Oliver Bruchhaus <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en
news:b98Da.3225$Jp3.120934@news010.worldonline.dk...
> Nu har jeg prøvet det lidt på hornet'en, og det går nu en hel del bedrer
> uden.. Ingen mislyde, og meget mere præcist skift. Men er det noget
> motor/gearkasse/kobling har godt af? Eller er det måske ligefrem bedere..
> Jeg ved at der er nogen der gør det, men er det så fordi at de har for
mange
> penge??
> Håber at der er nogen der kan hjælpe mig igenigen...
Larm = slitage!
Hvis du skifter med mindre larm til følge, så vil det slide mindre!
Til gengæld vil forekommnede kiks larme/slide vildsommere end do. ved brug
af kobling
Tilbage er kun det mer-slid der vil være på skiftegaflerne p.g.a. forlænget
belastning qua proceduren; men med rutine vil denne minimeres både af kraft
og varighed, hvorved dét punkt også bliver forsvindende kritisk, ligesom at
belastningens størrelse kan være større (á behov for hårdere betjening) ved
traditionelt gearskifte!
--
Armand.