/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
TT : Isle of Mann - trist nyt !!
Fra : MKS - 74


Dato : 31-05-03 09:34

Ulykkeligvis endnu et dødsfald på Isle of Mann ved træningen til dette
års TT:

"Jeffries dies on TT

British rider David Jeffries was fatally injured on Thursday in a
crash during practice for the Isle of Man TT races, his Suzuki team
said. The 30-year-old, who was the outright lap record holder at the
TT, sustained the injuries while on his second lap of the circuit on
his 1000cc Suzuki.

"The death of David has left the team shocked and devastated," Suzuki
spokesman Philip Neill said in a statement. "Not only had David become
a very close personal friend of the whole team, but he was a fantastic
motorcycle rider and a real ambassador for our sport."

The organisers of the event said they had instituted an immediate
enquiry into the incident.

Jefferies was a nine time TT winner and holds the all-time lap record
with an average speed of 127.29 mph around the 37.7mile public road
circuit. "

--
-Michael

 
 
finn sander (31-05-2003)
Kommentar
Fra : finn sander


Dato : 31-05-03 10:13

Tja, det er trist, jeg tror det snart er slut for IOM løb, ihvertfald med
gode køre, det går bare for stærkt.

FS - på Mann i 95.



Claus Rittig (31-05-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 31-05-03 20:40

"finn sander" <rc30@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:bb9roc$fp3$1@sunsite.dk...
> Tja, det er trist, jeg tror det snart er slut for IOM løb, ihvertfald med
> gode køre, det går bare for stærkt.

Det er nok aldrig heeeelt slut, der er altid nogen der ser fascinationen i
TT løbsformen, og som mener det er risikoen værd.
Egentlig går det jo ikke stærkt, der er baner hvor man når de samme
hastigheder - og så er der drag-racing hvor man kører meget hurtigere. Det
er mere omgivelserne der er ret kontante når man laver en lille bitte
kørefejl. Der er ikke mange racerbaner mere der bruger stengærder som
bane-afgrænsning.

Rittig
(Som er dybt fascineret af IOM, men ALDRIG kunne finde på at køre der.)



MKS - 74 (31-05-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 31-05-03 20:54

On Sat, 31 May 2003 21:39:47 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Det er nok aldrig heeeelt slut, der er altid nogen der ser fascinationen i
>TT løbsformen, og som mener det er risikoen værd.

Ja og dem om det havde jeg nær sagt,man må jo selv bestemme hvad man
bruger sit liv på,men jeg må indrømme at jeg slet ikke er fascineret
af løbsformen,hvor faremomentet synes at være en væsentlig del af
fascinationen,som flyvende trapez uden net - Lidt en anakromisme IMO
og jeg kunne heller ikke drømme om at stille op i et gadeløb..."sjovt"
egentlig at det i det små er genoptaget herhjemme,som dog også en del
bevidst fravælger.Jeg synes egentlig det stiller motorcykelsport i et
lidt dårligt lys,men sålænge der er nogle der vil køre og nogle der
vil se på.....så dem om det.

>Egentlig går det jo ikke stærkt, der er baner hvor man når de samme
>hastigheder

Det går alligevel nu pænt stærkt )

>Det er mere omgivelserne der er ret kontante når man laver en lille bitte
>kørefejl. Der er ikke mange racerbaner mere der bruger stengærder som
>bane-afgrænsning.

Eller kører på offentlig asfalt,med alle de fejl og mangler sådan en
har...

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

MKS - 74 (31-05-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 31-05-03 20:57

On Sat, 31 May 2003 21:39:47 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Det er nok aldrig heeeelt slut, der er altid nogen der ser fascinationen i
>TT løbsformen, og som mener det er risikoen værd.

Ja og dem om det havde jeg nær sagt,man må jo selv bestemme hvad man
bruger sit liv på,men jeg må indrømme at jeg slet ikke er fascineret
af løbsformen,hvor faremomentet synes at være en væsentlig del af
fascinationen,som flyvende trapez uden net - Lidt en anakronisme IMO
og jeg kunne heller ikke drømme om at stille op i et gadeløb..."sjovt"
egentlig at det i det små er genoptaget herhjemme,som dog også en del
bevidst fravælger.Jeg synes egentlig det stiller motorcykelsport i et
lidt dårligt lys,men sålænge der er nogle der vil køre og nogle der
vil se på.....så dem om det.

>Egentlig går det jo ikke stærkt, der er baner hvor man når de samme
>hastigheder

Det går alligevel nu pænt stærkt )

>Det er mere omgivelserne der er ret kontante når man laver en lille bitte
>kørefejl. Der er ikke mange racerbaner mere der bruger stengærder som
>bane-afgrænsning.

Eller kører på offentlig asfalt,med alle de fejl og mangler sådan en
har...

--
-Michael

Claus Rittig (31-05-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 31-05-03 23:24

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:r82idv0sqsgsl27g7nqqt7gqeuuvtum2c7@4ax.com...

> >Egentlig går det jo ikke stærkt, der er baner hvor man når de samme
> >hastigheder
>
> Det går alligevel nu pænt stærkt )

Jah, det fik jeg vist formuleret lidt kluntet, for selvfølgelig går det
stærkt
Nå... Du ved hvad jeg mener. Det går ligeså stærkt på mange racerbaner, TT
er bare langt farligere.

Rittig



finn sander (31-05-2003)
Kommentar
Fra : finn sander


Dato : 31-05-03 21:59

> Egentlig går det jo ikke stærkt, der er baner hvor man når de samme
> hastigheder
-----------
Tjaaa når man sidder "med" på en omgang feks. med S Hislop , og han så
sidder og kommentere så er det lidt sjovt at høre ham sige ,feks når
forhjulet går lidt i verjert hist og her, at det var han egentlig ikke klar
over eller det tænke han ikke på da det skete m.m.

Nå man så har stået i nogle af byerne hvor de er kørt igennem, så gå det
f.... stærkt, og der er tros alt ingen baner hvor husene står så tæt på.. så
nda vil jeg ikke give dig ret.

Men jeg er skam tilhænger, desværre tror jeg der er flere der melder fra,
feks i år valgte en tidliger mange dobbelt vinder af Macau og Nord West ikke
at stille op i/ på Mann ( Michel Rutter ) selv om start pengene er gode for
de bedste.

FS



Claus Rittig (31-05-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 31-05-03 23:40

"finn sander" <rc30@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:bbb54q$d9l$1@sunsite.dk...
> > Egentlig går det jo ikke stærkt, der er baner hvor man når de samme
> > hastigheder
> -----------
> Nå man så har stået i nogle af byerne hvor de er kørt igennem, så gå det
> f.... stærkt, og der er tros alt ingen baner hvor husene står så tæt på..

> nda vil jeg ikke give dig ret.

Nej, netop. Det GÅR stærkt (jeg fik fejlformuleret mig lidt), men det gør
det nu også på mange "rigtige" racerbaner - TT er bare uforholdsmæssigt
meget farligere, fordi der mange steder hverken er afkørselsmuligheder eller
beskyttelse i form af barrierer der dæmper stød.

> Men jeg er skam tilhænger, desværre tror jeg der er flere der melder fra,
> feks i år valgte en tidliger mange dobbelt vinder af Macau og Nord West
ikke
> at stille op i/ på Mann ( Michel Rutter ) selv om start pengene er gode
for
> de bedste.

Det er da dejligt at så mange melder fra!?! Det er da kun tåber der stiller
op i TT'er, når nu man kan køre racerløb uden at være i overhængende
livsfare hvert sekund? Prøv lige at tjekke op på hvor mange dødsfald der har
været i hhv. TT og RR de sidste 10 år. Man fristes til at spørge: Hvorfor er
der overhovedet stadig noget der hedder TT? (Desværre kender jeg godt
svaret).

Jeg var meget fascineret af at se Joey Dunlop køre TT, det var da en fryd at
se på. Nå, nu er han sørme død. Så fik den fryd en ende. Man kunne spørge
ham: Var det virkelig det værd? Han svarer selvfølgelig ikke, de gør døde
mænd jo sjældent, men mon hans enke og børn har en mening om sagen?

Et eller andet sted synes jeg TT burde være forbudt. Men så alligevel... JEG
kunne ikke drømme om at tage en risiko i den størrelsesorden, bare for at
have det sjovt. Min grænse går et helt andet sted. Men er min grænse den
rigtige? Det er den for mig, men måske ikke for alle andre? Jeg er nok ikke
den rette til at være smagsdommer her... eller ... øhm, risikodommer.

Men det kan nu stadig godt undre mig hvad det er der får kørere til at
stille op i den slags løb. Er det fordi de ikke er klar over risikoen? (Så
er de eddemame dumme). Er det tankeløshed? Overmod? Dumdristighed? Eller ER
det fuldt gennemtænkt, at folk risikerer så meget for så lidt?

Nå, resten af min familie dyrker typisk tennis, badmington og golf, og de
ser _mig_ som en eller anden underudviklet tåbe, fordi jeg dyrker en sport
hvor jeg jævnligt slår mig slemt.

Rittig



Beeblebrox (01-06-2003)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 01-06-03 01:27

Claus Rittig wrote:
> Men det kan nu stadig godt undre mig hvad det er der får kørere til at
> stille op i den slags løb. Er det fordi de ikke er klar over risikoen? (Så
> er de eddemame dumme). Er det tankeløshed? Overmod? Dumdristighed? Eller ER
> det fuldt gennemtænkt, at folk risikerer så meget for så lidt?

Mon ikke det er "det sker ikke for *mig*"-syndromet? Alle tænker jo at
"hvis bare jeg ikke kører over evne, så..." og "jeg laver jo ikke noget
jeg ikke har styr over"!

Der er også folk der lige sniger sig over for taxagult i rrafikken, folk
der ryger og folk der springer sikkerhedsselen over...

Desværre *sker* ting bare på en racerbane og når der så er 0,5m
afkørselsplads før stengærderne, ja, så ved vi hvordan det ender

Snip:
> Jefferies was a nine time TT winner and holds the all-time lap record
> with an average speed of 127.29 mph around the 37.7mile public road
> circuit. "

200+ km/t i *snit fart* på en racerbane ser man altså ikke på særligt
mange baner! Har lige skimmet hukommelsen og kan faktisk ikke komme på
nogen overhovedet *s* (Nürburgring nordschleife gælder ikke - det er
offentlig vej).


Venlig hilsen,
Claus


P.S:

--
// If you are in control you are not going fast enough!

DK: Slet "TAKETHISAWAY" i min email adresse for at besvare.
UK: Remove "TAKETHISAWAY" in my email address to reply.


MKS - 74 (01-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-06-03 02:18

On Sun, 01 Jun 2003 02:27:04 +0200, Beeblebrox
<cbernth@TAKETHISAWAYworldonline.dk> wrote:


>200+ km/t i *snit fart* på en racerbane ser man altså ikke på særligt
>mange baner! Har lige skimmet hukommelsen og kan faktisk ikke komme på
>nogen overhovedet *s* (Nürburgring nordschleife gælder ikke - det er
>offentlig vej).

Hockenheim lige over 200 km/t,Monza lige under 200 km/t - Men rigtigt
det er ikke mange....

--
-Michael

Beeblebrox (01-06-2003)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 01-06-03 09:51

MKS - 74 wrote:
> On Sun, 01 Jun 2003 02:27:04 +0200, Beeblebrox
> <cbernth@TAKETHISAWAYworldonline.dk> wrote:
>
>>200+ km/t i *snit fart* på en racerbane ser man altså ikke på særligt
>>mange baner!
>
> Hockenheim lige over 200 km/t,Monza lige under 200 km/t - Men rigtigt
> det er ikke mange....
>

200+ km/t på Hockenheim - nu er vi da ikke i MC-Race mere, vel? Jeg har
kørt på Hockenheim og ved at det kræver en omgangstid ca. 40 sek.
hurtigere end min egen - og jeg kørte 12 sek. fra den stående banerekord...

Men du har ret i at Monza ligger lige under: 194,8 km/t (men det er ikke
over *s*)

HVIS du gerne vil sammenligne med biler så kunne man forestille sig at
en F1 racer på IOM-TT banen ville ligge omkring 250 i snitfart...

Monza

--

Venlig hilsen,
Claus

--
// If you are in control you are not going fast enough!

DK: Slet "TAKETHISAWAY" i min email adresse for at besvare.
UK: Remove "TAKETHISAWAY" in my email address to reply.


MKS - 74 (01-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-06-03 10:07

On Sun, 01 Jun 2003 10:50:52 +0200, Beeblebrox
<cbernth@TAKETHISAWAYworldonline.dk> wrote:


>200+ km/t på Hockenheim - nu er vi da ikke i MC-Race mere, vel? Jeg har
>kørt på Hockenheim og ved at det kræver en omgangstid ca. 40 sek.
>hurtigere end min egen - og jeg kørte 12 sek. fra den stående banerekord...

I 2000 kørte Haga løbsdistancen på 95,088 km på 28:20,519 min svarende
til en snithastighed på 201,214 km/t,banerkorden er vist 1:59,885
svarende til en gennemsnithastighed på 204 km/t...Yanagawa's
tophastighed i samme løb var iøvrigt 310,3 km/t

>Men du har ret i at Monza ligger lige under: 194,8 km/t (men det er ikke
>over *s*)

Kværulant

>HVIS du gerne vil sammenligne med biler

Næh egentligt ikke

>så kunne man forestille sig at
>en F1 racer på IOM-TT banen ville ligge omkring 250 i snitfart...

Aner det ikke,og jeg er også ligeglad,men hvis du siger det


--
-Michael

Beeblebrox (01-06-2003)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 01-06-03 10:38

MKS - 74 wrote:

> On Sun, 01 Jun 2003 10:50:52 +0200, Beeblebrox
> <cbernth@TAKETHISAWAYworldonline.dk> wrote:
>
> I 2000 kørte Haga løbsdistancen på 95,088 km på 28:20,519 min svarende
> til en snithastighed på 201,214 km/t,banerkorden er vist 1:59,885
> svarende til en gennemsnithastighed på 204 km/t...

Siden da er Hochenheim blevet ombygget!

> Yanagawa's tophastighed i samme løb var iøvrigt 310,3 km/t

Jeg mente nu det var 319 - men måske husker jeg fejl?


--

Venlig hilsen,
Claus

--
// If you are in control you are not going fast enough!

DK: Slet "TAKETHISAWAY" i min email adresse for at besvare.
UK: Remove "TAKETHISAWAY" in my email address to reply.


MKS - 74 (01-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-06-03 10:44

On Sun, 01 Jun 2003 11:37:33 +0200, Beeblebrox
<cbernth@TAKETHISAWAYworldonline.dk> wrote:

>Siden da er Hochenheim blevet ombygget!

Ja - regnede egentlig også med det ikke var samme bane du så havde
kørt på....når der kunne være så stor forskel,men stadigvæk på den
bane de kørte på i 2000 lå hastigheden på over 200,hvilket også er
pænt tosset

>> Yanagawa's tophastighed i samme løb var iøvrigt 310,3 km/t
>
>Jeg mente nu det var 319 - men måske husker jeg fejl?

Både og, i det løb jeg skrev om,hvor Haga vandt - der kørte han
(Yanagawa) 310 hvorefter motoren eksploderede kort efter - men i race
1 der kørte han 318,6 km/t.....hvilket er skal vi sige pænt hurtigt



--
-Michael

Lars Knudsen (01-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 01-06-03 09:05

Beeblebrox <cbernth@TAKETHISAWAYworldonline.dk> wrote in
news:3ed947d0$0$5181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> nogen overhovedet *s* (Nürburgring nordschleife gælder ikke - det er
> offentlig vej).

Faktisk er den ikke engang tæt på. SVJH er der ca. 20 km BTG [1]. Er man
_god_ med _godt_ udstyr kan du komme ned på ca. 8 min, der giver
gennemsnitshastigheder på ca. 150 km/t.

IMHO er der dog steder hvor man kan få rigeligt fart på...

/lars

[1]: Bridge-To-Gantry, hyppigt brugte målepunkter


MKS - 74 (01-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-06-03 09:33

On 1 Jun 2003 10:05:15 +0200, Lars Knudsen <lkn@dangaard.dk> wrote:

>Faktisk er den ikke engang tæt på.

For motorcykler nej,for biler lige omkring de 200....

> SVJH er der ca. 20 km BTG [1]. Er man
>_god_ med _godt_ udstyr kan du komme ned på ca. 8 min, der giver
>gennemsnitshastigheder på ca. 150 km/t.

8 min på motorcykel,så skal man dæleme være rigtig god ....Helmut
Dähnes banerekord,sat på en RC30 for 10 år siden i et Seriensportløb
er 7:49,710 min. for de 20,600 km,svarende til ca. 158 km/t i snit

>IMHO er der dog steder hvor man kan få rigeligt fart på...

Ja tak....

--
-Michael

Lars Knudsen (01-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 01-06-03 09:44

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> wrote in
news:1udjdvc400ka7aqc1nct76auvcf0tcb4vo@4ax.com:

> For motorcykler nej,for biler lige omkring de 200....

Det er vist ikke lige en gadebil, men har du en Porsche 956 skal jeg da
gerne gøre forsøget

/lars

MKS - 74 (01-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-06-03 09:54

On 1 Jun 2003 10:44:23 +0200, Lars Knudsen <lkn@dangaard.dk> wrote:


>Det er vist ikke lige en gadebil

Næh,men det sagde/skrev jeg heller ikke

>, men har du en Porsche 956 skal jeg da gerne gøre forsøget

Desværre så har jeg lige solgt den ...

--
-Michael

Beeblebrox (01-06-2003)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 01-06-03 09:54


MKS - 74 wrote:

> On 1 Jun 2003 10:05:15 +0200, Lars Knudsen <lkn@dangaard.dk> wrote:
>
>>Faktisk er den ikke engang tæt på.
>
> For motorcykler nej,for biler lige omkring de 200....
>

FUT news:dk.fritid.bil *gg*

>>SVJH er der ca. 20 km BTG [1]. Er man
>>_god_ med _godt_ udstyr kan du komme ned på ca. 8 min, der giver
>>gennemsnitshastigheder på ca. 150 km/t.

Du har jo selvfølgelig ret - men kl. 03:17 i morges kunne jeg ikke finde
ud af at regne snithastigheder ud såee... *s*

>>IMHO er der dog steder hvor man kan få rigeligt fart på...

Ja, 290 km/t gennem fuchsrohre...


--

Venlig hilsen,
Claus

--
// If you are in control you are not going fast enough!

DK: Slet "TAKETHISAWAY" i min email adresse for at besvare.
UK: Remove "TAKETHISAWAY" in my email address to reply.


Lars Knudsen (01-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 01-06-03 10:06

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> wrote in
news:1udjdvc400ka7aqc1nct76auvcf0tcb4vo@4ax.com:

> 8 min på motorcykel,så skal man dæleme være rigtig god ....Helmut
> Dähnes banerekord,sat på en RC30 for 10 år siden i et Seriensportløb
> er 7:49,710 min. for de 20,600 km,svarende til ca. 158 km/t i snit

De 7:49 er uden tvivl ikke en BTG tid, men inkluderer det meste af
Dottinger Höhe. Træk 20-30 sekunder fra, og du har en tid der kan
sammenlignes med de 8 minutter jeg omtaler.

/lars

MKS - 74 (01-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-06-03 10:09

On 1 Jun 2003 11:06:07 +0200, Lars Knudsen <lkn@dangaard.dk> wrote:


>De 7:49 er uden tvivl ikke en BTG tid, men inkluderer det meste af
>Dottinger Höhe. Træk 20-30 sekunder fra, og du har en tid der kan
>sammenlignes med de 8 minutter jeg omtaler.

Svært at sige H.D.' s tid er som sagt for 20,6 km,men ellers har du
ret problemet er at tiderne opgives for vidt forskellige distancer og
kan således være temmelig svære at sammenligne uden videre...

--
-Michael

finn sander (01-06-2003)
Kommentar
Fra : finn sander


Dato : 01-06-03 14:42


> > 8 min på motorcykel,så skal man dæleme være rigtig god ....Helmut
> > Dähnes banerekord,sat på en RC30 for 10 år siden i et Seriensportløb
> > er 7:49,710 min. for de 20,600 km,svarende til ca. 158 km/t i snit
----------------------
Sidste år i Motorrad sagde H. D. at han mente ikke tiden kunne slåes på en
1000 , men en 600 kunne givet vis nå i nærhedden, MEN som han sagde så er
den tid han lagde for dagen på grænsen af hvad der er "fornuftig".
Jeg husker ikke helt hvor mange KM han havde kørt på Hockenheim banen, men
på hans rc30 var det blevet over 40.000km ( med ca. 130hk' cykel )

PS hvordan var det nu det gik for H D på IOM ???? jo han kørte galt og kom
aldrig tilbage.........

FS ( som nok engang, på et eller andet tidpunkt skal have RC30' forbi Nord.
S ....regner nok med at kunne køre den på 15 minutter og slå et par
turist busser............... )

PS



Armand (01-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-06-03 15:58


finn sander <rc30@wanadoo.dk> skrev i en news:bbcvts$3b7$1@sunsite.dk...
>
> FS ( som nok engang, på et eller andet tidpunkt skal have RC30' forbi
Nord.
> S ....regner nok med at kunne køre den på 15 minutter og slå et par
> turist busser............... )

I fald, så hils lige Jørund fra alle os her på gruppen! :-|

--
Armand.



Claus Rittig (01-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 01-06-03 19:50

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bbd4kp$27h8$2@news.cybercity.dk...
>
> finn sander <rc30@wanadoo.dk> skrev i en news:bbcvts$3b7$1@sunsite.dk...
> >
> > FS ( som nok engang, på et eller andet tidpunkt skal have RC30' forbi
> Nord.
> > S ....regner nok med at kunne køre den på 15 minutter og slå et par
> > turist busser............... )
>
> I fald, så hils lige Jørund fra alle os her på gruppen! :-|

Lige min tanke!

Det er lidt pudsigt at en tråd om dødsfald for en særdeles kompetent
motorcykel-kører på IOM udvikler sig som her. Især i en gruppe som allerede
HAR mistet sin førende ekspert på området. Jeg tillader mig at stille
spørgsmålet igen, nu da der tydeligvis er nogen til stede der kan svare
kvalificeret: Hvad får nogen til at risikere så meget for så lidt?

Rittig
(Husk Jørund Seim, æret være hans minde)



MKS - 74 (01-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-06-03 20:06

On Sun, 1 Jun 2003 20:49:36 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

> Hvad får nogen til at risikere så meget for så lidt?

Ja jeg aner det ikke - jeg havde engang en ambition om at køre nogle
runder på Ringen,ikke mange og ikke særlig hurtigt men bare tøffe
rundt et par gange - det har jeg så ikke længere,da den efterhånden er
for belastet for mig personligt ......_Men_

>Rittig
>(Husk Jørund Seim, æret være hans minde)

Jeg tror man skal holde tingene lidt adskilt - Jeg synes godt man kan
huske Jørund uden at det er respektløst at snakke om Ringen og evt.
stadig køre der som Finn vil - enhver foretager sine egne
vurderinger,og man skal nok passe på med at presse egne holdninger
nedover hovedet på andre eller blive forarget fordi man måske synes
det er lidt respektløst overfor en person man har sat højt.Men derfor
kan man se'fø'li godt af og til undres over hvorfor nogle prioriterer
som de gør....Alle ved at Ringen og TT er pissefarligt - for nogle er
det øjensynligt stadig risikoen værd,sådan er det bare...


--
-Michael

finn sander (01-06-2003)
Kommentar
Fra : finn sander


Dato : 01-06-03 20:31


> Det er lidt pudsigt at en tråd om dødsfald for en særdeles kompetent
> motorcykel-kører på IOM udvikler sig som her. Især i en gruppe som
allerede
> HAR mistet sin førende ekspert på området. Jeg tillader mig at stille
> spørgsmålet igen, nu da der tydeligvis er nogen til stede der kan svare
> kvalificeret: Hvad får nogen til at risikere så meget for så lidt?
-------------------------------
Punkt et, man kan dø af kræft selvom man ikke ryger , dyrker sport m.m
det er der sikkert flere her som også har haft inde på livet ) derfor
holder man jo ikke op med at leve, man TÆNKER bare lidt mere på det......

At sige det er "dumt" at køre på Hoc. er noget vås, der sker flere uheld fra
banen end på banen . Jeg lidt træt af at høre folk sige "ja -jeg vil også
gerne køre motorcykel, men jeg kan ikke styre mig" mit svar er så ---få
undersøgt hovedet, det er fra gashåndtaget og op, det går galt, det er ikke
MC'n.

Jeg tager til Lausitzring d. 16-17/6 og regner også der med at bliver
overhalet godt og grundigt, men derfor kan jeg jo godt more mig.( der kommer
"nok" heller ingen turistbusser!! )
FS



Armand (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-06-03 15:42


finn sander <rc30@wanadoo.dk> skrev i en news:bbdkcb$4q4$1@sunsite.dk...
>
> At sige det er "dumt" at køre på Hoc. er noget vås, der sker flere uheld
fra
> banen end på banen .

Jeg husker samme argumenter brugt om NbR, dog var skribenten vidende om den
temmeligt høje statistik og herunder døds-statistik; men forsøgte også at
nedtone disse tal!

> Jeg tager til Lausitzring d. 16-17/6 og regner også der med at bliver
> overhalet godt og grundigt, men derfor kan jeg jo godt more mig.( der
kommer
> "nok" heller ingen turistbusser!! )

Dét er også noget helt andet! :-|

--
Armand.




Beeblebrox (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Beeblebrox


Dato : 04-06-03 01:48

Armand wrote:
>>Jeg tager til Lausitzring d. 16-17/6 og regner også der med at bliver
>>overhalet godt og grundigt, men derfor kan jeg jo godt more mig.( der
>
> Dét er også noget helt andet! :-|

Bortset fra at - er det 3? - kørere der er blevet dræbt der over 3 år
samt mindst en der er blevet lirekassemand...

Lausitzring har et *temmeligt* dårligt ry blandt kørerne - rygtet siger
at det er derfor den udgik af SBK kalenderen! Men banen er fed nok hvis
man kan unlade at highside de forkerte steder.


Venlig hilsen,
Claus

--
// If you are in control you are not going fast enough!

DK: Slet "TAKETHISAWAY" i min email adresse for at besvare.
UK: Remove "TAKETHISAWAY" in my email address to reply.


Armand (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-06-03 18:41


Beeblebrox <cbernth@TAKETHISAWAYworldonline.dk> skrev i en
news:3edd413a$0$32512$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> >>Jeg tager til Lausitzring d. 16-17/6 og regner også der med at bliver
> >>overhalet godt og grundigt, men derfor kan jeg jo godt more mig.( der
> >
> > Dét er også noget helt andet! :-|
>
> Bortset fra at - er det 3? - kørere der er blevet dræbt der over 3 år
> samt mindst en der er blevet lirekassemand...
> Lausitzring har et *temmeligt* dårligt ry blandt kørerne

Ok så!

Det var nu også mere fordi jeg opfattede det som en mere regulær trackday,
end en hverdag med busser og andre idiotiske racer-trafikanter af alskens
klassementer på én gang :-|

--
Armand.





Hans Joergensen (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 02-06-03 12:44

Claus Rittig wrote:
> Jeg var meget fascineret af at se Joey Dunlop køre TT, det var da en fryd at
> se på. Nå, nu er han sørme død. Så fik den fryd en ende. Man kunne spørge
> ham: Var det virkelig det værd? Han svarer selvfølgelig ikke, de gør døde
> mænd jo sjældent, men mon hans enke og børn har en mening om sagen?

Sjovt nok døde han jo ikke i et TT? var det ikke på Daytona?

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en billig løsning"

MKS - 74 (02-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 02-06-03 12:57

On 02 Jun 2003 11:44:20 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:


>Sjovt nok døde han jo ikke i et TT? var det ikke på Daytona?

Nej han døde i et gadeløb i Tallinn (Estland) da han mistede
kontrollen over sin 125 racer i vådt føre og crashede ind i nogle
træer - dræbt på stedet.

--
-Michael

Claus Rittig (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 02-06-03 16:27

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:jremdv0935cfh8mcb0jqjos7rdja3c9b6p@4ax.com...

> >Sjovt nok døde han jo ikke i et TT? var det ikke på Daytona?
>
> Nej han døde i et gadeløb i Tallinn (Estland) da han mistede
> kontrollen over sin 125 racer i vådt føre og crashede ind i nogle
> træer - dræbt på stedet.

Og ja, det var et TT løb, bare ikke på IOM.

Rittig



Mikkel Christensen (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 02-06-03 07:22

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> writes:

> Ulykkeligvis endnu et dødsfald på Isle of Mann ved træningen til dette
> års TT:
>
> "Jeffries dies on TT

Æv.

Jeffries var en hård mand - der åbenbart tog billeten på den hårde (ufede)
måde.

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves
| and a sheep voting on what's for dinner.
| <Author unknown - at least to me>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409246
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste