news.loxinfo.co.th...
> Som stempelringskompressor bruger jeg da blot et stykke fra et plast
> nedløbsrør, som ersavet over til længden på gov afstand dækkende
> alle stempelringe og så savet over i siden. Den strammes så med en
> låsering og den og låseringen tages jo let af når cylinderskørtet er
> kommet ned over toppen på stemplet.

Hvad med at være lidt moderne:
Skær et stykke halvstift plast ud af siden på en plastdunk og vikl omkring
stempelringene uden overlapning (= udskæringen). Snør derefter det hele
sammen med en simpel strips!
Da man på en firecylindret motor skal have to stempler i hul på én gang skal
man selvf. fremstille sig to stykker plast og have fire strips rede!!

Men alt andet lige ér det nu alligevel en kar fordel at være to mand omkring
jobbet

--
Armand.





Jens Jacob Bager Jen~ (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-06-03 14:05

> Men alt andet lige ér det nu alligevel en klar fordel at være to mand
omkring
> jobbet

En jeg kender, perifert naturligvis, vi kan kalde han f.eks Jes Slagter
magtede at bøje en stempelring ved monteringen på sin XJ 600. Det kostede
lige 1½ bar på kompressionen, for helten rettede den naturligvis bare ud
igen. Helt godt blev det nu ikke. Pas på den. Jeg vil anbefale at skære en
Coca Cola light dåse op og skære top og bund af den. Skære en flænge lodret
og strips'e den fast på stemplet. Det skulle også kunne holde. Tab nu ikke
noget ned i motorblokken. Det har "Jes" også gjort. Samt smidt ca. 1 kubik
cm aluspåner ned i motoren. Den kørte bagefter! Yamaha laver kvalitet. Som
Samuel L. Jackson siger i The Long Kiss Goodnight "You can't kill me"!

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Jes Vestervang (05-06-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 05-06-03 16:17

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

>> Men alt andet lige ér det nu alligevel en klar fordel at være to mand
> omkring
>> jobbet
>
> En jeg kender, perifert naturligvis, vi kan kalde han f.eks Jes Slagter
> magtede at bøje en stempelring ved monteringen på sin XJ 600.

Godt jeg ikke hedder slagter, for så ville jeg godt nok være en klovn!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Armand (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-06-03 10:56


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:uf34r-qv.ln1@vissen.vandhane...
> Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>
> > En jeg kender, perifert naturligvis, vi kan kalde han f.eks Jes Slagter
> > magtede at bøje en stempelring ved monteringen på sin XJ 600.
>
> Godt jeg ikke hedder slagter, for så ville jeg godt nok være en klovn!

GRILL

Som du dog kan sige det!

--
Armand Smed



Jon Larsen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 06-06-03 08:49


"> Hejsa i NG'en.. nu har jeg fået min cylinderblok tilbage fra honing.. Den
er
> rigtig flot lavet, og så for 300,- kr.
> Nu skal jeg bare lige have bestilt nogle flere stumper så kan jeg begynde
at
> samle min motor igen..
>
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Og nu er delene bestilt.... hvilken grum skæbne har sørget for at de
tidligst kan fås Torsdag i næste uge, HVIS de altså har dem på lager..
ellers går der 14 dage ;-( Men ok.. det kunne være værre ;-D


--
MVH.
Jon Larsen ( som håber det bliver regnvejr indtil mc'en klar...)
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport ( lidt små groggy )
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409246
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste