"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bbb6l0$aa2$1@news.cybercity.dk...
>
> Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en
> news:bbb42b$1us2$1@news.net.uni-c.dk...
> > Hej NG.
> >
> > Er det rigtigt at man skal lægge 11% til ens baghjuls hk, for at
få
> > det hk antal ens motor yder ?
>
> Så statisk kan man ikke anskue det!
>
> Det er klart at der kan/vil være forskel på transmissions-tabet på
modeller
> m./u. kardan, ligesom at der fra motorkonstruktion til
motorkonstruktion
> også vil være forskelle!
>
> Et ordentligt rullefelt måler også transmissions-tabet (ved at måle
videre
> når koblingen trækkes og hjulet/gearkassen løber ned i
omdrejninger!) og
> kompenserer for dette ved "motor-opgivelse" !!
>
> På den anden side, så er dét jo ikke interessant, da det er den
effekt der
> er at finde på baghjulet man kan bruge til at accelerere med -
Resten ér
> fortabt i transmissionen og derfor irrelevant.
>
> Sammenlign din baghjuls-opivelse med andres fra samme bænk!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Okay, det vil jeg så gøre
Min egen bandit 116,5 hk / 117 nm
Og så et par stykker frit fra huskeren
Suzuki '02 GSX-R 1000 142 hk
Suzuki '86 GSX-R 1100 med turbo 183 hk
Suzuki '88 GSX-R 1100 120 hk
Aprilia Falco 112 hk
Ducati 999 117 hk / 100 nm
Yamaha V-Max 110 hk
Yamaha TDM 850 86 hk
Der var mange flere, men min husker er ikke hvad den har været :-/,
men det var interessant, at se hvordan Banditten klarede sig
--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=66